uitstapjes en onrust

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moogletje, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moogletje

Moogletje Lid

31 mei 2016
    32
    2
    8
    Hoi,
    ik ben nieuw op dit forum dus misschien is deze vraag al eerder gesteld.
    Mijn naam is Sharon, ik ben 32 jaar en mijn zoontje is 12 maart geboren.
    Overdag en vanaf 20.30 uur zitten de slaapjes er goed in.
    Echter als ik afwijk van de rust en regelmaat dan is het feest en is hij door alle indrukken uit zijn doen, huilerig en moe.
    Hoe doen jullie dit? Ik neem hem als ik even weg ga, net na de voeding mee. Meestal probeer ik voor de voeding erna weer terug te zijn of na de voeding, zodat hij dan weer kan slapen als hij moe is.
    Mijn zoontje lijkt tussendoor niet in slaap te kunnen komen in de draagzak, wagen of maxicosi, hoogstens een kort hazenslaapje.
    Hebben jullie ideeën of tips?

Groetjes Sharon

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.198
    23.282
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heel herkenbaar! Enige tip die ik kan geven is accepteren en hou de rust erin. Heb ik ook gedaan en na een maand of 6 werd het wel beter, en nu gaat het allemaal een stuk makkelijker. En ja, ik kwam dus weinig de deur uit. Maar dat had ik liever dan een kind wat niet meer sliep en overstuur was.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik koos vooral voor de rust en regelmaat van mijn kinderen. Doorgaans gaat de snelle overprikkeling weer over en kan je meer doen.

Moest ik wel weg probeerde ik die veelal in de ochtend te doen en te zorgen dat ik de dag erna niet weg ging.
    En dan idd eerst thuis een voeding te geven en dan weg.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier hadden we een beetje hetzelfde. Ik probeerde inderdaad ook net na de voeding weg te gaan, maar als we bv. een stuk moesten rijden met de auto dan gingen we weg als hij ongeveer moest slapen, zodat hij in de auto sliep. Hier viel hij in de auto altijd heel snel en makkelijk in slaap.
    Daarnaast maakte ik op die leeftijd niet meer dan 1 uitstapje per dag. Dan was er hooguit 1 slaapje ontregeld, maar waren en nog meerdere momenten op de dag om wel goed te kunnen slapen.
    En als ik een hele dag naar m'n moeder ging nam ik al snel het campingbed mee, dan ging hij gewoon daar boven in een kamertje slapen zoals hij thuis ook gewend was.
    Voor nu ben je inderdaad wat aan huis gebonden, maar het wordt straks echt makkelijker, want ze gaan steeds minder slapen en zijn langer wakker.

5. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Herkenbaar hoor! Ik heb er het eerste jaar veel last van gehad, en om heel eerlijk te zijn heb ik het gewoon geaccepteerd.. Verjaardagen en uitstapjes waren een ramp.. Maar we deden ze wel tot ik echt kon merken dat ie er klaar mee was, met als gevolg onrustig in slaap komen. Hoe meer je je eraan gaat ergeren hoe vervelender het wordt.. Heb je al geprobeert een doek over de kinderwagen/maxi cosi te leggen? Geen muziek aan in de auto bijv.. Zo weinig mogelijk tv etc..

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Heel herkenbaar! Ik deed hetzelfde als jij. Na de voeding op pad. En ook wat eerder werd gezegd: max 1 uitstapje per dag zodat hij voldoende tijd had om 'bij te komen'. Ik heb mijn zoontje erg in bescherming genomen en me hierop aangepast. Je merkt dan vanzelf dat hij ineens meer kan hebben.

7. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Hier hetzelfde..ik blijf vooral veel thuis. Erg saai maar ik heb liever een saaie dag dan een onrustige baby! Ik zorg bijvoorbeeld dat we met slaapjes altijd thuis zijn, of dat mijn dochter in een bed ergens anders kan slapen, dit werkt opzich wel en zo kan ik iig nog naar mn ouders en schoonmoeder..ook niet leuk om elke dag te doen, maar wel ff afwisseling haha.

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hier precies zo. Alleen werd het bij ons pas beter toen mijn kinderen 1 jaar waren.
    Hou vol. Het komt goed.

9. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Hier ook precies zo.
    Als ik wegga, is dat direct na de voeding en probeer ik terug te zijn voordat hij weer naar bed moet. (inmiddels is hij 1,5/2 uur wakker)
    Het is vrij saai, maar ik heb gewoon geaccepteerd dat ik het eerste jaar weinig van huis zal zijn. Het wordt vanzelf gemakkelijker om uitstapjes te maken. Mijn dochter is inmiddels ruim 2,5 jaar en zelfs bij haar probeer ik uitstapjes nog steeds rondom haar middagslaapje te plannen. Ik heb gewoon ervaren dat ze daar het beste bij gedijt (en daardoor ik dus ook) en dit lijkt bij mijn zoontje ook zo te zijn. Hij is een hartstikke goede slaper en ik ben ervan overtuigd dat dat mede te danken is door de rust en regelmaat die ik hem bied.

Deel Deze Pagina