Zoals de titel al zegt... welke FV smaakt dus eigenlijk het zoetst? Ik wil 1 x per dag FV gaan geven omdat ik het echt niet meer trek om 7-8 voedingen per dag te geven (waarvan 2 in de nacht) Dus de laatste voeding wil ik gaan vervangen door FV Nu heb ik Nutrilon Soya gekocht, maar dat hoeft hij dus echt niet, ook niet met een beetje nutrix erdoorheen. Hij begint bekant al te huilen als hij de fles ziet (terwijl hij daar normaal af en toe BV uit dronk) Ik heb een beetje van de FV geproefd en het smaakt gewoon naar stof! (ik snap wel dat hij dat niet lust!) Ik ben dus op zoek naar een FV die wat meer op Bv lijkt. iemand tips?
pfff ik zou ht echt niet weten! denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is, wat hij het lekkerste vind en waar hij het het beste op doet qua darmpjes etc. ik gebruikte nestle na de BV en die smaakt ook niet geweldig lekker maar aidan heeft hier het minste last mee gehad met darmkrampen. is ook alleen maar in hypoallergeen te krijgen geloof ik
Volgens mij smaakt ook elke borstvoeding weer amders dus is het niet te zeggen wat er het meest op lijkt...
ik vind de friso het meest kwa smaak op de bv lijken. mijn jongste zoon wou niks anders,toen ik hem moest bijvoeden. had echt alles geprobeert. toen ben ik friso gaan gebruiken,en hij dronk zo zijn fles leeg. later heb ik similac geprobeert,en ook deze vond hij lekker. smmakt ook wat zoeter van zichzelf netzo als de friso. hoop dat hij de friso wel lekker vind. groetjes tammy
bv heeft een wat zoetige smaak ongeacht wat je zelf gegeten hebt, verschil van smaken wbt flesvoeding vindt ik dat de voeding van friso wat zoetiger is (lekkerder) dan de standaard voeding van nutrilon en als je dan moet zeggen welke voeding er het meeste bij de bv in de buurt komt zeg ik friso (standaard)... de friso extra heeft weer een heel andere smaak dan friso standaard...dus tja verschil zit er wel degelijk in.... succes meid
Bij iedereen smaakt de moedermelk weer anders. Op een ander forum schreef iemand dat zij vond dat haar melk wat naar karton smaakte. En het smaakt ook altijd naar wat je gegeten hebt, het draait 'm niet alleen om het zoetige. Pertinent weigeren van kunstvoeding kan te maken hebben met een aanleg voor overgevoeligheid of allergie, kinderen weigeren het dan min of meer instinctief. 7 a 8 voedingen is op zich niet zo veel, maar als je er 2 in de nacht moet geven kan ik me voorstellen dat je wat minder staat te springen. Maar misschien zijn er wat andere dingen die je kunt proberen voordat je toch kv gaat geven? Het handigste is om even iemand van VBN of LLL te bellen, die kunnen in een telefoongesprek met je doornemen hoe de dag verloopt en wat voor dingen je kunt doen om alles gemakkelijker voor je te maken.
dat gaat dan niet voor iedereen op, want toen ik afkolfde vond ik het ongeacht wat ik gegeten had altijd wat zoetig smaken...en nu ik friso standaard gebruik vindt ik als je dan "vergelijkingsmateriaal" hebt, die het meest overeenkomen wat smaak betreft van moedermelk...(tenminste de mijne dan he ) jammer voor de kindjes waarvan de mamamelk naar "karton" smaakte
Wat ik overigens zelf ook nog belangrijk vond toen ik kv naast bv gaf was de fles. Ik had heel erg het gevoel dat de spenen van de Avent flessen de tepel het beste "imiteren". Blijft natuurlijk mijn gevoel, maar daar zou ik wel naar kijken.
Hier hadden we ook Avent (met afgekolfde melk), maar Eva krijgt daar haast niets uit. De Difrax kersspeen gaat wel goed, maar dat is toch even uitproberen. Jammer alleen dat Avent spenen alleen op Avent flessen passen (en andersom dus).
Ik heb en tijdje Bv en KV gecombineerd en gaf toen Friso. Mijn dochter heeft er nooit moeilijk over gedaan. @snoopy, ik heb ook een ander merk speen gevonden die op de Avent past hoor.. Een stuk goedkopere
Dirksmama, zijn dat de spenen die ook passen op Avent bekers en flesjes? Zou wel heel makkelijk zijn! Maar ik durf eigenlijk niet zo goed van Difrax af te stappen omdat Eva daar nu zo goed uit drinkt. (aangezien het niet verstandig is telkens van speen te wisselen toch?)
Hangt helemaal van een kind af of dat wel of niet verstandig is hoor. Er zijn er die met één soort al miepen en er zijn er ook die bij elke speen denken 'ha drinken!'.
Dan ga ik er nog even over nadenken... want Eva pakt volgens mij wel elke speen, maar bij die van Avent krijgt ze er weinig uit, maar dat is bij die anderen natuurlijk dan even uitproberen. Maar zit ook te denken om toch met Medela te gaan kolven en dan ga ik toch helemaal over op Hema flesjes.