Ik heb even rondgezocht op facebook, maar ik krijg hier vast veeeeel sneller antwoord... Ik heb al jaren een facebook-account en door de jaren heen staan er zo'n 500 foto's op. Ik wil ze allemaal verwijderen.Ik dacht laatst al dat ik was gehackt (gelukkig niet) en ik krijg regelmatig vriendschapsverzoeken van wildvreemden die ik natuurlijk afwijs. Omdat er vooral foto's van mijn zoon op staan en ik me daar niet prettig meer bij voel dacht ik "ik wis gewoon dat hele album en dan zijn ze allemaal weg". Maar zo makkelijk gaat dat blijkbaar niet, ik kan ze alleen 1 voor 1 aanklikken en verwijderen en dan ook nog bevestigen dat ik de foto wil verwijderen. Dat gaat uren tijd kosten, weet iemand een manier om het sneller te doen? Ik wil niet mijn hele account opzeggen omdat ik via fb een aantal contacten houd met oud-collega's/studiegenoten en er ook interessante mailings van jonge-oudergroepen voorbijkomen. Via het hulpcentrum van fb kom ik niet verder
Is dit het misschien? https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/social-media/vraag/387697/facebook-fotos-verwijderen/
Je moet even googelen, want ik weet de naam zo niet meer. Maar er is een programma die je kan installeren via Chrome. Als je dat installeert en aanklikt via Facebook kan je kiezen wat je wil doen. Mijn man heeft dat een maand of wat geleden gedaan. Inmiddels heeft hij heel Facebook gewist maar er stond een hele omschrijving bij hoe je dat stap voor stap kan doen. Volgens mij heeft hij gewoon op Google ingetikt ‘Facebook foto’s sneller wissen’.
Of alle foto’s 1 voor 1 op ‘alleen zichtbaar voor mij’ zetten. Dan heb je zelf nog de foto’s (mocht ooit je harde schijf crashen )
Facebook is echt niet geschikt als back-up methode voor foto’s hoor. Zodra je de foto’s upload worden ze kleiner gemaakt dus de resolutie is dan niet mooi meer. Dan kun je beter een cloud dienst gebruiken.
In Facebooks privacy-statement staat dat zij al je foto's voor 50 jaar mogen bewaren. Echt veilig is het dus nog steeds niet, ook al verwijder je ze uit al je albums, ze zijn nog steeds online. Jij hebt niks meer aan die informatie, maar anderen die dit topic lezen misschien nog wel.
Niet, helaas. Als je voor facebook kiest, kies je er voor dat ze je foto’s mogen bewaren. Je kunt het best gewoon geen foto’s meer van je kinderen plaatsen. Echt, er wordt zoveel misbruik van gemaakt!
Het is al beter dan wanneer iedereen ze kan zien toch? En anders zit er niks anders op: stuk voor stuk verwijderen. Ik heb overigens ook weleens een heel album in een keer verwijderd
Wij hebben nu de cloud diens van synology afgenomen. Mochten eerst beta testen. Maar is echte een fijn gevoel dat onze Nas en met name foto’s online veilig staan voor als de hut af fikt
Tegenwoordig is niets meer veilig en beveiligd, ook een Cloud niet. Als je echt wilt dat je privacy goed beschermd word moet je helemaal nergens meer online je foto's plaatsen maar gewoon ouderwets op een USB sticky of een geheugen kaart of nog verder back to basic en ze laten ontwikkelen en in een boek plaatsen en het rolletje '' geheugenkaart '' vernietigen OT: Denk dat het helaas gewoon foto voor foto moet gebeuren. Heb het zelf ook al eens geprobeerd maar toen gestopt omdat het teveel werk was.
Waarom? Pas was er nog een stuk van de nederlandse recherche over; dat ze zo veel facebook foto’s vinden van kinderen op k.nd.rpo.no sites. Echt geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om mijn kinderen op fb te zetten.
Kan je niet je account opzeggen en daarna weer een nieuw account aanmaken en je vrienden uitnodigen? Weet natuurlijk niet hoeveel vrienden je op facebook hebt
Fb houdt ze inderdaad allemaal . Ik heb een aantal jaar geleden mn foto's verwijderd. Geen idee meer of ik dat per foto heb gedaan, kan zomaar. Maar nog steeds vraagt fb wel eens aan mij 'wel je deze herinnering delen?' en dan is dat gewoon een foto die niet meer op mijn pagina staat maar die blijkbaar voor hen wel te gebruiken is. Kun je inderdaad geen 'hele albums' verwijderen?
Nee, dat kan niet. Sterker nog, als jouw foto over twee jaar in een blad staan als reclame voor bijvoorbeeld afvalproducten heb je ‘dikkevettepech’. Ik zet er ook wel eens wat op hoor, ben niet anti facebook. Maar eerlijk denk ik dat veel mensen niet over de gevolgen van al dat foto delen nadenken. TS gelukkig wel.
Dat is precies de reden dat ik geen foto's van mijn zoon op fb wil of waar dan ook op internet. En ik vind dat hij later zelf moet beslissen wat hij op internet gooit, immers zijn niet alle baby foto's en andere foto's leuk als je later puber bent.
Hehe een mede-anti fotoplaatser, haha. Op de creche mogen ze van onze zoon ook geen foto’s maken voor op fb en de app. Had wat voeten in de aarde, maar hij wordt er toch mooi telkens net niet op gezet. Of alleen zijn achterhoofd
Maar misschien ben ik heel dom hoor.... maar ik zie dan vaak antwoord voorbij komen, “ ik zet niks op fb wamt ik wil niet dat het op een 18plus site komt” Maar als je een foto oo fb erop zet van winterpret in de sneeuw, dus allemaal ingepakt... begrijp ik echt niet wat ze met die foto kunnen?