verzorgingsproducten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door josephinevh, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Welke verzorgingsproducten gebruiken jullie?

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Voor mijzelf; Philoderm

voor de baby heb ik zwitsal en neutral producten, wordt even proberen

3. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Badcreme en weer & wind balsem van weleda en een badolie van kruidvat.

Onze man heeft op het moment nogal een droge huid.

4. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alles gekregen dus ik zou vooral niks kopen zelf.

Hier Weleda, hema, natusan geloof ik. Geen voorkeur.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Voor mn zoon had ik dingetjes van zwitsal en natusan in huis, bumblies is ook prima. Ik wissel meestal wat af. Als een flesje leeg is, pak ik weer wat anders

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Bumblies, Kruidvat en Hema

7. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb wat dingetjes van DA gekocht, en ook wat proefjes van Zwitsal staan. Eens kijken wat bevalt. Hema is ook wel een goed idee inderdaad.

8. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb een set Galenco Atopicare gekregen in het ziekenhuis, met o.m. badmelk en waslotion. Die gebruiken we verder (werd daar tot 3mnd aanbevolen). En verder heb ik Weleda Baby producten (babyolie, billenbalsem en weer- en windcrème). Als de Galenco badmelk op is, gaan we over op Weleda welterustenbad.

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik gebruikte altijd natusan en dan die collectie voor newborn...

10. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Weleda: cremebadje, olie, weer en wind balsem, bodymilk, body crème.

Daarnaast nog balneum licht vettend badolie, en eigenlijk sindsdien zeer weinig van weleda hoeven te gebruiken! Haar huidje is heerlijk zacht na een badje en hoef niks extra's te smeren daarna! Dus ik wacht gewoon tot de wat groter is om de weleda te gebruiken, dat smeert ook makkelijker. Probeer maar eens een armpje van een paar weken oude baby door een mouwtje te wurmen als hij net ingesmeerd is haha! Van weleda gebruik ik wel cremebadje voor een dagelijkse wasbeurt, maar dat is het dan..

Pluspuntje: Balneum is super betaalbaar in vergelijking met weleda!

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier alles van weleda baby.
    Voor mezelf koop ik meestal lotion en douchehel van de bodyshop in de citrus geur.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik gebruikte bijna niets voor de kinderen. Zeepvrije wasgel en shampoo van de zwitsal. En balneum extra vette badolie. En voor de rest niets. Wat pure zinkzalf van dr swaab als ze de billen kapot hadden.

13. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier balneum extra vettend voor in het badje (ze waren beide flink over tijd, heel droog huidje dus) en haarlotion, wasgel, shampoo altijd van zwitsal. Gewoon omdat ik het luchtje zo lekker vind... Haha!!

14. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dermocare bad&douche
    Dermocare shampoo
    Balneum Badolie
    Balneum zalf / Bepanthen zalf
    Sudocreme
    Neutral huidolie
    Weleda sensitive gezichtscreme

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Bijna niks. Voor in de zomer naturecare waszeep, dit wanneer ze zonnebrand op had gehad. Verder hipp shampoo. Weleda billenbalsem en weleda wind en weer balsem. Maar mijn dochter is 2,8 jaar en nog nooit wat nieuws hoeven kopen :)

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Alleen natuurlijke producten. Olijfoliezeep speciaal voor babies, Naty en Weleda.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier zelf een parfumallergie en constitiueel eczeem dus ook voor de baby uit voorzorg neutral of vergelijkbare producten.

Zoontje wel eens in bad gestopt met zwitsal en hij zwelde helemaal op en werd vuurrood. Gelukkig duurde het maar een minuut of 10 uiteindelijk, maar dat gebruik ik dus echt niet meer. Andere producten die vergelijkbaar waren aan zwitsal kon hij wel gewoon tegen.

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier helaas op voorhand bij dochter hele collectie zwitsal aangeschaft maar door ernstig eczeem kon ze er echt niet tegen.
    Heb alles van neutral en balneum op aanraden kinderarts.

19. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Voor mijzelf Zwitsal wascreme (nadruk op creme, geen gel, de creme is 100x fijner), i.v.m. borstvoeding (beter om geen zeep of douchegel ofzo te gebruiken dan omdat dat het beschermde huidolie laagje van de tepel en tepelhof weg wast). Overigens altijd al last gehad van een droge huid na het douchen. Sinds ik dit gebruik nooit meer last van gehad. Dat had ik best even een aantal jaren terug willen weten... ;)

Voor baby: Zwitsal Badolie in badje elke dag, en dan helemaal insmeren met AH babyolie terwijl ze nog nat is van het badje. Werkt als een tierelier tegen droge huid en AH babyolie vind ik meer als baby ruiken dan bijvoorbeeld die van Zwitsal. :D Voordeel is ook dat ik haar eigenlijk niet meer hoef af te drogen. Olie werkt namelijk tegen smetplekken, dus als ik een plooitje mis met het weg deppen van de olie is er niks aan de hand. Verder tube (is hygiënischer dan een potje) vaseline voor schrale plekjes (vooral wangetjes) of als beschermend laagje op de billetjes wanneer ze diarree heeft. En een tube Zwitsal zinkzalf voor eventuele luieruitslag (is hiermee meestal binnen een dag weg) of wanneer haar bilspleet en liezen nog vochtig zijn en de luier snel om moet. O en verder ook baby wattenstaafjes voor (de buitenkant van) haar oortjes en naveltje (eerst de watten met wat babyolie nat maken). Verder heb ik helemaal niks anders nodig. In het begin wel de hele collectie van Zwitsal aangeschaft, maar bleek helemaal niet nodig en veel ervan is eigenlijk heel onhandig.

20. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Hier alleen Neutral, en heel soms wat vaseline of uierzalf. Billendoekjes gebruik ik alleen bij poepluiers tegenwoordig, voor de rest gewoon vochtig doekje (water met beetje Neutral huidolie) en daarna nadrogen met een droog doekje. Bij poepluiers doe ik dat ook maar wel eerst met een billendoekje. En voor onderweg zijn billendoekjes ook wel erg handig.

Deel Deze Pagina