Wij zitten nou in de eerste ronde, en in theorie zou ik nu zwanger moeten zijn Normaal gesproken drink ik op feestjes altijd wel een glaasje, maar dat wil ik nu dus niet meer. Heb vanavond een feestje waar ik niet onderuit kan, en heb het voornemen om te zeggen dat ik een antibioticakuur heb voor een blaasontsteking, en dat ik daarom geen alcohol drink. Nu heb ik alleen een familielid wie doktersassistente is, en ik ben bang dat ze gaat vragen naar welke kuur ik heb. Ik heb gezocht, maar vind eigenlijk alleen kuren waarbij je ook mag drinken... Wat een probleem hé... Maar ik wil het wel ff goed geregeld hebben, omdat ik eigenlijk helemaal niet kan liegen Iemand tips? Alvast bedankt!
-je voelt je niet zo lekker -je moet nog naar huis rijden (bobben) - zegt dat je niet meer weet hoe de kuur heet voor je blaasontsteking Misschien is dit iets voor je?
danielle ik zeg dat ik de week er voor te veel heb gehad en dat ik even er genoeg van heb. is nu al een half jaar terug
Goeie ! Ik zeg ook altijd heb er niet zo'n zin in! Heb geen trek, doe mij maar een cola o.i.d. Of er zitten zo veel calorieën in dat drankje, doe maar een cola light..
-je wilt gezonder leven en drinkt voorlopig geen alcohol -je wilt afvallen -moet morgenochtendvroeg nog van alles doen -je hebt een kater
was in de eerste ronde ook zo dat ik niets meer dronk na het moment van verwachte eisprong (klopte uiteindelijk niets van want mijn cyclus was veeeeel langer).. Later ben ik toch maar gewoon een wijntje gaan drinken. als je een positieve test hebt is het vroeg genoeg om te stoppen. tot die tijd komt het volgens mij toch niet bij het kindje... Zou geen liters gaan drinken maar een wijntje kan best hoor. wie weet duurt het nog twee jaar voor je zwanger bent! Hoop het natuurlijk niet voor je! Wil je toch niet drinken: heel eenvoudige smoes, de BOB.. Succes en veel plezier op je feestje!
Bedankt voor de snelle antwoorden! Super! Bobben gaat niet lukken, is in dezelfde plaats... Probleem is dat ik morgen ook een feestje heb met dezelfde mensen... Pfff erg moeilijk... Zal ik dan maar gewoon een biertje drinken? Voel me daar eigenlijk niet erg lekker bij namelijk..
Ik sluit me aan bij Juffie... Op het moment van een positieve test gewoon stoppen met alcohol, tot die tijd zou ik er (met mate) van blijven genieten. Voor hetzelfde duurt het nog heel lang voordat je zwanger bent (hoop het natuurlijk niet voor je).
Hoelang ben je al gestopt mt de pil? Weet je zeker dat je je eisprong hebt gehad? Je moet gewoon blijven leven, straks duurt het 4 jaar, heb jij het er 4 jaar voor over om voor niets te liegen? Alcohol kan nu nog geen kwaad, dus je kan het gewoon met mate drinken.
Het is niet waar wat juffie zegt. Al voor de eisprong kun je door drinken je eitje beschadigen. Of dat gelijk van 1 biertje kan weet ik niet. Het wordt dan ook geadviseerd om zowel man als vrouw te stoppen met drinken als er een zwangerschapswens is. En tja dan maar een paar maand zonder. Het is voor jou een paar maand en kan mischien voor je kindje voor zijn/haar hele leven iets uitmaken. Een paar maanden zonder drank is wel door te komen lijkt mij. Smoesjes ? Ik zou gewoon zeggen dat het laatst niet zo goed viel en dat je nu maar even niet wil.
hoihoi ik zou zeker niets drinken, je weet nooit wanneer het schade toe brengt aan je kindje, je weet niet of je al zwanger bent en je zegt zelf ook dat je het liever niet doet. tuurlijk moet je het zelf weten wat je besluit maar in de eerste weken van de zwangerschap worden alle belangrijke organen enzo gevormd... als je een pos test in handen hebt, ben je dus al even zwanger...dus kan je je kindje schaden.. ik zou het echt niet doen, zeker niet! liefs mamajojo
ja alleen de eerste weken zit je kindje nog niet in zijn placenta, dus geen bloedband met het kindje.
