welke soep past bij mosterdsoep en wat erbij eten...

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel1984, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik keek vanmorgen op de kalender en zag dat ik over 2 weken alweer jarig ben. Op zich nog tijd zat maar ik maak meestal een maand van te voren een lijstje met wat ik wil maken op die dag. Nu zat ik te denken aan mostersoep. Eigenlijk geen idee waarom maar heb het een keer gegeten bij iemand en vond het niet vies maar miste er wat in. Dus denk dat ik het onbewust( of misschien wel bewust) wat aan dat recept wil veranderen en laten proeven aan anderen. Onze hele familie blijft altijd eten. Maar ik wil er een 2e soep bijmaken maar wat past erbij of hoeft het er niet persee bij te passen. Kan het ook gewoon een simpele tomatensoep of groentensoep zijn. Ik dacht voor erbij ipv belegde broodjes aan stokbrood met kruidenboter erin en gewone stokbrood met een smeerseltje of foccacia. Wat vinden jullie?? Las ook ergens iets over kaasfondue maar heb je dan een speciale pan nodig en zou het erbij kunnen. Moet het dan wel zo maken dat iedereen er eventueel van zou kunnen pakken...

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zo doe ik het meestal ook, 2 soorten soep, juist verschillend omdat niet iedereen hetzelfde lust
    en dan stokbrood met kruidenboter, rundvleesssalade erbij en misschien wat meer smeerseltjes.
    eventueel kun je kleine gehaktballen draaien en bakken, sateprikkers erin en mayo/curry erbij, klaar is kees!!

3. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    ja heb ook 4 vegetariers erbij dus kan niet alles op vlees basis doen.

4. Marbella

Marbella Niet meer actief

Uiensoep? Vind ik erg lekker, maar daar moet je ook maar net van houden natuurlijk..

5. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Tomatensoep daar zit je altijd goed mee.

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ik zou groente of tomatensoep doen, dat valt vaak wel in de smaak
    Stokbrood snijden in plakjes en dan eiersalade, filet american, sate en kruidenboter erbij.
    Gewone bolletjes beleggen met kaas/worst/ chocopasta o.i.d.
    of gewoon knakworstjes erbij op tafel voor op de bolletjes doet het ook altijd goed!

7. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mosterdsoep is lekker met spekjes er in. Voor erbij is roggebrood met roomboter en spek lekker.

Als soep hierbij lijkt pompoensoep me een goede tegenhanger qua smaak. Voor hierbij is bruin stokbrood met een zachte kaas lekker, bijvoorbeeld een notenkaas zoals Rambol of geitenkaas met honing.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook voor een groenten of tomaten soep gaan.
    Of paprika-soep. Deels met tomaat, deels paprika. Geeft lekkere kick aan je soep..

Misschien iets van broodje met beenham erbij? Beenham en mosterd gaan goed samen.

Deel Deze Pagina