Dag lieve iedereen, Mijn dochtertje van 6 weken heeft sinds deze week ineens heel erg veel zuigbehoefte. Ze sabbelt werkelijk op alles; de draagdoek, haar handjes, speentje, mijn arm... en kwijlt het helemaal onder natuurlijk. Dit gaat echt de hele dag door. Het is zelfs zo dat als ik haar wil aanleggen, dat ze wanneer ze met haar hoofd naar de borst gaat, ze er nog snel even een handje (of 2) tussen propt Super schattig, vooral de verbaasde blik, maar het drinkt lastig geloof ik! In het begin drinkt ze moeilijk, heel onrustig en ze overstrekt zich. Ik probeer haar dan gewoon weer aan te leggen en wil ze echt niet, dan krijgt ze eerst een schone luier en proberen we het weer. Dit is trouwens vooral 's avonds zo. Effectief drinken doet ze trouwens maar hooguit 10 minuten, daarna is het sabbelen. Maar toch lijkt het geen honger te zijn, want zelfs als ik haar gewoon laat drinken/sabbelen zo lang ze wil op de momenten dat het goed gaat (soms wel 1,5 uur...) sabbelt ze gewoon vrolijk verder op haar handen zodra ze even los laat, maar echt drinken dus nooit langer dan die 10 minuten. Volgens de laatste weging en meting was ze gegroeid als kool, zelfs wat te veel volgens de lijntjes en wanneer ze wakker is, is ze erg alert en vrolijk (behalve tijdens de krampjes). Ik maak me ook verder geen zorgen, ik vraag me alleen af wat het kan zijn? Hebben we gewoon een sabbelmonster of kan er iets anders zijn?
Hoi, Ik herken het wel van mijn dochter, zij had ook veel zuigbehoefte en uiteindelijk heeft ze ook een speen gekregen, was op aanraden van cb. De borstvoeding ging hierna gelukkig ook nog steeds goed. Dus ik denk dat het een zuigbehoefte is.. Zou het kunnen dat ze in het begin moeilijk en onrustig drinkt omdat je een snel toeschiet reflex hebt? Misschien eerst wat melk eruit laten lopen en dan aanleggen?
Een speen hebben ze haar de eerste dag in het ziekenhuis al gegeven toen ze op de neonatologie lag, dus die krijgt ze nu ook als ze hem wil. Borstvoeding gaat gelukkig gewoon nog goed (of eigenlijk moet ik zeggen gaat eindelijk goed) Een snel toeschietreflex zou goed kunnen, ze moet in het begin alles heel snel wegslikken volgens mij. Ik kan het eens proberen of het helpt om alvast wat weg te laten lopen.
Mijn jongste zoon heeft dat ook al vanaf jongs af alles ging het mondje in lekker op sabbelen en heeft het nog steeds ik loop bij logepedie omdat het drinken niet fijn gaat hier maar goed had dat ook aan der vertelt dat alles ze nmond in gaat. Dit is heel normaal zo ontdekken ze alles hun mondje is gevoeliger als de handjes. Dus misschien is het wel en en. Dat ze en zuigbehoefte heeft en Wilt ontdekken.