Drinken in de eerste dagen is ok-het eitje is nog niet ingenesteld. FABEL. Als een vrouw drinkt bereiken al haar lichaamssappen dezelfde alcoholconcentratie binnen enkele minuten. Dit geldt ook voor de vloeistof rond het bevruchte eitje, zelfs voor de innesteling.
M.a.w. mag je na je eisprong gewoon niet meer drinken? Ach ja, op zich is er niks op tegen om niks te drinken (kan rustig zonder ). Maar hoe zit dat dan met "loslaten" en er niet aan denken? Beetje lastig als je al voordat je uberhaupt een positieve test hebt, rekening met een evt. vruchtje moet houden. Ik ben nu al bijna 2 jaar bezig. Het is toch niet te doen als je zo lang overal rekening mee houd en dat het in principe voor niks is? Nogmaals, drank kan ik rustig laten staan hoor. Ik vind alleen dat tegenwoordig alles verkeerd is. Vroeger ging het toch ook altijd goed? (althans, zo lijkt het! ) Trouwens, ik zou als smoesje gewoon zeggen, dat je wil afvallen of dat je er gewoon even geen zin in hebt. Kan gebeuren toch?
Dan vraag ik mij af waarom bijna iedereen die onverwacht zwanger raakt toch een gezond kindje op de wereld zet. Terwijl ze dan toch in het begin nog alcohol drinken.. Dit is en blijft altijd een eindeloze discussie, de ene gyn vind dat het één keer in de zoveel weken/dagen wel zou moeten kunnen of met mate voor je zwanger bent. En de ander vind van niet, die zegt dat je helemaal niet mag drinken. Ik denk dat her er gewoo aan licht of je echt elke avond een fles leeg zuipt of 1 keer in de zoveel dagen een glaasje alcohol neemt. Mij maakt het niets uit wat iemand doet, ze moeten het allemaal zelf weten. Maar ik vind niet dat als je af en toe wat alcohol drinkt dat je meteen moet stoppen om zwanger te raken. Voor het zelfde geld kan die persoon helemaal niet zwanger raken, en dan zit die persoon al een lange tijd zonder af en toe een lekkere wijntje of glaasje bier.. Tuurlijk wat is alcohol nou, het is helemaal niets. Maar ik vind niet dat je zodra je voor een kindje gaat alleen nog maar daar aan moet denken. Ik vind dat het best moet kunnen om af en toe een wijntje te drinken tot aan je NOD en als je dan positief test gewoon moet stoppen met drinken en roken. Bewijs mij maar eens dat één of twee glaasjes bier in een weekend oo zo schaddelijk is voor een eitje of een innesteling tegen werkt laat het mij maar zien allemaal op beeld. Dan zal ik zeggen iedereen stop onmiddelijk met drinken.. Tot die tijd, moeten ze zelf weten dat ze af en toe met mate alcohol nuttigen..
Maar goed, je weet zelf hoe het op een feestje gaat. Na 1 biertje zeggen; nee, doe toch maar cola komt ook zo raar over Pfffff moeilijk!
Hahaha ja schijnbaar wel Mijn nicht en neef zijn zo mooi voorbeeld ervan. Mijn neef luste graag wat flesjes bier op een avond, en hoe kan je mij verklaren dat hun dan 3 ( intotaal 4 bij de 4e werd er geen alcohol meer gedronken) gezonde kinderen op de wereld heeft gezet. Ze hebben één baby gehad met een open ruggetje en die is ook in mijn nicht dr buik overleden. Maar toen dronk haar man geen alcohol/bier meer. Dus als het aan dr man zou liggen zou elke kind een mongool zijn moeten geworden omdat zijn zaadjes ook afwijkingen kunnen hebben.
Dan drink je er twee en speel je alsof je je niet lekker voelt. Zeg gewoon dat je wat hoofdpijn hebt en een paracetamolletje hebt ingenomen. Uit ervaring weet ik dat dat niet zo fijn samen gaat
Gelukkig krijg je niet van elk glas drank een "ziek" kindje. Iedereen moet het voor zichzelf weten (hier in elk geval voor ons beiden geen drank) Maar ik wou ff info geven dat de medische wereld dus adviseerd om het niet te doen.