Hallo meiden, Ik heb een zoontje van 16 maanden die eigenlijk altijd al slecht heeft geslapen. Soms vind ik dit wel heel pittig. Zijn er meer moeders die een slechte slaper hebben? Het lijkt me fijn om ervaringen uit te wisselen en hier onze frustratie kwijt te kunnen Wie kletst er mee?
Hier! Hij kan doorslapen.... maar doorslapen is eerder een fase Het is erg pittig soms.... nu ligt mijn man vaker op een matras naast zijn bedje.... zo slaapt iedereen redelijk
Ja hier nog 1 van 16 maanden, de keren dat hij heeft doorgeslapen zijn op 1 hand te tellen. We doen aan samen slapen en ik geef nog borstvoeding.
Gezellig dat jullie meekletsen! Maar balen dat jullie ook een slechte slaper hebben Zl ging met 10 maanden doorslapen. Wij waren helemaal blij. Daarvoor moesten we er nog 6a 7 keer uit. Alleen dat is nu alweer een tijdje verleden tijd Sinds hij ongeveer een jaar is gaat het slapen weer steeds slechter. Snachts wordt hij weer een aantal keer wakker en ook het naar bed brengen gaat niet vanzelf. En 's middags slaapt hij vaak helemaal niet meer. Hoe gaan jullie ermee om? Zit je er ook wel eens helemaal doorheen?
Ja hier. Onze dochter was altijd een hele goede slaper (van 19 tot 7) maar sinds het afgelopen half jaar komt ze zooooo vaak uit bed 's nachts. Icm een baby van drie maanden die vaak nog 2 nachtvoedingen wil is dit heel vermoeiend Sinds 2 weken werk ik weer. 3 avonden tot 23.00 en een dag in het weekend.
Oeh dat is pittig. Ik moet zeggen dat ik ook mn hart vasthoud voor als de baby er straks is Wel vervelend zeg dat ze nu zo vaak wakker is. Zou het door alle veranderingen komen?
ik heb al in ruim 7 jaar geen nacht doorgeslapen mijn zoon van 7 sliep door bij 18 maanden, toen hij 18 maanden was werd zijn zusje geboren, zij sliep door bij 3 jaar, toen zij 3 jaar was werd hun zusje geboren, zij is nu 2,5 jaar en slaapt nog steeds niet door ( elke nacht wakker varieerend van 1 tot 10 keer per nacht schreeuwend wakker) en ons vierde kindje is ruim 5 maanden, hij sliep door bij 6 weken tot 4 maanden van 21.00 tot 06.00 maar sinds zijn laatste ziekenhuis opname vorige maand slaapt hij niet meer door enige advies dat ik kan geven is nemen zoals het komt, ik word alleen maar wakker in mijn hoofd als ik me er aan ga ergeren, en met het idee even slokje water, knuffel en weer terug kunnen naar bed slaap ik zelf ook weer sneller in, het is zwaar, en ik heb het geluk dat mijn man ook avonden werkt wat betekend dat 1 van de ons de nacht kan doen op die dagen en de ander daarna nog even terug kan naar bed indien nodig.
Poeh, hoe hou je het vol?! ik zit er nu af en toe al helemaal doorheen. Scheelt wel inderdaad als ze dan gelijk weer gaan slapen. Dat doet zl hier niet altijd. Vannacht ben ik bijv. een uur bezig geweest voor hij weer sliep. En doordat ik zwanger ben moet ik dan eerst even plassen en wat eten enz. En voordat ik dan weer slaap
Ja die momenten hebben wij inderdaad ook gehad, tig keer op en neer, maar daar zijn er bij ons derde mee gestopt, als ze nu langer als 20 minuten bezig blijft gaat ze bij ons in bed en dan slaapt ze wel weer verder Niet pedagogisch verantwoord maar goed heb wel drie andere kindjes waar ik zorg voor moet dragen en dan als een zombie rondlopen en door moeheid niet meer weten waar je mee bezig bent is ook niet echt een optie sinds zij weet dat ze bij ons genomen word als ze zich echt niet fijn voelt gaat ze sneller weer terug slapen in haar eigen bedje Ik probeer maar zo te denken dat ik tot nu toe geen mensen ken wie tot hun 18e bij mama in bed geslapen hebben dus ik heb goede hoop dat de slapeloze nachten hier ook wel een keer zullen eindigen En ik werk niet .... Dus als kids op school zijn en mijn dochter van 2,5 slaapt en de baby de fles net gehad heeft en ook gaat slapen kan ik met een beetje geluk ook een uurtje pakken
Ja hier. Onze oudste heeft ruim 3,5 jaar lang elke nacht lopen spoken en de jongste heeft tot op heden misschien 2 nachten doorgeslapen. Ik kan gelukkig redelijk goed tegen weinig slaap door wisseldiensten maar leuk is anders. Ik heb me er maar bij neergelegd, net als dat man toch niet wakker wordt en ik het zelf moet doen (heb hem inmiddels wel zo ongeveer zo ver dat hij eruit gaat om een fles te maken maar zodra hij weer terug in bed is is hij alweer vertrokken en het is soms ook frustrerend om hem daarvoor alleen al wakker te krijgen).
Hier ook een slechte slaper. Dochter wordt over een paar maanden twee en huilt vaak meerdere keren per nacht. Soms is ze snel getroost maar vaker duurt het lang (een uur tot zelfs twee/drie uur) voor ze weer in slaap valt. Ik kreeg laatst de vraag van een vriendin die nu een paar maanden moeder is wanneer mijn dochter door ging slapen. Eeehm...ik wacht er nog steeds op!
