Het was niet dat hij die avond maar één biertje luste hoor. Hij nam er wel wat meer dan dat. En mijn stiefvader dan, die nam wel een halve krat bier ofzo op 2 avonden, hij heeft ook 2 gezonde kinderen en die zijn nog een super intilligent ook nog.. Ik geloof er niet zo in dat je van alcohol meteen een lomp kindje krijgt als je voor je NOD beide alcohol drinkt. Ik vind het alleen belangerijk dat je stopt zodra je een positieve test hebt. En dat sowieso de vrouw met mate drinkt en niet dr klem zuipt.
Ik heb 2 maanden geleden een voedselvergiftiging gehad .. en heb nog altijd last van mn maag Niemand die vragen stelt
zou er niet te moeilijk over denken, zeggen dat je en beetje last van je maag hebt..of dat het laatste eten niet zo lekker is gevallen als jij je er druk over maakt, zien mensen eerder dat je er ook echt over nadenkt..en anders laat ze maar denken... Nou vind ik het wel zo dat je niet moet nemen omdat iemand zegt" neem nog een tweede, dat is zo ongezellig". Je bepaald nog altijd zelf wat je drinkt en als jij gewoon cola wilt is dat prima...
Zoals ik al dacht kwamen er idd vragen, of er een gele sticker op zat etc. etc. (euhm, gele sticker? ) Zie wel hoor, vanmiddag nog een feestje, en dan gaan we volgende week op vakantie. Daar kunnen we ook testen, als ik het weet wordt het allemaal wat gemakkelijker denk ik. Nu weet je nog niets... Bedankt allemaal!
Ik wist niet dat het schadelijk is als de man alcohol drinkt. Ik wist wel dat je meer kans hebt om zwanger te worden als de man niet drinkt.
Dat is niet waar..olcohol bevint zich niet alleen in bloed maar ook in andere vloeistoffen van je lijf...oa de vloeistoffen waar je kindje al in leeft. Alcohol bereikt ongeboren kind via moeder Als je alcohol drinkt, wordt deze via de maag en dunne darm in het bloed opgenomen. Bij een zwangere vrouw komt de alcohol direct via het bloed door de placenta in het lichaam van het ongeboren kind. Het alcoholpromillage is op dat moment bij de baby hetzelfde als bij de moeder. Ook als de placenta nog niet 'af' is en zelfs al vóór de innesteling komt alcohol bij de vrucht terecht. Bij de moeder breekt de lever de alcohol weer af. Bij de baby is dit niet het geval, omdat de lever nog niet is volgroeid. Gevolg: de baby plast de alcohol uit en de drank komt in het vruchtwater in de baarmoeder terecht. De baby, die voortdurend vruchtwater drinkt, krijgt de alcohol hierdoor opnieuw binnen. Alcohol is ongezond gedurende de hele zwangerschap Alcoholgebruik kan op ieder moment in de zwangerschap schadelijk zijn. Vaak wordt gezegd dat alcohol alleen maar in het eerste 3 maanden van de zwangerschap schadelijk is voor het ongeboren kind. Maar uit onderzoek blijkt dat dit niet klopt. De hersenen, die zich tijdens de hele zwangerschap ontwikkelen, zijn erg gevoelig voor alcohol. In elk stadium van de zwangerschap kan alcoholgebruik door de moeder de hersenontwikkeling van haar kind dan ook schaden. Daarnaast kan alcoholgebruik in het begin van de zwangerschap schadelijk zijn voor de vorming van andere organen en lichaamsdelen. Alcoholgebruik aan het einde van de zwangerschap is bovendien ongunstig voor de groei van de foetus en kan de geboorte vervroegen.
het hoeft niet..maar kan wel degelijk.. Mogelijke gevolgen van drinken tijdens de zwangerschap Tussen haakjes staat het aantal glazen per dag waarbij er kans is op dit effect. Miskraam (minder dan 1 glas) Vroeggeboorte (minder dan 1 glas) Leer- en concentratieproblemen (minder dan 1 glas)
Ik dronk altijd rosé met 7-up...dat doe ik nu nog steeds....alleen bevat het voornamelijk 7-up en zit er een druppel rosé in voor de kleur. Geen kip die er naar kraait en je kan er lekker lang mee doen
Als je je er zelf niet lekker bij doet, moet je het gewoon niet doen. Lijkt me eigenlijk heel simpel. Hoef je jezelf later ook niks te verwijten mocht er wel iets misgaan (wat natuurlijk helemaal niet daar aan hoeft te liggen, maar je gaat toch denken en zoeken).
Jij weet me nu wel een beetje te overtuigen Maar toch vind ik dat je niet alleen maar bezig moet zijn met zwanger worden/zijn zolang je nog niet zwanger bent. Tuurlijk vind ik het beter als mensen helemaal niet drinken, maar ik kan en ga ze niet tegen houden. Het maakt mij toch niets uit, vind dat die persoon moet doen waar bij zij zich goed/lekker voelt.
tja, ik heb dat een beetje met roken. op mijn werk zijn er een aantal collega's die standaard met elkaar roken en ik zit ook bij het clubje. Valt wel erg op als ik ineens niet meer kom roken. zeker omdat ik altijd heb geroepen: ik stop volgens mij pas als ik zwanger ben, want dan moet ik wel! Heb zelfs met een collega afgesproken om na de zomervakantie samen te gaan stoppen. Groetjes Banjabes
mijn ha zei tegen mij als je te veel drinkt is niet goed, maar alles wat je te van doet is niet goed zei hij. behalve voor tevreden hahaha. een wijntje of een biertje is helemaal niet slecht voor de baby. als maar niet te veel neemt. ik drink gewoon tot ik zwanger ben dan natuurlijk niet meer, maar nu wel ik ben nu 13 maanden verder je krijgt zoveel stress na al die maanden dat zo'n flesje bier echt wel ontzettend lekker is moet ik zeggen hahaha liefs
Ik drink normaal eigenlijk nooit alcohol, maar ik heb vanavond mijn diploma-uitreiking en zaterdag mijn afstudeer-feestje. Ik denk dat mensen dan toch wel van me gaan verwachten dat ik een glaasje champagne drink. Maar ik wil dat echt niet, en behalve dat voel ik me echt beroerd. Ik denk dat ik het dus toch niet doe en bij eventuele vragen zal zeggen dat ik me niet zo lekker voel. Wie gaat daar nou over zeuren?!
Met ingang van 1 juli mag je toch nergens meer in de horeca roken? Geef aan dat dit toch een mooi moment blijkt te zijn voor jou om te stoppen met roken. Wellicht vinden hun dit ook wel en doen ze met je mee. Ik zou het een hele goede reden vinden als iemand dat nu aangeeft dat ze daarom stopt met roken.
Verder zijn we toch allemaal volwassen mensen? Geen zin in alcohol is geen zin. Waarom zouden we dan allerlei smoesjes moeten verzinnen? Ik zou gewoon zeggen dat je geen zin hebt. Het is toch geen verplichting zeker om alcohol te drinken?