Je bedoelt ontzettend weinig?? Ik vind dat er erg overdreven gedaan wordt over smeerkaas. Een portie kindersmeerkaas bevat 0,25 g zout. Een portie kipfilet bevat 0,36 g zout. Een portie kaas 40+ bevat 0,54 gram zout! Een bruine boterham bevat 1,3 gram zout. Een kind van >1 jaar mag 3 gram zout per dag. Laten we dus alles even in perspectief blijven zien!
Nou idd zeg! Dat vind ik hier wel vaker, dat er overdreven wordt gedaan over kleinigheden.... Ben blijkbaar niet de enige
Dus door 3 boterhammen per dag zit je over de max zout. Tja, dan beperk ik dus liever overig zout, hoe weinig ook.
Eens! Helaas blieft mijn dametje dat niet, eerste hap of slok en ze tuft en uit en kaakjes gaan op slot. Overigens is mijn argument om geen smeerkaas te gebruiken niet per se het zout, dat gebruiken wij niet vanwege de smeltzouten.
Dan zou ik toch eens gaan kijken of je ander brood te pakken kunt krijgen want in het boeren woudkorn (van de dirk) zit 0.44 gram zout per 100 gram brood.
Ik heb het niet over mijn brood. dit is wat ik zie in de diverse voedingswaardetabellen die ik op i-net vind. 1,15 tot 1,3 gram zout per 100 gram volkorenbrood (niet dus per boterham, dat is mijn fout, want een sneetje weegt minder dan 100 gram). Ik denk trouwens dat die 0,44 gram natrium is en niet zout.
Ik ben zelf geen fan van smeerkaas idd vanwege die smeltzouten. En ik vind het zelf ook heel erg smerig, dat scheelt ook. T krijgt roomkaas, M gewone volle 'meisjeskaas' (vertaalde toen ze net 2 was jonge kaas als jongenskaas, nou die moest ze niet: meisjeskaas wilde ze). En het allerliefst willen ze pindakaas. Dus ik ben niet tegen het zout, maar wel het onnatuurlijke product (ik zou zelf geen smeerkaas kunnen maken, de rest -theoretisch- wel)
Hey een erg handige link gevonden waarop je een beetje kunt nagaan hoeveel mg natrium je binnen hebt gekregen Natriumteller - Medic Info Blijkt dat ik vandaag zo rond de 3,5 gram zout heb binnen gekregen
Wij hebben la vache quirit. Niet vanwege dat het minder zout zou bevatten dan 'normale' smeerkaas. Maar wij vinden la vache quirit lekkerder. Of roomkaas ook lekker op brood.
Ik ben ook ooit heel negatief geweest over smeerkaas, want die smeltzouten, aiaiai! Maar dan ga je eens met een biochemicus praten die je vertelt dat er maar een heel klein beetje smeltzout in smeerkaas zit. Uiteraard. Het is voeding. Kindervoeding vooral. Alles met mate enzo, je weet wel.