Hier ook een vreselijk slechte slaper.. Zeker overdag is het dramatisch.. Hij wrijft enorm veel in zijn ogen en jengelt en huilt veel door vermoeidheid. Ik zit er soms echt wel eens doorheen en dan ben ik een minder lieve moeder als ik zou willen... Waar ik me dan weer schuldig over voel! Hij word standaard wakker om te poepen sochtends vroeg en gaat dan niet meer slapen, overdag ook bijna altijd wakker door ontlasting of wat voor oorzaak dan ook. Hebben jullie veel aan je man hierin? Dat valt bij mij nogal tegen
Hier ook, dochter van 1,5 en slapen is drama. Ze heeft een aantal weken gehad dat ze goed sliep, dit betekende savonds in eigen bed, snachts een keer wakker om te drinken en daarna weer in eigen bed verder slapen. Dit was rond 10 maanden, daarvoor sliep ze veel bij ons. Toen kwamen de kiesjes en was het weer drama. Zodra ze wakker wordt haal ik haar op en slaapt ze bij ons verder. Dit gaat soms goed, dan slaapt ze snel verder, maar soms blijft ze huilen en wordt ze steeds weer wakker. Nu ik weer zwanger ben valt het behoorlijk zwaar. Ik lig dan ook zelf meestal om 19u op bed (uitzonderlijk dat ik nu nog wakker ben). Zo kan ik een beetje slaap pakken voor dochter weer wakker wordt. Verder gaan we gewoon mee in haar behoefte, dit is wat ze nodig heeft blijkbaar.
Interessant topic! Mijn dochter is een voorbeeldige slaapster sinds ze 4 maanden was (ze is nu ruim 10 jaar!!!). Was dát even wennen voor ons, toen ons zoontje geboren werd en tot op de dag van vandaag niet hetzelfde slaaptalent als zijn zus heeft Zo wordt hij ALTIJD hard huilend wakker. Waarom niet gezellig kletsend en brabbelend? En absurd vroeg wakker worden, dat soort dingen. Het is elke avond weer een raadsel hoe de nacht zal verlopen. Ooit zal het beter gaan. Ooit....
Hier ook een!! Alle nachten dat ze heeft doorgeslapen tot nu zijn op 1 hand te tellen. Sinds ik me er bij neer heb gelegd ( ong. 3 maanden ) en ze lekker bij ons in bed slaapt als ze gaat huilen slaapt ze een stuk beter! We hebben zelfs van ons 2 persoonsbed een 3 persoonsbed gemaakt. 😁 Iedereen de ruimte en lekker slapen! Er komt vast een nacht dat ze door gaat slapen in dr eigen bed!
Hier al ruim 2,5 jaar amper hele nachten. Onze oudste sliep ineens 2 weken aan elkaar door na 2,5 jaar, maar die heeft dat nu deze week weer teruggedraaid Onze jongste sliep met ongeveer 5 maanden door en die horen we nu met bijna 1 jaar 's nachts nooit. De jongste slaapt dus al veel langer door dan de oudste, daar wachten we nog steeds op. We zijn al heel erg blij met 50% van de nachten doorslapen, waar we momenteel op zitten. Al valt het me wel zwaar na 2 weken echt doorslapen om weer wakker gemaakt te worden nu
Jep, hier meld zich nog een! Nu ben ik wel dankbaar voor het feit dat ik me meestal kan afkopen met een speentje (en soms niet, en dan is het feest want tussen ons in gaat ie alleen maar keten), maar ik werk 4 dagen per week en de wekker gaat dan om 05.40 uur. Als ik dan meermaals, meestal om 04.00 en/of 05.00 uur naar beneden moet voor een speentje dan start ik de werkdag redelijk gebroken . Hij heeft 1 maand consequent doorgeslapen. Toen hij 3 maanden was, tot 4 maanden dus. Sindsdien is het eerder een uitzondering als hij doorslaapt. En doet hij dat wel, dan word ik weer wakker van het gevoel dat er iets niet klopt . Tot 6 maanden werd hij in de avond nooit wakker, sindsdien is het ook meer regel dan uitzondering dat hij een paar keer schreeuwend wakker wordt. Altijd op gezette tijden ook. Hij is een actieve dromer heb ik het idee, en verwerkt alles erg passievol in z'n slaap... Ooit wordt het beter
Mijn dochter sliep met 6 weken door en wordt alleen wakker als ze heel erg ziek is. Zoonlief is zo goed als iedere nacht een keer wakker. Hij heeft ook van die buien dat hij vanaf 4 uur wakker is en niet meer gaat slapen en blijft piepen. Dan krijgt hij op een gegeven moment een bak met duplo in zijn bed en dan gaat hij maar spelen. Zo kunnen wij nog even wat slapen. Tot een paar weken geleden viel hij alleen maar in slaap met een fles. Hij huilde dan tot zijn fles. Dit kon ook 1,5 uur duren omdat het dan tijd was voor een ontbijtfles. Soms zit je er dan echt doorheen.
Ik ben 'blij' om te lezen dat ik niet de enige ben in mijn omgeving zijn alleen mensen met goede slapers. Soms had ik echt het idee dat ik iets niet goed deed ofzo. Hebben jullie dat ook wel eens? Ik probeer nu maar te accepteren dat hij geen goede slaper is. Als ik sagarijnig word werkt juist averechts hier. Dus kan ik beter zorgen dat ik vrolijk blijf