voorop de fiets hoe oud?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jacolien, Mar 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    mijn dochtertje is nu bijna een half jaar en kan nog niet zelfstandig zitten.
    en in zo'n zitje kan ze dus nog niet,maar nu heb ik een vriendin die haar kindje is 3weken ouder maar was een dag na mij uitgerekend tevroeg geboren,,maar nu heeft zij zoiets van mn dochtertje is bijna 7maanden dus wil met haar fietsen gaat nu oefenen dat ze zelfstandig kan zitten terwijl ze nog niet kan omrollen,en als we helpen gaat ze huilen,want ze vind haar hoofdje te zwaar.
    sorry ik vind het zielig en onverantwoord,maar heb het gezegt en wil volgende week om zo'n zitje dus tjah heb mn best gedaan,als er wat gebeurt hoef ik me niet schuldig te voelen,,

hoe oud waren jullie's kindjes en konden ze dan zelfstandig zitten?

groetjes Jacolien

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb nog geen idee maar een kennis van mijn schoonzus is te vroeg met haar dochter gaan fietsen en ik wil hier geen eng verhaal vertellen maar geloof mij, dat wil je niet! Bij 9/10 maanden is vroeg genoeg!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Inderdaad 9 a 10 maanden, Te vroeg ermee beginnen is echt gevaarlijk; die kindjes kunnen de klappen nog niet opvangen; kunnen zelfs hun nekje breken; dat is natuurlijk heel extreem maar t gebeurt wel; zo schadelijk is t dus.

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Benthe gaat overmorgen voor het eerst op de fiets en is 9 maanden.
    Ze kon bij 7.5/8 maand goed zelfstandig zitten. Maar dat betekend niet dat ze meteen op de fiets kon, het ruggetje moet echt sterk genoeg zijn om alle schokken op te vangen.

Ik vind het idd niet erg slim van je vriendin om haar dochtertje al op de fiets te gaan vervoeren. Zo te lezen is ze nog lang niet zover. Dat zou ik ook zielig vinden en gevaarlijk!

5. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah vind ik dus ook,en als ik met haar praat zegt ze jah doe ik niet en si gevaarlijk en net krijg ik een berichtje ga je volgende week me naar bike-shop,ik zeg mee wil ik wel maar ik koop hem niet is nog veelste vroeg,maar ze kunnen gewoon niet wachten..

@beatrice:iets gebroken?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier met 10 maanden. Ben toen even langs het CB geweest om te vragen, en zij raden normaal 11 maanden aan.
    Alleen mijn zoontje kon goed stevig zitten, en als je hem duwde, veerde hij snel weer rechtop.
    En dan nog hebben we de 1e maand alleen op asfalt gefietst, geen klinkerwegen of drempels!

Maar ik zou het toch echt uitdrukkelijk nog eens afraden. Als je zo vroeg met een kleintje gaat fietsen, kunnen ze er echt serieus letsel aan overhouden.

7. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah vanmiddag ga ik weer naar haar toe en dan zeg ik het nog wel een keer,misschien dat haar man het dan ook met mij eens is (hoop ik)

tuurlijk wil ik ook al wel fietsen met mijn dochter voorap,maar het kan niet zij gaat boven alles,maar kennelijk denken anderen toch alleen maar aan hunzelf en doen ze wat hun willen.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    ik vind het ook niet slim om nu al met je kindje te fietsen. ik vind het gevaarlijk met 5 maanden

9. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    dat zeg ik toch,dat ik het gewoon graag wil,het mooi weer komt eraan,maar daarom doe ik het niet omdat het gewoon onverantwoord is,maar kennelijk heb je het niet goed gelezen.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    je hebt gelijk, heb paar dingen overgelezen.

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Het kindje zat bij thuiskomst dood in zijn stoeltje...nekje gebroken...

12. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    oh wat zielig zeg. wat zal de moeder zich schuldig voelen. als ik dit lees, dan zou ik het echt niet doen.

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Het lijkt me verschrikkelijk! Ik krijg er echt een misselijk gevoel bij. Daarom wilde ik het niet direct zo hard zeggen. Beter gewoon echt wachten! Het is natuurlijk heel erg leuk om te fietsen met je kleintje maar ik wacht echt tot 1 jaar ofzo!

14. Journey

Journey Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,404
    0
    0
    Wow vreselijk effe gezellig een fietstochtje maken omdat je niet kan wachten....
    Wij wachten gewoon tot een maand of 9.

15. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah hier ook,totdat ik echt zeker weet dat het vertrouwd is!
    ohh wat erg,natuurlijk is er geen opzet,maar denk dat je je dat zelf nooit vergeeft!

nou ze wacht er mee,ze wou alleen maar alvast zo'n zitje op haar fiets hebben,en ze heeft hem vanmiddag gekocht,dus nu is alles weer goed!
    en daar ben ik erg blij om,,heb t goed uit haar hoofd gepraat,had al wat voorbeeldjes opgezocht op internet en inderdaad gaat het dan vaak over nekje of rugje breken..verschrikkelijk

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Fietsstoeltjes, algemeen
    Wanneer te gebruiken:

als het kind zelfstandig rechtop kan zitten (na 6 à 12 maanden).
    Koop- en montage-advies:

monteer het stoeltje volgens de gebruiksaanwijzing.
    Wel doen:

zet het kind altijd vast met de veiligheidsgordels;
    gebruik desgewenst een fietshelm, om ernstig hoofdletsel te voorkomen.
    Niet doen:

maak in het begin geen lange tochten. Dat wil zeggen: niet langer dan de tijd die het kind los op de grond kan zitten;
    zet de fiets niet neer met het kind nog in het stoeltje.

--------------------------------------------------------------------------------

Fietsstoeltje voorop
    Wanneer te gebruiken:

voor kinderen tot 15 kilo (ongeveer 3 jaar).
    Koop- en montage-adviezen:

zorg dat de rem- en versnellingskabels niet afgeklemd worden;
    gebruik een windscherm.

Dus.... als je kindje goed zelfstandig kan zitten. Mijn zoontje is ruim7 maanden en kan aardig zitten maar ik wacht toch liever nog even

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse kon al vrij vroeg zelf goed zitten, toen heb ik nog zes weken gewacht, en toen ging hij mee op de fiets, alleen nog voor kleine stukjes.
    Dat was begin oktober.
    Door het koudere weer hebben we in de winter niet veel gefietst, nu al wel weer enkele weken, bijna elke dag.

Share This Page