Een week na haar verjaardag gaan we 2 maandagochtenden naar het ziekenhuis voor dè test. Alleen denken wij dat ze niet zal reageren omdat ze zo weinig krijgt. Ze beginnen met een druppel op haar wang en op haar lip. Dan steeds minibeetjes opvoeren. Hier waren we bijna van de pepti over op de standaard toen ze op dag 3 pas begon te reageren. We hadden toen 4 schepjes standaard en 2 pepti. Op de pepti ging ze ook pas na bijna 6 weken reageren en hetzelfde verhaal met de nutramigen. Sinds de neocate gaat het fantastisch haar huidje is zo gaaf en is gaaf gebleven en geen krampjes meer en geen verstopping. De kinderarts zei dat sommige kindjes niet op de test reageren maar als je dan met koemelk begint ze dan met grotere hoeveelheden wel gaan reageren. Als dat later zo blijkt moeten we weer terug om te kijken hoe dit aangepakt gaat worden. Haar reactie was elke keer tijdens de fles van je schoot af wurmen, helemaal kronkelen tijdens de fles, naar verloop van de tijd de fles helemaal weigeren, krampjes, onrustig slapen en verstopping. Ook had ze enorme grote ronde eczeemplekken op bijde wangen die doorliepen tot haar oortjes. Die werden minder na de overstap van de pepti maar kwamen langzaam weer in alle hevigheid terug. Nu ben ik benieuwd hoe het bij jullie is gegaan..! Ook mogen we haar niet teveel aan ontbijt geven omdat ze anders geen honger heeft. Maar ze beginnen met zo weinig dat ik echt een drama verwacht. Ik zie er nu al tegenop want ze heeft 's morgens nl enorme honger en is bijna altijd al om 6.15 wakker en we zitten dan om 6.30 aan de fles en daarna pap. De afspraak is om half negen.....
Hoe laat krijgt ze de tweede fles? Mijn ervaring is nl dat er nogal wat tijd zit tussen de afspraak en de test en zoals je weet is dat slechts een druppel. Bij ons zat er steeds een half uur tussen. Dus zelfs als ze om 830 beginnen met een druppel dan krijgt ze om 900 5 ml, 930 u 10 ml 10u 50 ml, etc. Dan is hey waarschijnlijk al tijd voor haar 2 e fles als ze een grotere hoeveelheid krijgt. Ik zou dus wel de ochtend fles geven, je kunt m wel iets kleiner maken. Het is echt alsof ik letterlijk mijn verhaal lees, precies dezelfde reacties en ook wij hadden duidelijk verteld dat hij pas na grote hoeveelheid gaat reageren. Mijn zoon krijgt neocate. Laatste provocatie was met nutramigen. In t ziekenhuis wilde hij niet drinken. Mede door alle prikkels en niet willen slapen daar. Dag erna thuis toch gegeven, ging een week prima. En toen diarree die niet ophield. Heeft een week diarree gehad en echt 6 per dag. Toen de link gelegd tussen de voeding want eerst denk je aan buikgriep. Na overleg gestopt en weer neocate gegeven en toen meteen nog maar 1 luier. Maak goede afspraken over wat te doen als hij later thuis alsnog reageert want dan heb je weer een nieuwe machtiging nodig. Succes
Wij hebben rond 5 / 5.30 uur een flesje gegeven van ongeveer 150. Dus wat minder erin als ze anders kreeg. Ik had ook drama verwacht, maar viel reuze mee. Onze dochter reageerde niet op de provocatie. De dag dat er koemelk in zat heeft ze de dag erna met momenten veel gehuild. Echter was dit te weinig voor kma. Inmiddels is ze al een paar weken volledig over op melk. Ze moest er wel aan wennen. De bedoeling is om binnen 7 dagen over te zijn op gewone melk. Elke dag ga je een stapje omhoog. Echter was dat voor haar te snel, reageerde ze bij stap 3. Toen zijn we een stapje terug gegaan en hebben wij over elke stap 2 dagen gedaan ipv 1.
