Hoe komt dit in vredesnaam??? Ik heb dit dus 1 keer per week gemiddeld... echt heel de nacht niet. De rest van de week slaap ik prima. Watm oet ik hier mee? Ikben pas 21, de huisarts gaat me echt geen slaappillen geven. Melatonine, magnesium etc heb ik allemaal al geprobeerd en doet niks. Ik word er tijdens die nacht en de dag erna altijd wanhopig van. Snap er gewoon niks van. Het begint met niet in slaap komen, dan ga ik hyperventileren omdat ik in paniek raak, zo van 'als ik nu nog niet slaap binnen het uur is het wel heel erg, want ik moet er om 7 uur uit' etc, en dan wordt het steeds erger. Help
Oef, dat had ik toen ik zwanger was. Toen ben ik inslaap en doorslaap pilletjes van A.Vogel gaan nemen helemaal top!! Misschien is dat een idee. Succes met wakker blijven vandaag.
ik heb dat ook heel lang gehad, als dat was altijd van zondag op maandag, net weekend gehad, maandag weer werken, had ik onbewust ondankt mn 10 wekkers altijd angst dat ik me ging verslapen voor mn werk, resultaat, de hele nacht wakker liggen tot de wekker ging
ja. Ik heb het ook. Niet zo vaak gelukkig maar vooral op de dagen dat ik er echt vroeg uit moet. Geen idee wat helpt, ik lees ff mee. Succes!
maak je je die avond druk om bepaalde dingen? het werk? angst voor verslapen? dingen die moeten gebeuren?
Nee niet echt.. Mensen vragen weleems: pieker je dan zo s nachts? Nee alleen over dat ik niet slaap haha
Ik had dit vroeger heel vaak. Toen heb ik ademhalingsoefeningen en meditatie geleerd. Dat heeft mij echt super goedngeholpen!
Rijtjes: hoe leer ik dat? Het helpt bij mij qua gemoedsrust als iemand zegt: van een nacht geen slaap ga je niet dood. Of: je rust toch uit zo
En afleiding zoeken? Heb ook wel eens slapeloze nachten gehad maar ging dan zachtjes muziek luusteren of tv kijken, nou dan viel k meestal wel in slaap. Wat tegenwoordig ook helpt; spelletje op de nintendo ds of telefoon (dan ben je ff niet met het moeten slapen bezig en gaat t daarna beter)
Ik heb dat ook lang gehad, totdat er op een gegeven moment een knop om ging. Ik dacht ( en geloofde) bij mezelf, so what als ik minder slaap, dat haal ik morgen wel weer in. Verder optijd in de avond alles klaarzetten voor de volgende dag, kleding, brood en tas. Dan hoef je daar niet meer aan te denken. Voor ontspanning wat goed helpt is rustig op je rug liggen met je handen op je buik. Dan 4 tellen inademen door je neus en dan 6 tellen uitademen door je mond. Een andere fijne is om ook op je rug in bed te gaan liggen en heel bewust je lichaam te ontspannen. Begin bij je tenen, dan je enkels, je kuiten en dan helemaal tot je hoofd, je kan het ook meerdere keren doen. Klinkt misschien heel zweverig maar het helpt echt! Ik ben de nuchterheid zelve maar hier heb ik veel aam gehad . Oja en warm douchen voor het slapen en avondthee van de appie .
@Sallie dank je! Ja zo moet ik ook echt leren denken. Ik denk nu : als ik een week 0,0 slaap ga ik naar de huisarts voor slaappillen en dan bedenk ik dat dat niet mogelijk is want zelfs hele slechte slapers vallen op een gegeven moment in slaap: basisfunctie! Dat is dan weer een beetje geruststellend
Ga je wel op tijd naar bed? Ik merk dat als ik na half 11 naar bed ga, dat ik dan over mn ergste slaap heen ben en dus niet meer zo moe ben waardoor ik lastig in slaap kom. Ben je actief in het weekend? Of slaap je uit en hang je rond? Anders ben je lichamelijk niet moe genoeg. Eet je anders dan doordeweeks?
@Cupcakes Ja ik ga wel mijn gewone tijd naar bed. Ik heb erg weinig slaap nodig (5-6 uur) dus ga meestal rond elf uur naar bed, nog eventjes lezen, en dan rond half 12 slapen tot een uur of 6. Actief ben ik wel in 't weekend. Gewoon boodschappen, familie zien, zaterdagavond meestal uit, en zondag ben ik actief bij mij in de kerk. Het enige verschil is dat ik op zondag niet aan mijn studie bezig ben (meestal). Maar ik wil daar ook wel eens een dagje vrij van Eten is hetzelfde als doordeweeks
Ja je rust altijd uit... Mijn moeder zei altijd: gewoon lekker blijven liggen en je ogen gewoon dichtdoen. Laat het los dat het binnen een bepaalde tijd moet lukken.