FrisFruitje

Discussie in 'Voeding' gestart door sjorsje, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb hier een proefverpakking van FrisFruitje van Nestlé. Moet ik dit warm maken of kan dat koud gegeten worden?

2. sim

sim Niet meer actief

kan koud :D

3. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

zou het persoonlijk gewoon lekker koud laten, zoals het met fruit gebruikelijk is.
    maar is je kindje nog niet wat aan de jonge kant, of vroeg je je het gewoon af

4. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Nog geen 3 mnd is idd wel wat jong jah

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zit het al tegen de datum dan? Dan kun je het zelf opeten, koud of warm, wat je het lekkerst vind.

Je kindje mag het pas over 4 maanden hebben...

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna zit al aan het maximum wat ze mag hebben op een dag. Ik had ergens gelezen (ook een advies van een CB) dat je ze evt al eerder mag bijvoeden. Als ze de darmpjes er nog niet klaar voor zijn dan krijgen ze diarree en dan moet je er mee stoppen.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ze zit al op een liter melk per dag bedoel je?

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ja ze zit al op 1 liter melk per dag.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou dat klopt niet hoor. Sommige kinderen krijgen diarree, sommige kinderen krijgen krampjes, sommige kinderen verstopping, sommige kinderen buikpijn, sommige kinderen eczeem of luchtwegklachten en sommige kinderen een anafylactische shock.
    En soms merk je niets aan je kind op het moment, maar wel weken later.

Als je kindje aan het maximum van 1 liter zit terwijl het nog zo jong is dan zijn er nog verschillende andere dingen die je doen kunt zonder te gaan bijvoeden, omdat dat op deze jonge leeftijd echt niet zonder risico's is.

Kijk eerst eens naar de speen: zet er een newborn op zodat ze harder moet werken voor haar eten
    De fles: zit de dop er stevig op?
    Het aanbieden: nooit de speen in de mond stoppen, maar met de speen om de mond aaien tot ze toehapt.
    Halverwege de fles altijd een boer- of verschoonpauze inlassen.
    De voeding: je kunt per fles 15cc extra water toevoegen zodat ze sneller een vol gevoel heeft
    Vaker op de dag een fles met minder melk er in is beter dan maar 4 of 5 keer op een dag een heel grote fles

EN er is natuurlijk voeding voor hongerige babies!

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna krijgt al voeding voor hongerige baby's.
    Er zit een speen op met een vrij grote opening voor een baby van haar leeftijd. Maar als we een kleinere nemen drinkt ze niet. Dan blijft ze constant huilen om drinken. Tussendoor doe ik wel 1 of 2 pauzes nemen voor een boertje. Maar zelfs tijdens die pauzes krijst ze alles bij elkaar en probeert ze haast d'r slabbetje op te eten.

Ik heb een aantal keer geprobeerd extra water in d'r flesje te doen, dus 200ml water + 6 schepjes, maar dan spuugt ze die laatste 20ml er weer uit. Dus ze kan nog niet meer drinken dan in totaal 200ml.

11. sim

sim Niet meer actief

fruitflesje van nestle? dat is op basis van opvolgmelk, ik zou dat persoonlijk nog niet geven, pas na 6 maand...

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nee er zit geen opvolgmelk bij. Op de verpakking staat vanaf 4 maanden.

13. sim

sim Niet meer actief

dan zou ik gewoon nog een maandje wachten... :)

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Kijk, jouw meisje is een duidelijk voorbeeld van baby's die niet tot 6 maanden kunnen wachten met bijvoeden.

Ik zou als het enigszins mogelijk is wel proberen om het nog een paar weekjes uit te stellen zodat je tegen die 4 maanden aanzit.
    En anders... is rijstebloem door 1 of 2 voedingen misschien een optie? Dat is ook pas vanaf 4 maanden, maar ik denk wel dat het minder allergeen is dan iets met fruit.

15. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Sjorsje, je moet doen wat jou het beste lijkt !

Het is jou kindje en jij kent het !

Luister niet naar anderen en doe wat je gevoel je ingeeft....

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @Gabje 20

Als ze niet naar anderen moet luisteren, moet ze ook geen vragen op het forum zetten lijkt mij :rolleyes: .

Hier wordt geadviseerd door mensen met ervaring, die met de beste oplossingen proberen te komen. Stel dat de baby allergisch is, dan is ze nog verder van huis. Ik zou ook aanraden om het tot minstens 3 en halve maand proberen vol te houden en daarna proberen om iets erbij te geven. Het CB weet het niet altijd alles en soms geven ze verkeerd advies.

17. Daiquiri

ik vind het op zich raar dat het cb dit adviseert (tenminste dat las ik toch goed?), aangezien ze er nog al voor zijn om het liefst tot 6 mnd alleen maar melk te geven.

Ik heb toen Mirte 3,5 maand was haar een kee rene hapje gegeven, dus neem het ook niet zo heel nauw met die 4 mnd grens hoor, maar hou er wel een beetje rekening mee.

En misschien is jouw kindje gewoon wat sneller in de ontwikkeling en wie ben ik dan om te oordelen, maar ben het met Laika eens, dat als je een vraag op een forum zet, je hier graag reactie op wil.....

alleen de vraag is inmiddels al beantwoord en het gaat nu eigenlijk niet meer over Frisfruitje :)

@ Sim, Frisfruitje is idd vanaf 4 mnd en is niet hetzelfde als dat wat jij noemt.

@ Sjorsje, heb je nu trouwens al wat fruit gegeven en zoja hoe reageert ze erop?

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan kun je beter wat kleinere flesjes maken met die extra 15cc water erbij en dan verder op verzoek voeden. Als ze dan wat laat staan is het niet erg. Als je bijvoorbeeld 6 0f 7 flessen op een dag aanbiedt en bijhoudt wat ze drinkt, dan is ze waarschijnlijk tevredener. Zorg dat je niet boven de 33 schepjes voeding per dag uitkomt, dan blijf je onder het maximum.

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb inderdaad het fruit geprobeerd. Ze heeft er ong. 2 theelepeltjes van gegeten. Maar nu slaapt ze sinds die dag ook ineens door van ong. 19.30 uur tot 6.30 uur. Dus heeft ze haar laatste voeding niet nodig. Nu zit ze dus op 800ml voeding per dag. Ik heb het fruit daarna ook niet meer gegeven.
    Nu lijkt ze ook ineens genoeg te hebben aan die hoeveelheid. Ik snap er eigenlijk helemaal niks meer van. Ik had trouwens wel van iemand gehoord dat dat slapen ook een voorloper kan zijn van een sprongetje. Dus ik ben benieuwd of het zo blijft.

20. Daiquiri

ach het komt allemaal vanzelf op z'n pootjes terecht hoor, en als ze het fruit niet lekker vindt geven ze dat ook wel aan...

we zijn vroeger ook allemaal gewoon groot geworden hoor en ik geloof niet dat mijn moeder heeft gewacht tot 4 maanden met een fruithapje, laat staan 6 maanden!

tja en als ze voldoende aan de melk lijkt te hebben, dan zou ik dat voorlopig zo laten.

Deel Deze Pagina