Welke smartwach heb jij ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 18 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Aplle iwatch 6. Hij doet ook gewoon alles zonder telefoon in de buurt, behalve dingen waar je echt internet/ connectie voor nodig hebt zoals bellen.

Vind wel dat de accu met 1,5 dag snel leeg is. Dus leg hem in de avond op de lader. Hij laadt overigens wel weer erg snel op.

vind het een mooi apparaatje.

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Die is echt heel erg mooi !!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja en ook iets groter dan andere. De andere modellen vond ik wat te klein.

Yellowsun vindt dit leuk.
  4. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
  5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Apple Watch 4 serie (gekocht september 2018 uit mijn hoofd). Batterij heeft zijn beste tijd gehad. Ik hoop eind dit jaar de nieuwste versie te kopen. Door de watch bewuster geworden van aantal stappen, soms even bewust ademhalen (stress verminderd, zeggen ze..) en het volgen van sport'prestaties' (ik volg lessen zoals Bodypump, Xcore en Grit) vind ik ook leuk.

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

Salie vindt dit leuk.
  7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Daar heb ik dan weer geen problemen mee, ik doe er bijna 3 dagen mee. Maar heb hem vooral om mijn stappen bij te houden en de 'prestaties' bij de fysio qua sport en thuis qua oefeningen. Dus hij wordt ook niet intensief gebruikt. En ik hou er mijn slaap in bij, zal ongetwijfeld minder nauwkeurig zijn als apparatuur uit het zkh, maar het heeft hier wel inzicht gegeven in waar het mogelijke probleem qua vermoeidheid ligt. Te weinig diepe en rem slaap en teveel lichte slaap.

Ik ben dus wel heel erg tevreden ermee, maar gebruik nog lang niet alle mogelijkheden.

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik ben ook altijd moe en het viel mij ook op dat ik soms nooit "genoeg" diepe slaap behaal volgens mijn horloge. Heb jij hierop actie ondernomen?

9. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor de info! Dan lijkt het me wel een goeie

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Gaat je batterij dan niet meer de hele dag mee? Ik ben verbaasd, want heb zelf een series 2 (gekocht toen die het nieuwst was) en deze houdt het nog steeds de hele dag vol, hij is dan wel leger dan toen ik hem net had, maar toen moest hij ook dagelijks opgeladen, dus qua gebruik merk ik geen verschil. Overigens dacht ik een poosje terug dat de batterij versleten was, omdat hij wel binnen een halve dag leeg was, maar dat was opgelost door hem los te koppelen van mijn telefoon en weer opnieuw te koppelen. Dus misschien iets om uit te proberen?

11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Thx voor de tip. Jawel, gaat de hele dag mee, maar zie onder batterijconditie dat de maximumcapaciteit 83% is en volgens mij stelt Apple dat als ie onder de 80% zit, de batterij vervangen 'moet' worden. Dan is de vraag of ik dat ga doen of de 4 inruil bij Apple en een nieuwe aanschaf. Maar, het doet het nog meer dan prima, dus heb geen haast.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Waar zie je die batterijconditie? De mijne zegt ‘s ochtends wel gewoon 100% (behalve toen ik hem dus moest loskoppelen omdat hij leeg liep), maar ik denk dat je wat anders bedoelt?

13. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Klopt, check op je watch onder instellingen => batterij en conditie. Daar zie je deze info staan + optie geoptimaliseerd laden (die heb ik aanstaan evenals op mijn iPhone).

14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik ben het nu met de huisarts in kaart aan het brengen. En ga naar een slaaptherapeut. Ik ben een aantal jaren geleden al gediagnosticeerd met CVS en heb heel lang slaapmedicatie gehad, omdat ik niet kon slapen door de pijn, maar daar ben ik nu al 3 jaar mee gestopt en wil ik eigenlijk niet opnieuw mee starten. Al was mijn vermoeidheid toen wel iets minder dan nu. En als er straks uit komt dat het de enige oplossing is dan is dat zo, maar wil nu eerst de rest proberen. Ik heb meerdere keren per week 0 diepe slaap en het hoogste aantal minuten was 28 :| remslaap is ook zo weinig. Zelfs na een intensieve en actieve dag maakt het geen verschil.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik had al wel gekeken bij instellingen, maar zie daar bij mij geen batterij bijstaan. Scheelt dan weer, hoef ik hem ook niet te vervangen…:roflmao::roflmao::roflmao:

Splitijsje vindt dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Maar ligt dat niet aan dat het horloge dat niet goed kan meten dan? Ik heb zelf ook altijd heel weinig diepe slaap en ben ook altijd moe (komt ook door sk en b12 tekort), maar dacht dat het horloge dat misschien niet goed aangaf.

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier gaf de huisarts aan dat ze het wel kon linken met de klachten die ik had zoals onder andere de vermoeidheid. En doordat ik het nu bij houdt valt het ook op dat als ik mijn noodmedicatie nodig heb gehad ik meer rem en diepe slaap heb. En een bijwerking daarvan is duf zijn, de eerste keer dat ik die kreeg ben ik 2 dagen bijna constant aan het slapen geweest :|
    En heb ze de afgelopen tijd vooral nodig gehad omdat ik ineens op voeding ging reageren die ik altijd gewoon kon eten, maar goed een opgezette keel is ook niet zo prettig.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik weet niet wat weinig is, ik zit altijd wisselend aan de onderkant van ‘vrouwen van mijn leeftijd’ tot ver daaronder. Ik denk altijd maar ‘gemiddeldes ontstaan door uitschieters’. Slaaponderzoek in het ziekenhuis jaren terug leverde ook niets op, behalve domme adviezen (dom omdat het allemaal dingen waren die ik al deed, maar daar vroegen ze niet naar), ik heb het dus maar (grotendeels) geaccepteerd en zoek mijn eigen manier om er mee om te gaan (zoals Candy Crush spelen tot ik in slaap val, dat werkt namelijk best goed, dus in strijd met de tips van geen scherm (die ik jaren terug dus wel netjes volgde) ;)). Medisch schijnt alles goed (ingesteld) te zijn, dus ja…

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Even een vraagje: is zo'n draai ring bovenop een toegevoegde waarde?
    Ik twijfel tussen de galaxy watch 4 en de 4 classic.
    Enige verschil is die draairing en het materiaal

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik vond de draairing zelf wel heel prettig, maar zou niet weer een Samsung aanschaffen. De batterijduur is echt te slecht.

Deel Deze Pagina