Ervaringen zwemles sport bso?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door botervliegje, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Heeft hier iemand ervaring met buitenschoolse opvang met zwemlessen? Het lijkt me ideaal om het heen en weer naar zwemles uit te besteden :). Maar alleen als dochterlief dat ook leuk vindt natuurlijk. Iemand ervaring? Ze is nu 4,5 en heeft nog geen zwemles gehad. Hoe gaat dat praktisch in z'n werk (nu gaat ze helemaal niet naar de bso)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ze hebben het hier op maandag middag. De kinderen gaan samen met een leidsters richting zwembad en een uurtje later weer terug. Ideaal!
    Mijn dochter gaat nog niet, want ik vind haar nog te jong. Maar als ze straks wel gaat dan ben ik wel voornemens om de eerste paar keer mee te gaan. Lijkt me zo raar anders...

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Klinkt goed :D

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zo hebben wij hier een schooltandarts. Men daar gaan dan ook best wat kleutertjes heen.
    En ik was de enige ouder die mee ging... Ik vond dat echt heel raar.

Zo ook zwemles... Al gaat je kind natuurlijk normaal gesproken niet naar de bso omdat je thuis bent.
    Ik zou het toch wel een vreemd gevoel vinden om niet mee te gaan.
    (Then again... Met schoolzwemmen ga ik ook niet mee... Nu zit ik in de knoop met mezelf :D )

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Daarom de eerste paar keer gewoon mee. Tot ik er gerust op ben dat ze echt in goede handen is, ze goed de weg weet en het leuk vindt.
    Praktisch is het voor mij wel superhandig omdat ik anders nog een baby en een twee-jarige moet mee slepen.
    Schooltandarts zou ik m'n kind dus echt nooit alleen heen laten gaan! Daar hoort echt een ouder bij. Of ze moeten een soort methode hebben dat ze alleen kijken en als er iets moet gebeuren dat je dan een uitnodiging krijgt om samen met je papa/mama te komen. Maar ook weer sowieso de eerste paar keer mee.
    Bij gaan met z'n allen tegelijk naar een 'gewone' tandarts. We maken er een echt 'familie-uitje' van, hahaha

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Schooltandarts lijkt me ook alleen voor controle (dus alleen kijken)? Maar goed, die hebben ze hier (gelukkig ;)) niet.

Zwemmen via de BSO hebben ze hier wel, maar alleen op dagen dat ze inmiddels niet meer gaan. En al gingen ze wel: ik wil dat zelf met ze doen. Hier gaan ze ook met een juf of meester van de BSO naar zwemles en na de zwemles weer terug (of je pikt je kind bij het zwembad op, dat kan ook).

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Klopt.. Het is controle, poetsadvies en evt fluoride indien nodig.
    En laatste keer zat er een briefje in dr tas met een afspraak voor de mondhygienist. Met het verzoek als ouder ook mee te komen.
    Kreeg ze extra poetsadvies en wat vragen over hoe vaak ze eet en dergelijke.

Ik ben doodsbang voor de tandarts dus met mij mee is geen optie.
    De eerste keer mee naar de schooltandarts stond ik met knikkende knietjes. Hoefde ik enkel maar toe te kijken en evt met de tandarts te praten. Belachelijk eigenlijk... Maar dat maakt de angst niet minder.
    Daar hoeft dochterlief dus niet bij te zijn :)
    Dan is schooltandarts wel een uitkomst hoor.

En het is echt een klein feestje altijd.
    Busje komt op school... Kindertjes stappen met zn 6en in het busje.
    Muziek gaat aan en er wordt keihard meegezongen en geswingt in de gordel.
    Eenmaal bij de tandarts gaat er een dvdtje op en kan er gespeeld worden.
    Leuke en vriendelijke tandartsen.
    Daarna met hetzelfde busje weer terug.
    Hypermoderne praktijk die deels speciaal ingericht is voor kinderen.
    (Er is ook een deel voor volwassenen.. Netjes gescheiden van de kinderen)

Van de schooltandartsgangers is er niet eentje bang voor de tandarts.
    (Ik begreep dat dat 20 jaar geleden meer een soort slagers waren... Mar nu is het echt meer dan prima)

Deel Deze Pagina