Valt wel mee met de biggetjes hoor! Overdag is de wolf afwezig en zijn de biggetjes buiten. 'S nacht is de wolf er wel en moeten de biggetjes in hun huisjes. En de poppetjes en huisjes zijn leuk speelgoed, de jongste speelt het spel dus op zijn manier.
Ik heb fijn nog een paar cadeau ideeen opgedaan voor mijn jongste die volgende maand jarig is! Dank jullie wel
Hier een aantal reisedities met magneten. Erg handig. Gaat niet zo zeer om ruimtelijk inzicht maar om combineren.
ja inderdaad, je hebt nivoos in de games en die worden echt zwaar bij meester nivo, ook voor een heleboel volwassenen. Hb kinderen hebben uitdaging echt nodig en dat is nou een ding dat ze zonder kennis met eenvoudige regels veel uitdaging kunnen krijgen. en ze leren volgens een boekje te werken. maar starters of juniors nivoos zijn geschikt voor de leeftijden die de tabellen aangeven. heb jij de website al gevonden? die is niet duur en je kunt daar de computer versies van alle smartgames uitproberen. bij elk smartgame als je die koopt zit een kaartje waarmee je je in kunt schrijven en 1 maand op de website kunt spelen. dus de kaart niet weg gooien straks!
Ja website gezien idd. Nu is het niet zo'n computermeisje maar wie weet. O van die kaartjes is een goeie tip!
op de website is de mammoets de absolute favoriet. ook de eerste helemaal af was. ik speel zelf ook wel eens (nadat hij zelf de alle sterren gewonnen is die er te winnen zijn) als hand spelletje is misschien anaconda wat? je moet een slang plaatsen. nogmaals de starter opdrachten zijn wel te doen voor iedereen leuk.
De drie biggetjes heeft m'n dochter, heeft ze veel plezier van gehad. Maar met net 4 speelde ze het hele boekje met gemak uit. Had hem misschien eerder moeten geven.
Ja, de drie biggetjes, een heel leuk spelletje. Juist als ruimtelijk inzicht lastig is kan ik me voorstellen dat dit een leuk spel is om mee te oefenen. Er zijn drie stukken van verschillende formaten met een huisje er op, 3 biggetjes en een wolf. Het is de bedoeling dat alle stukken op zo'n manier op het bordje worden geplaatst dat alle biggetjes naast een huisje staan, of juist allemaal in een huisje en de wolf erbuiten. Mijn oudste is er dol op.
Dat is een beetje hetzelfde idee als Aqua Belle. Die heeft zes puzzelstukken. De piranha's moeten in een bubbel opgesloten worden en in de moeilijkere levels komen er ook gewone vissen bij die juist niet in een bubbel mogen. Mijn jongste dochter speelt dit graag.
Deze hebben wij ook. Vinden ze hier beide (dochter 6 en zoon 9 jaar) erg leuk. Wij hebben hier ook de pyramide variant van. Ik had eerder op deze site al eens gelezen over smart games. Ben daardoor een grote fan van geworden Verder hebben wij penguins on ice. Vindt dochter ook erg leuk Ook road block en quadrillion doen het hier goed. Van mijn schoonzus kreeg onze dochter deze: https://www.bol.com/nl/p/smart-games-magnetic-travel-tangram-mensen-reiseditie/1004004011832534/ Als het nog te moeilijk is, is het ook leuk om de antwoorden na te maken. Ook erg goed voor ruimtelijk inzicht.
Nou ik ben superblij dat ik het ontdekt heb. Dit was voorheen nooit iets voor onze dochter en nu vindt ze het fantastisch. Ze kan er niet mee stoppen. Vandaag camelot jr, iq blox en iq candy binnen gehad. Ook die vallen erg in de smaak. Nu vind ik het wel weer even goed, de volgende is voor haar verjaardag of 5-12
Wij hebben een aantal van die travelgames. Op vakantie slapen wij doorgaans in een hotel. En als we met zn 3en zijn gaat het prima.. Maar als opa en oma ook mee gaan wordt er weleens langer getafeld dan dochter leuk vind... En dan passen die travelgames lekker makkelijk op tafel. Zonder dat iemand er last van heeft. En ook in de auto is het ideaal omdat ze magnetisch zijn. En budgettechnisch ook aantrekkelijk. Zelf speel ik ook op de ipad graag "chocolate fix". Dochter speelt liever roadblock.. En we hebben thuis ook chickenshuffle liggen. Die gaat ook weleens mee de deur uit
O ja dat magnetische is idd handig. Net met dochter de site van smartgames bekeken welke er allemaal zijn, op haar verlanglijstje staan: - bill en betty bricks - colour code - 3 biggetjes - roodkapje Broertje wil graag - smart car - trucky 3 Zo hebben we iig al wat inspiratie voor in de zak
chocolate fix heeft zoontje op school gekregen. die ken ik zelf niet. ik ben zelf echt voor antivirus! zeer rust gevend. doet me aan schaken denken. maar het went helaas veel te snel. dus na een nummer gelijk naar meester nivoo. en dan ben je snel klaar. zoontje heeft het met stopwatch gedaan, -net als op de website- geeft net ietsje meer spaning.
Wat ik wel jammer vind is dat je een aantal smartgames in de winkel kunt kopen voor best veel geld.. Wat ik er op zich nog wel voor over heb ook... Maar dan kosten ze op de iPad 3 en heb je meteen ook 200 levels ipv 60. En dan bij spelletjes als chocolate fix of roadblock... Denk ik.. Het speelt op de ipad net zo leuk. Waarom zou ik er dan 30 aan uitgeven?
website is ook daarom handig. als je handversie thuis hebt kun je de opdrachten van de website ook gebruiken. er is ook een verschil tussen comp/telefoon spelen en met je handen spelen. echt oefenen met ruimtelijk inzicht/performal iq is wanneer je het vast houdt met je handen. voor volwassenen maakt het niet veel uit maar voor kinderen is het zeer belangrijk dat zij het met hun handen doen.
Ja dat laatste denk ik ook. Ik geloof je saskia dat het dan voor de tablet een stuk interessanter is, maar bv voor mijn dochter is het heel belangrijk dat ze die stukken echt in haar handen heeft en kan draaien enz.
@tuc; je kunt ook en/en doen he Wij hebben thuis smartgames.. Maar OOK op de ipad. En dan natuurlijk op de ipad wel andere dan in de kast