vis en vlees 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Tolando, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tolando

Tolando Lid

12 sep 2014
    64
    0
    6
    Cafetaria
    Beeb is nu 6 maanden en merk dat ze toe is aan meer vast voedsel.
    Vanaf 4 maandenbegonnen met af en toe groente en fruit.
    Maar hoe geven jullie vlees en vis met 6 maanden.
    En hoe maken jullie dat klaar?
    Koken jullie de kip in water of bakken in de pan?
    En is vis uit de diepvries van de supermarkt ook goed, bv zalm?

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mijn zoontje krijgt eigenlijk nog niet zoveel vlees en vis.

Vlees doe ik vaak op de boterham, niet zozeer bij het avondeten (al gaat dat nu wel meer gebeuren nu hij vaker met de pot mee gaat eten).

Vis wilde ik wel al geven maar op de een of andere manier is dat er nog niet van gekomen. Ik heb Opperdepop van de AH, daar staan hele fijne receptjes in! Toevallig voor komende week een recept met tonijn op het programma voor hem (ik hou zelf niet van vis, dus eten we zelf niet zo vaak).

Let wel even op de hoeveelheden, ze hebben er echt maar heel weinig van nodig als ze zo klein zijn.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zes maand is best vroeg voor vlees en vis. Ik zou dan eerder wat meer groente en fruit geven.

Kip of kalf stoomde ik in het begin. Vis ook. En ja, diepvries kan perfect.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij gaven toen ook nog geen vlees/vis, tenzij hij een keer een potje kreeg, dan zat het er vaak wel in.
    Ik lees niet terug of je al aardappel geeft, maar dat kan je ook bij de groente toevoegen voor een meer voldaan gevoel. Of bv. rijst of pasta.
    Vlees zijn we hier mee begonnen toen hij ook goed stukjes kon eten. Denk met een maand of 9/10. Dan kreeg hij een paar stukjes gehakt of kip, net wat we aten. Als wij bv. een kipsnitzel aten, haalde ik voor hem het korstje eraf en gaf alleen het binnenste vlees.

5. Tolando

Tolando Lid

12 sep 2014
    64
    0
    6
    Cafetaria
    Bedankt iedereen.
    Aardappel heeft ze vorige week voor het eerst gehad.
    Pasta en rijst nog niet geprobeerd, ga ik dat denk ik eerst proberen.
    Pureren jullie de rijst ook?

Was gister bij consultatiebureau en die zeiden dat ik nu met vis en vlees kon beginnen, al vind ik dat zelf eigenlijk ook wel wat vroeg

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind 6 maanden veelste vroeg voor vlees. Hier vanaf 9 maanden beetje aangeboden. En nu met 1,5 is het toch wel een vleeseter, lusten ze altijd net als snoep.
    Ik maakte op die leeftijd altijd een risotto gerecht met heel veel groente erin. En dan aanmaken met amandelmelk, was hier en is nog steeds een groot hit. Rijst is al zacht en valt heel snel uit elkaar dus je hoeft het echt niet te pureren.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    dan zou ik eerst haar laten wennen aan de aardappel. En dan starten met rijst/pasta. En dan pas met vlees/vis.
    Rijst deed ik hier wel malen. Af en toe is ze hier liever lui dan moe.

Vis uit vriezer kan prima. Doe ik ook wel eens
    eten zelf niet zovaak vis. Maar wil haar het wel geven.
    Goede vetten en alleen maar fijn als ze straks alles lussen

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vreemd
    Tegen mij werd huist gezegd om met vlees te beginnen vanaf zeven maanden en dan ook niet elke dag.

Ik geef gehakt zonder kruiden en van een slavinkje haal ik een stukje van het binnenste vlees en dat prak ik. Vis eten wij niet. ZL krijgt dit uit een potje. Bah wat vind ik dat toch stinken 😭 Goed gaar rundvlees vindt ZL ook heerlijk.

Deel Deze Pagina