Welke smartphone hebben jullie kinderen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikkie97, 18 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Je betaald met name wat ze ervoor kunnen rekenen. En in dit geval meer voor populariteit.
     
    Felice vindt dit leuk.
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij hebben alles van Apple (ook voor mijn werk), dus voor mijn dochtertje IPhone11 gekocht voor haar verjaardag vorig jaar. Ze is gelinkt aan mijn account, zodat ik op afstand haar schermruimte kan volgen en wij elkaar kunnen zien op follow my IPhone. Dat vind ik erg fijn, maar als je zelf geen Apple hebt, zou ik eerder voor een nieuwere (niet de nieuwste) Samsung gaan voor een kind.
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Laders worden op den duur vaak toch minder, zeker de snoeren. Als ik iedereen die een iPhone heeft moet geloven, gaan die telefoons zo verschrikkelijk lang mee, dan zou ik daar zeker een lader met snoer bij een nieuw exemplaar willen hebben. Ook omdat een veel nieuwer exemplaar vaak weer meer capaciteit nodig heeft om snel te kunnen laden.

    Nog niet gesproken over de prijs van een iPhone :rolleyes: als je daar dan nog apart een lader bij moet kopen voor dat geld ...
     
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Heb je ook Android apps voor hoor, dat is niet alleen bij iPhone.
     
  5. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Dat weet ik. Maar als ik zelf geen apple zou hebben, zou ik nooit voor Apple (nieuw dan) gaan voor een kind. Belachelijk duur.
     
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Mijn zoontje van 9 “heeft” mijn oude telefoon Samsung A9 uit 2017 voor soms wat spelletjes en inmiddels ook een eigen prepaidnummer aangezien hij vorig jaar voor het eerst alleen thuis zou zijn en wij naar de buren gingen. Dan kon hij ons bellen of appen als er iets was. ( ben die avond helemaal platgeappt omdat hij het zo leuk vond :roflmao:)
    De enige telefoonnummers die in zijn telefoon staan zijn van ons en de opa’s en oma’s en mijn broer.
    Zit hij regelmatig gezellig mee te appen.
    Van vriendjes wil ik niet hebben, hij is tenslotte nog maar 9 jaar en het is alleen voor “thuisgebruik”

    Hij heeft hem 1 x meegehad naar het voetbalveld om mij te bellen dat ik hem op kon halen ( hij wilde daar spelen en mag daar nog niet alleen heen en die oudere jongens wel)
    Werd prompt gebeld of ik even ijsjes kon brengen....:|
     
  7. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.922
    558
    113
    Mijn dochter heeft vorig jaar voor haar verjaardag de Samsung A52 gehad. Prima telefoon
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Dochter heeft nu dus een Samsung A13. Helemaal happy mee.
    Ik heb ouderlijk toezicht ingesteld, althans dat gaat min of meer automatisch omdat ze een "minderjarig" google account heeft. Dus ik moet elke keer goedkeuring geven voor de apps die ze download. Kan ook schermtijd enzo instellen maar daar kun je in mijn ogen ook "gewoon" afspraken over maken.
    Verder hoef ik niet als een big brother de hele dag mee te kijken. Ik check af en toe haar berichten om te kijken wat er zoal verstuurd wordt.
     
  9. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Ik zou iets nemen waar je zelf ook bekend mee bent... Hier hebben we allemaal iPhone, wel zo makkelijk...
     

Deel Deze Pagina