Vraagje over uitbetaling salaris... Geen vakantiegeld/dagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sinds deze week ben ik werkzaam in een kleinschalige kinderopvang, ik neem in eerste instantie een zwangerschapsverlof over en daarna hou ik waarsch wat uren.

Ik heb een min /max contract van 3-17 uur, maar ik werk nu 22 uur per week.
    Zoals het mij is uitgelegd ( en wat ik er van heb onthouden ;)) krijg ik standaart deze 3 uur per week uitbetaald, alles wat daar overheen komt, krijg ik als 'extra' uren uitbetaald.
    Ik bouw alleen geen vakantiedagen/uren op, dit houdt mijn werkgeefster dus niet in op mijn loon.
    Ook bouw ik geen vakantiegeld op, alleen op die 3 uurtjes per week. ( de min uren dus )

Maar, heeft iemand enig idee hoe het dan zit met het vakantiegeld etc wat ik niet opbouw?
    Krijg ik dit dan gewoon maandelijks bij mijn loon uitbetaald?

Ik snap er geen pepernoot van..:(
    Word op het internet ook niet echt wijzer..

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Normaal krijg je het dan gewoon bij je uurloon toch? Dan beur je iets meer per uur omdat je het niet jaarlijks krijgt, tenminste, zo is dat bij veel mensen die ik ken

Ff offtopic maar wow wat ga je goed met afvallen :)

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    In principe zou er in je contract moeten staan welke percentage vakantiegeld je krijgt. Dat geldt over het volledige brutoloon, dus ook over die uren meer dan de eerste drie. Het is bij een oproepcontract wel gebruikelijk dat het vakantiegeld en je vakantiedagen per loonperiode worden uitbetaald. Maar als je er niet uit komt zou ik gewoon even contact opnemen met personeelszaken. Die kunnen je vast beter uitleggen hoe het zit.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Daantje: Dankje, haha. Het gaat me niet snel genoeg zelf hoor... maar dat ligt aan mij.
    Hoevee ben jij nu afgevallen. ( om dan toch even volledig off-topic te gaan :p ) Jij doet nu ook 30 days shred toch?

Caromama: Aha.. Ik ben heel benieuwd naar mijn eerste loon. Helaas krijg ik die pas eind mei. Krijg deze maand iig die 3 uur uitbetaald. Haha.
    Denk je dat als ik dat bedrag, x7,5 doe, ik redelijk in de goede richting zit? 7,5x3=22,5 uur..
    Of reken ik dan helemaal verkeerd... God ik ben zo slecht in rekenen..... :|

En personeelszaken bellen lukt niet, ze is eigenaar en verder niks of niemand in dienst! ;)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik wil idd ook 30 days gaan doen, maar nog niet begonnen :p hierna bijna 12 eraf in bijna 10 weken, maar je bent goed bezig zeg, echt knap!

En gefeliciteerd met je nieuwe baan! :)

Deel Deze Pagina