Ik heb vorige week een baanaanbod gekregen waarbij de totale inkomsten ongeveer €300,- per maand hoger liggen dan waar ik nu werk, ze willen ook een vast contract aanbieden. Tevens is het de bedoeling dat ik de vrijdag ( die ik zowiezo maar half werk ivm papa-middag) thuis werk. Ik ben momenteel absoluut niet ontevreden met waar ik nu werk ( inmiddels al 15 jaar) maar zouden jullie dit aanbod gebruiken om er bij mijn huidige werkgever om te vragen wat er mogelijk is qua salaris etc?
Ik zou dat alleen doen als je ook echt van plan bent te vertrekken als je het niet krijgt. Hogere arbeidsvoorwaarden vragen/eisen kan soms de verhoudingen verscherpen namelijk.
Heb je een bruto netto berekening laten maken obv het nieuwe aanbod. Hoe zit het met pensioen, vakantiedagen, andere secundaire voorwaarden?
Nee heb je en ja kun je misschien wel krijgen. Ik zou in gesprek gaan met je werkgever. Het gras lijkt nu groener bij de ander, maar vergeet niet dat een stabiele baan waar je al 15 jaar nog goed op je plek zit ook heel wat waard is.
Nee voor 300 euro zou ik niet overstappen. Daar moet minstend 600 euri verschil netto zitten. Het lijkt veel 300 maar dat is het niet.
Ook wel mooie kans juist om na 15 jaar iets nieuws te doen, toch...? Ik zou vooral kijken waar je het meest blij van wordt.
Ik zou de mogelijkheid wel aanpakken om een goed gesprek met je huidige werkgever te voeren. Ergens op je plek zitten is veel waard, maar soms is het toch net even iets aantrekkelijker als je bepaalde vastgeroeste plannen kunt omgooien. Zoals ook thuiswerken op vrijdag, toch net even wat meer salaris of andere dingen waar je mee zit. Ik zou het als werkgever in ieder geval niet waarderen als iemand waarmee je al zo lang zit ineens opstapt, zonder een gesprek vooraf en om de kans te hebben om te verbeteren.
Daar heb je dan ook weer helemaal gelijk in, het is natuurlijk niet de bedoeling om de boel helemaal tegen elkaar uit te spelen. Het is uiteraard wel verfrissend om te zien waar een ander bedrijf in een soortgelijke functie mee komt als openingsbod