voorhoofdsholte en bijholten ontstoken

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik word er gek van.. Ik ben al 3 weken aan het kwakkelen met die vervelende kwaal. Eerst was ik zo ziek dat ik de dokter belde (41 graden.. dus echt doodziek)
    kuur gekregen.. Leek het wat beter te gaan, maar uiteindelijk niet over..

Ik dacht dat het wat tijd moest hebben en ben met hulp van vriendje paracetamol aan het werk gegaan.

Het werd steeds erger. Dus terug naar mijn arts.
    Weer een kuur en een ontstekingsremmer gekregen.
    (en ik ben niet v an de kuren, ik geloof dat een lichaam de kans moet hebben het zelf te doen.. dus een tweede kuur geeft aan dat ik echt pijn heb en wanhopig ben)

Maar het is nu vrijdag.. Ik ben maandag begonnen met de kuur en de spray.. Ik slaap bijna niet van de hoofdpijn.. Toch maar weer paracetamol genomen omdat ik anders niet weet wat ik doen moet..

Wie heeft de tip?

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ben helaas een chronische patient :(
    Heb veel bij de KNO arts gelopen. Ook altijd veel kuren gekregen en ook een neusspray. Maar wat ook heel erg belangrijk is en waar de KNO arts ook altijd op aan dringt is SPOELEN met ZOUT WATER!
    Het is vies, maar het reinigt je holten en houd de boel los. Ik moest het met ernstige holte ontstekingen 5 keer per dag doen.

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik kreeg bij de kuren uiteindelijk ook Prednison. Dat hielp wel

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb het ook hier helpt stomen. En ik heb niks in het water gedaan.

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik ben bang dat ik het ook heb maar heb geen dik snot zoals online staat. Wel al 3 dagen barstende koppijn ⛄️
    Tips heb ik geen...beterschap

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    zout water spoelen heb ik al gedaan, maar zal ik weer mee beginnen. idd wel goed. dacht vanwege die andere spray dat het geen goed idee was.
    \
    Ik heb ooit gehoord dat de warmte van stomen de ontsteking erger maakt, dus ik durf dat niet zo goed te doen

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Stomen hielp bij mij ook niet....verergerde de boel

8. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hmm vreemd. Ik had al 3 weken elke dag vreselijke hoofdpijnen, pcm hielp niet eens. Tot ik gisteren ben gaan stomen. Vandaag eindelijk hoofdpijn vrij. Ik heb overigens nergens op internet gelezen dat het slecht zou zijn. Het wordt juist geadviseerd. Zorg er wel voor dat het water niet te heet is. En doe het wel regelmatig en niet 1x.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik was niet degene die zei dat het slecht was. Ik zeg alleen dat het bij mij persoonlijk niet helpt. Bij mij gaat het dichter zitten. Had graag gehad dat het geholpen had. Bij mij hielp spoelen enorm goed, maar dan nog ontkwam ik niet aan de antibiotica.
    Bij mij zijn mijn holtes ook operatief wijder gemaakt zodat de troep er beter uit kan. Ook nog een keer onder narcose de holtes schoon gespoeld en is er een medicijn in mijn holtes achter gelaten wat de boel wat langer rustig hield.

Fijn dat het stomen bij jou wel hielp want het is een ontzettend vervelende kwaal.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mijn huisarts zei dat.. Hij vertelde wel dat de meningen daarover verdeeld zijn...

11. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Raar op internet lees ik dat nergens terug. Doe dat eigenlijk altijd bij voorhoofdholtontsteking nooit wat van gemerkt dat er iets slechts gebeurd gelukkig. En gelukkig heb ik t ook niet vaak. Nou ja beterschap!

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik loop nu nog met de naweeën ervan en ben ook al bijna 3 weken verder... Ik heb nog pijnlijke holten maar gelukkig veel minder snot.. Hier hielp spoelen met zout water het beste... Ik lees overal op internet dat ab kuur niets bijdraagt... Een neusspray met xylometazoline mag je niet te vaak sprayen anders kunnen je slijmvliezen beschadigt raken dus kijk even of dat niet in je spray zit...
    Wat ook nog kan helpen is davos olie.. Dat moet je in zo'n geur bakje met water druppelen en dan kaarsje eronder en dat op je slaapkamer zetten... Dat reinigt de lucht en je luchtwegen.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Stomen kan wel, maar dan alleen met puur water en geen mentol ofzo.

Het kan zijn dat je een ontsteking houdt omdat je holtes allergisch reageren op iets. Hier waren ze ook super gevoelig en heb toen van de kno arts flixotide spray gekregen. Nooit meer last gehad.

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja dat zei mijn huisarts ook kel.
    vandaar die extra spray..
    Maar ik ben er zo vreselijk klaar mee:(

15. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naproxen 500mg in combinatie met maagbeschermer nemen hielp bij mij....heb je dit niet in huis dan zou ik echt een paracetamol spiegeltje opbouwen, dus 4x dgs 1000mg pcm....

Daarnaast otrivin neusspray (niet de duo variant) halen en geregeld sprayen...dat mag in combinatie met de neusspray van de huisarts

Daarnaast zou ik wat pro biotica halen voor je darmen, door de twee kuren is je weerstand nu o,o....

En echt even uitzieken....ziek melden op het werk!

Deel Deze Pagina