Trui vlekvrij krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door sjorsje, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Gisteren had mijn dochter haar nieuwe, crème/witkleurige trui aan naar school. Tijdens de pauze is ze door een aantal kindjes over de grond heen gesleept en jawel hoor haar trui is van achter helemaal vies. Ik woon vlakbij school en ging net boodschappen doen, dus ik heb het grotendeels zien gebeuren. Ze was al aan het gillen dat ze niet wilde en ze keek ook meteen naar haar nieuwe trui. Helemaal overstuur was ze.
    Na school heb ik de trui meteen gewassen met een flinke schep vanish, maar de vlekken gaan er niet uit. Iemand nog 'n idee wat ik kan doen?
     
  2. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    wow Ik hoop dat t heftiger klinkt dan dat het was......
    bij echt wit kun je t nog met wat verdund bleek behandelen maar niet bij crème.
    Als vanish ook niet helpt... ehm insmeren met groene zeep of afwasmiddel en dan nog s in de was?

    Ik zou er ook denken om dit aan te kaarten bij de juf/meester, je hebt gezien wat er gebeurde. Laat de ouders van die kinderen maar een nieuwe trui kopen anders?! Moet niet veel gekker worden dat je door andere kinderen alleen nog maar in oude kleding naar school kan...
    knuffel voor je meisje :(
     
  3. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Alle vlekken inwrijven met afwasmiddel, 2 uur laten zitten en dan wassen wil vaak wel helpen.

    Maarre..... Waar was de juf/pleinwacht, whatever??? Als jij het grotendeels hebt zien gebeuren hebben hun toch de tijd gehad om in te grijpen? Of ben ik nu gek?

    Trouwens, als de vlekken er niet uitgaan zou ik de ouders van deze kinderen aansprakelijk stellen. Als ik de moeder zou zijn van een van deze kinderen had mijn kind geld uit zijn spaarpot mogen pakken om een deel (want het waren meerdere kinderen begrijp ik) van de trui te vergoeden, hebben ze het snel afgeleerd.
     
  4. Moekje

    Moekje Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb HG vlekkenverwijderaar. het is werkelijk geweldig spul.
    Wat ik daar allemaal al niet mee schoon heb gekregen het is echt ongelooflijk! Witte shirtjes die al helemaal vies waren van tomaten pure en troep als nieuw. En nee ik heb geen aandelen ahhaha
     
  5. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    De juffen (3 stuks) stonden een stukje verderop te kletsen en hadden helemaal niks in de gaten. Ik zal het afwasmiddel proberen en als het er niet uitgaat toch die ouders inderdaad aansprakelijk stellen. Trui was toch zo'n 40 euro.
     
  6. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ben je niet op hoge poten naar die kletsende juffen gestapt???:$:$:$

    Die hadden van mij terplekke hun portie vet gekregen hoor!:x en niet zuinig ook!
     
  7. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Mijn dochter was heel hard aan het huilen en toen was ik inmiddels net bij het schoolplein aangekomen en heb 'r toen in m'n armen genomen en zo zijn we naar de juffen gelopen. Ik was dus meer met haar bezig dan met het feit dat de juffen niks gezien hadden.
    Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik niet zo van de confrontatie ben.
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    ik zou hem in dit geval wel aangaan, nog niet eens zozeer om de trui maar om het feit dat ze dus met zijn 3en zo aan het kletsen waren dat het hun dus ontgaat dat er 1 van de kinderen over de grond gesleurd wordt door andere kinderen. Duidelijk aangeeft dit niet leuk te vinden en er hard om moet huilen en dan vervolgens mama (die toevallig langs komt) zelf moet ingrijpen
     
  9. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik snap je (van het troosten) maar ik zal even eerlijk zijn: Als jij als moeder haar niet beschermd, terwijl je erbij bent, WIE gaat het dan doen? Die juffen zeker niet! Ik zou er straks als je haar van school haalt de juf zeker op aanspreken. Zeg wat je hebt gezien (dat zo over de grond is gesleept en de juffen stonden te kwekken) dat haar trui vol vlekken is en dat je die vergoed wilt hebben én dat je verlangd van de juffen dat ze voortaan beter op letten. doet ze er niets op uit zou ik persoonlijk naar de directeur stappen.

    Ik ben gewoon boos om je verhaal :) (niet op jou, maar om de situatie) Vind dit écht niet kunnen!
     
  10. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Ik was ook al van plan om er nog naar toe te gaan om dit te bespreken.

    Bedankt in ieder geval voor de tips, de vlekken liggen nu te weken in afwasmiddel.
     

Deel Deze Pagina