Ben ook heel benieuwd bij onze provocatie. Wij moeten volgende week donderdag voor de 1e dag. Eigenlijk hoop ik ook dat hij niet zal reageren. Ik zie er ook tegenop omdat het een lange dag gaat worden volgens mij. Gelukkig komt mijn moeder de dag van tevoren al naar ons en gaat ze mee naar het ziekenhuis (ze woont 100 km van me af)
Dat is wel een idee om haar eerder al wat te geven dan zit er al genoeg tijd tussen. Ja ze krijgt idd elk half uur een beetje. Ik vraag me ook af of ze wel wil drinken is erg gevoelig en dit is natuurlijk ook nog eens op een vreemde plek...
2e fles altijd rond half 12/12 uur en tussendoor wat anders drinken en fruit. Geef,je dan helemaal nikd van eten op zo'n ochtend?
Ik heb wel tussendoortje meegenomen. Rijstwafels want daar krijgt hij lekker veel dorst van maar geen drinken tussendoor verhoogt de kans op beter drinken van de melk. Het zijn maar hele kleine hoeveelheden. De grote flessen moesten hier met lichte dwang want hij wilde idd ook niet drinken daar
kun je gewoon meenemen. Bij ons deden ze in eerste instantie moeilijk omdat ze dachten dat hij dan geen honger meer zou hebben. Toen ik ze verzekerde dat hij de melk heus wel zou drinken, mocht hij zijn normale dingen eten
Ik zie het die van ons ook niet doen die heeft zo haar eigen willetje.... Maar ja nog zes weken te gaan wie weet hoe het dan gaat. En als een fles rond 5.30 geven dan zit er,na,die druppel op haar lip en wang wel genoeg tijd tussen. Dan kan ze wel 150 drinken en dan maar geen pap.
weet iemand hoe lang zo'n dag duurt? want als je kindje iedere 30 min moet drinken kunnen ze dus tussendoor niet slapen?? Oh dat wordt wat dan...pff ik hoop dan dat we na een paar uurtjes naar huis kunnen!
Hier duurde het tot 12 en moesten om 7.30 uur daar zijn. Rond 10 was de laatste voeding. Hier doen ze het op de kinderafdeling en heb je een bedje ter beschikking. Daar kunnen ze tussendoor slapen. Je moet dan wel steeds je kindje weer wakker maken voor te drinken.
Oh dat valt mee dan! Ik weet dan nu al dat Lucas toch niet slaapt. Hij wordt daar heel onrustig van, zeker als wij in de buurt zijn! Maar goed, die tijd is nog te overzien! En anders loop ik wel met de MC een rondje in het ziekenhuis
Die van mij Deed nog 1 slaapje van 12-14 en wij hebben echt officieel toestemming via de ka moeten regelen om het schema zo te doen dat hij dus normale tijd kon slapen. Dus om 12 u nog melk en toen niets tot hij wakker was. Goals hij niet slaapt wordt hij net zo onrustig en vervelen en weet je niet of het van de melk komt niet normaal hoe officieel dat geregeld moest worden. Moest onze eigen ka toestemming geven terwijl E niet in dienst was. Gingen dus later naar huis
Onze dochter heeft de afgelopen twee maandagen de koemelk test ondergaan. Elke twintig minuten kreeg ze melk, te beginnen met een druppeltje op de wang en daarna een beetje melk met een spuitje in de mond en paar uur later als laatste een volle fles. Na zon ochtend ochtend ze dan weer lekker mee naar huis. Aanstaande maandag krijgen wij de uitslag ban de test, nouja we horen in ieder geval wanneer ze wel koemelk heeft gehad en wanneer niet. Beide keren hebben wij geen reactie gezien, dus we hopen zo dat dit een teken is dat ze er over heen aan het groeien is. Als dit zo is, gaan we maandag met de kinderarts en diëtiste bespreken hoe we het opbouwen van melk producten gaan introduceren. Hoop het zo,want scheelt toch weer een hoop gedoe. En we hebben het eerste jaar al zo veel meegemaakt met ons meisje, vind het onderhand wel genoeg. Liefs sannie