oh nee mijn laptop is stuk! hoe red ik mijn foto's?

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Alsof ik het aanvoelde.. een week of 2 geleden zeg ik tegen mijn man dat we alle foto's eens op USB moeten zetten oid. Ik vond dat de laptop laatste tijd enorm warm wordt, lijkt me niet goed.
    Ben net bezig met een online foto album en ineens valt hij uit..
    Als ik hem opstart valt hij of meteen uit, of hij vraagt gebruikersnaam en valt daarna uit....
    Ik schiet nu in een complete stress toestand.. hoe komt dit goed? Die laptop boeit me niet, maar hoe krijg ik mijn foto's er af, kan dat nog? Of ben ik alles kwijt...HELP!!:x:(

2. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik kan je helaas niet helpen, maar er zijn wel bedrijven die dat kunnen doen tegen een vergoeding. Je kan het best even googlen op laptop kapot hoe redt ik mijn bestanden. Dan krijg je wel een aantal bedrijven die je mogelijk kan helpen. Succes!

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Heb je nog een andere pc of laptop in huis?
    Zo,ja sluit dan de hardeschijf aan op de pc, als een soort externe harddrive.

4. rums

rums Niet meer actief

Mijn laptop heeft het ooit ook opgegeven en heb de laptop toen naar een computerzaak gebracht

5. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon even af laten koelen, en dan doet hij het wel weer, en dan wel gelijk alles backuppen.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

En even de stofzuiger op de ventilator van de laptop zetten.
    Waarschijnlijk zit er veel stof in waardoor hij zijn warmte niet kwijt kan.

Maar het slimste is gewoon naar een computer zaak gaan en zeggen "help" hahaha

7. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Dat deed die van mij ook,bleek het een virus te zijn.Breng m van waar je m hebt gekocht,die kunnen je helpen.

8. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Hoe kun je die harde schijf van de kapotte laptop aansluiten op een andere pc of laptop?????

Zou wel heel mooi zijn als dat kon ik heb hetzelfde probleem maar zou niet weten hoe dit moet.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Da's bij mij voer voor een computerzaak.

Mijn vorige laptop was ook gecrasht en zij hebben de gegevens (foto's, muziek, ...) toen nog kunnen redden.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Door er een externe behuizing om te kopen, hier doe je dan de harde schijf in en de behuizing kun je middels een kabel aansluiten op een andere pc.

11. Tamio

Tamio Niet meer actief

Dan moet de harde schijf eruit gehaald worden en in een harde schijf behuizing gestopt worden.

12. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Eerst even af laten koelen en morgen of vanavond laat weer proberen.

En anders naar de computerzaak er mee, als je er geen verstand van hebt dan kan je misschien beter niet zelf rommelen.

13. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ok dat met die behuizing klinkt lekker ingewikkeld.
    Dan moet je dus de laptop openmaken met het risico dat er misschien wat kapot gaat.
    Zijn er bepaalde formaten van behuizingen waar je op moet letten?

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Dit had ik dus gedaan, ik zag dat er veel stof uitkwam. Maar een half uur daarna viel hij dus uit..

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Klopt, dit heb ik dus gedaan, nu doet hij het weer. Ik heb gelijk alles op usb gegooid :)
    Toch wordt hij wel weer warm, ik hoor nu de ventilator ook niet meer (of hoe noem je dat ding wat koelt in je laptop..)
    Voordat ik hem met de stofzuiger te lijf ben gegaan, maakte dat ding echt een lawaai, nu is hij muisstil, of gewoon stuk:(

Heb alles nu gelukkig op usb, kan dus rustig gaan slapen, en zien wanneer de laptop echt dood is..

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    dit dus, wilde ik ook voorstellen maar Pcootje was me voor :D

Succes!

17. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Je moet oppassen met eens stofzuiger bij het moederbord van een computer/laptop... Dat loopt niet elke keer goed af namelijk.

18. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Dat is mijn vader eens overkomen. Die PC klonk daarna zoals een opstijgend vliegtuig. Binnen gebracht voornmijn bestanden. Bleek de ventilator los te zijn gekomen en het volledige moedernpord kapot gemaakt te hebben. Weg alles..

19. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Kan iemand mij vertellen welke behuizing je nodig hebt voor een hp mini 110 laptop?

20. Metire

Metire Niet meer actief

de laptop van mijn vriend deed dat ook telkens; oververhitten en dan uitvallen. hij heeft toen zo'n koelapparaat gekocht waar je je laptop op zet. die plug je in via usb en dan houdt die je laptop echt superkoel :) hij is sindsdien nooit meer uitgevallen terwijl de laptop eerst na 30 min al uitviel.

Deel Deze Pagina