Spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dingetje2, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er hier meer mama's van spuugbaby's?
    Zo ja, hoe oud was jouw baby toen ie minder ging spugen?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Yup hier ook een kindje die zonder Johannes broodpit meel veel spuugt!
    We hebben het geprobeerd af te bouwen (al krijgt ze maar 1 schepje) maar dat werkt niet :(
    De laatste paar dagen is ze ook weer steeds meer aan het spugen... Dus ben ook benieuwd wanneer dat minder gaat worden!

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    hier nog een mama met een spuugertje
    bij onze meid is het vanaf dag 1 al raak geweest, bij alle voedingen spuugde ze.
    diverse soorten gebruikt ter aanvulling op de borstvoeding omdat ik daar niet genoeg van had maar alles spuugde ze uit.
    we gebruiken nu de nutrilon AR en dat is de enige die wel blijft liggen, gelukkig want ze viel zo erg af dat als ze niet aan kwam na 2 weken moest ze opgenomen worden.
    het enige nadeel van de ar is dat ze er verstopt van raakt dus nu krijgt ze daar laxeermiddel voor en nu gaat het heel goed.

4. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter was ook een spuger. Zelfs zo erg dat niemand haar vast wilde houden. Is pas overgegaan met ongeveer een jaar. Ook brood en warme hapjes kwamen er gewoon weer uit.
    Ze is nu 4 en spuugt nog heel makkelijk. Van de week nog, even spugen, draait zich om en slaapt zo verder.
    CB zei altijd als ze goed groeit maakt het niet uit, maar ik vond het maar wat lastig want je blijft wassen en veel van die zure vlekken krijg je er nog niet uit ook niet

Gr Demelsa

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ryan was ook een spuger, althans een reflux kindje. Weet niet of je dat bedoelt?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ook mijn vraag: bedoel je spugen of echt overgeven?

Heel veel baby's spugen, de meeste een beetje, een aantal wat meer, er zijn best veel baby's die de eerste maanden last hebben van reflux. Irem heeft ook last van reflux, met medicijnen is het onder controle, de kinderarts zegt dat naarmate ze ouder wordt en haar eetpatroon gaat veranderen (meer vaste voeding) we vanzelf verbetering zullen merken. Geloof dat de meeste kinderen rond de eerste verjaardag, als ze ook zitten en staan, geen last meer hebben van reflux.

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jup, hier ook reflux. begon al in het ziekenhuis, was zo erg dat ze een maagspoeling heeft gehad toen ze nog geen 12 uur oud was, dachten dat het kwam door misselijkheid van vruchtwater. nou niet dus..
    werd alleen maar erger, dagelijks projectielbraken, jbpm geprobeerd, werd alleen maar erger, en spuitluiers erdoor. echo gehad, deze was prima, en uiteindelijk na 10 dagen comfort voeding werd het minder.
    vorige week weer een terugval gehad (geloof me, projectiel braken als ze groente en fruit eten is geen pretje..)
    nu lijkt het sinds gisteren wat minder, hoop dat het snel weer beter gaat.

ik zou in ieder geval ook even overleggen met het cb (of kinderarts, die heb je toch een voor Ivar?) over het veranderen van voeding.

succes!

8. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hiero ook een spuger, nu hij wat meer vast voedsel krijgt gaat het gelukkig wat beter (hij is nu 9mnd). Gelukkig heeft thijmen er zelf niet zoveel last van...alleen zijn mama overal door het huis heen liggen plasjes spuug en vooral als hij worteltjes heeft gegeten is dat vervelend :(

9. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel dus echt voeding met golfjes terug geven. Als je na een voeding hem terug in bed legt dat ie meteen begint te spugen.

10. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hoi ik had ook zo n spugertje en dat duurde tot dat ze een maand of 9 was ongeveer, erg vervelend maar meer als voeding dikker maken met jbm heb ik niet gedaan, bedje iets schuin rechtop houden na voeding e.d hielp bij ons niet.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze oudste zoon had pylorusstenose (vernauwing spier tussen maag en darm) dan spugt je kindje heeel ver en veel het komt er met een grote kracht uit en stinkt, gebeurd eerst niet na elke voeding maar na de baby ouder word (begon bij ons met 4 enhalve week) hij spugde over de kinderwagen bak zonder de rand aan te raken
    omdat dit bij ons een familiekwaal is en ik het direct herkende actie ondernomen
    _zondag 1ste keer
    toen pas donderdag weer 3x zelfs toen ha gebeld en langs geweest, die nacht om de 2 uur ongeveer voeding aangeboden 30 cc per keer
    vrijdag naar ziekenhuis, echo gemaakt en tjs mem had gelijk, bloedonderzoeken
    toen afwachten voor de operatie, bloedwaarden waren zeer goed , + (hij was absoluut niet uitgedroogd)
    toen die zelfde middag een operatie, en zondags alweer thuis
    ging echt super goed met hem daarna nooit meer gespugd

dus was 5 weekjes toen hij geopereerd werd

maar ik denk dat jij denkt aan reflux????????

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb je al Nutriton geprobeerd? Of overlegd met je ha, ka of cb?

13. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hij krijgt al Nutriton er doorheen iom de KA.
    Maak me voorlopig ook nog geen zorgen aangezien hij genoeg plasluiers heeft en aan blijft komen, maar was gewoon benieuwd hoe lang zoiets kan duren.. de wasmachine draait nu al overuren :p

Deel Deze Pagina