Topic 29404053: dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 29 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dus, wel dieet werkt voor jou?? De kilo's komen er enkel aan ipv af na de bevalling en ik voel me ellendig!! Ik heb PCOS en dat is onrustig op het moment, maar heb ook gewoon echt een probleem met eten. Eet alles wat ik tegenkom en heb voortdurend honger. Erg ellendig! Kom maar op.

2. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Ik vind de boeken van Mieke Kosters en haar facebook pagina Skinny Minds heel fijn. Zit nu ook in een besloten facebook groep nav de allerlekKERST challenge. Zij zegt niet wat je wel en niet moet eten, maar gaat in op het mentale gedeelte. Zodat je stopt met het eten van alles wat los en vast zit.

Emama en Ukkie1 vinden dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Man heeft een tijdje geleden een 3 maanden programma gevolgd.
    Mocht alles gewoon blijven eten, maar moest elke dag hetzelfde aantal calorieën eten/drinken. En dan per week ong. de calorieën verminderen.
    Programma heette ruggengraat.

Sonja Bakker etc. werkt helaas maar tijdelijk.

4. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Diëten werken vaak maar tijdelijk, leg je focus daarom op verandering van je levensstijl. Boeken van Richard de Leth kan ik je erg aanraden of anders het Pioppi dieet ook.

Manana vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Weigh watchers werkt hier goed (ook pcos en oa een traagwerkende schildklier).

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.703
    113
    Ik denk dat je je eigen valkuil al kent: je hebt geen rem op eten. Als je gewoon zorgt voor structuur in je eetgedrag en gezonde keuzes maakt, ben je al een heel eind. Daar heb je geen dieet met een naampje voor nodig.

"Eat food, not too much, mostly plants" :o: (Michael Pollin)

Waarbij food dan staat voor echt eten met herkenbare en verse ingrediënten.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja.. Zo stom. We eten opzich gezond, nooit pakjes en zakjes altijd verse groenten etc. Weinig saus. Avondeten zit dus wel goed. Opzich weet ik ook wel hoe m'n dag in te delen, maar 't lukt niet. Ik heb trek, hoe zeer ik mezelf ook voor neen niks te nemen eet ik daarna rustig een halve banketstaaf weg....

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Weight wathers! Je leert er andere keuzes door maken. Zit er zelf ook aan te denken.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Hier hielpen alle dieeten uit boeken en via internet niet. Ja, eventjes, om daarna weer gigantisch te gaan jo-jo’en.

Wat mij wel hielp is het aanpassen van mijn levensstijl: gezondere keuzes maken, portiecontrole bij ongezondere dingen (bijv een bakje chips ipv de zak op schoot) en zorgen voor voldoende lichaamsbeweging. Ik kom niet in de sportschool, zorg wel (met behulp van mijn Fitbit) voor minstens 10-12.000 stappen per dag.

Ik ben sinds augustus 15kg afgevallen. :) Moet zeggen dat ik geen extreem overgewicht had, maar zat wel een behoorlijk eind van mijn 16-jarige-slanke-ik af :p

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Zo ging het bij mij ook. De hoofdmaaltijden waren hartstikke goed, gezond en gevarieerd. Maar dan die tussendoortjes, he...:rolleyes: Ik deed niet aan één koekje, ik deed aan een pak koekjes. Een handje nootjes had ik niet voldoende aan, dat werd een heel zakje. Water dronk ik niet, enkel koffie met (veel!) melk en suiker en de ene glas frisdrank na de ander.

Wat mij hielp is een maand lang álles wat er in ging bijhouden in een app (ik gebruikte My Fitness Pal): alles wat ik at en dronk.
    Tuurlijk wist ik wel dat oa al die glazen cola op een dag behoorlijk wat calorieën hadden, maar die knop ging maar niet om. Steeds zien wat ik nu eigenlijk naar binnen werkte was de confrontatie die ik nodig had.

11. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Diëten werken sowieso niet. Alleen gezond leven, sporten, pure voeding etc werkt. Langzaam, maar het werkt.

Bij jou klinkt het eerder alsof je bepaalde gewoontes moet afleren en andere juist aanleren.

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb net 2 weken een dieet gedaan, puur als duwtje in de rug. Even een reminder wat voor zooi ik eigenlijk allemaal at, en ook tussendoor en dat dat helemaal niet nodig is. Even terug naar de basis en snel wat kilo’s kwijt om het daarna echt op te pakken in mijn leefstijl. Meer gaan sporten / bewegen en clean blijven eten, met af en toe iets ‘slechts’. Ook kon ik hiermee goed kijken wat eten mentaal met mij doet. Het voelde een beetje hetzelfde als stoppen met roken, waarbij ik af en toe momenten had dat ik dacht, ik wil een koekje eten. Maar 5 minuten later is die gedachte weer voorbij.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja lastig. Mij tip is, ga niet dieeten.
    Maak het een levensstijl, iets wat je de rest van je leven ‘vol kan houden’.
    En dat is dus het allermoeilijkste.
    Een dieet is in principe best makkelijk. Je weet precies hoeveel en wat je wanneer mag eten.
    Wat mij goed helpt is uit rekenen hoeveel ik moet eten om op dit gewicht te blijven. Als ik af wil vallen ga ik daar 2/300 kcal onder zitten.
    Ik stel concrete doelen, als in: maandag woensdag en vrijdag ga ik sporten. Dat staat vast en op de kalender.
    Ook hou ik al mijn eten bij in een app. Dan weet ik precies wat en hoeveel er in gaat.
    Ja dat is best veel werk, maar na een paar maanden weet je wel wat je kan eten ;)
    Ook belangrijk, soms hoort falen er bij. Soms ga je qua eten helemaal los. Soms heb je weken geen motivatie. Vallen en op staan. Het is een marathon, geen sprint!

rocketscience, Sado en Manana vinden dit leuk.
  14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik sport met een personal trainer en hij voorziet mij ook van een voedingsschema. Gaat heel fijn.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Van marathons lopen kun je ook veel afvallen;)

zonder grapje...wat al meer dames aangeven, en wat @Aszz hier duidelijk schrijft, het is een levenslange verandering die je moet doorvoeren. een dieet helpt even een paar kilo, maar zal je daarna niet helpen met het niet meer snaaien/snacken en overbodige voeding naar binnen schuiven.
    Ik zit ook in een eeuwige strijd met voeding. ik zal nooit slank zijn, omdat ik gewoon niet mijn leven lang geen snoepje kan eten. wel probeer ik alles binnen de perken te houden, en nu na kerst ga ik weer hard aan de slag met een gezonder voedingspatroon.

wat mij erg helpt is om alles wat ik eet eerlijk op te schrijven een paar dagen achter elkaar. dat geeft me inzicht, ook in mijn zwaktes, waardoor ik bijv. een goed tussendoortje neem op het juiste moment. Ik heb een tijd bij een diëtiste gelopen, zij heeft me geholpen met juiste voeding kiezen.
    ook hoor ik van veel mensen dat weight watchers ze erg heeft geholpen, die hebben ook goede tips, en mooie voedingsschema's. op den duur kun je zelf zonder de punten te tellen ook wel een dagmenu kunnen samenstellen.

heel veel succes in ieder geval

Aszz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina