Hoe los ik dit nu op?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kat, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dewi was een moeilijke (flessen) drinker. En we hoopten maar dat ze meer zou gaan drinken.
    Maar nu vragen we ons af of ze niet te veel krijgt.

Aangezien ze normaal 4x 180 cc drinkt, om 10.00 uur fruit eet en om 17.00uur groente krijgt.

Maar nu komt het....

Gister heeft ze een heel potje van 200gr. groenten gegeten alleen was ze nog niet voldaan en heeft ze een half uurtje later nog 120cc weggedronken (4e fles). Toen heb ik haar om 20.00uur nog een klein flesje gemaakt van 90cc (hier krijgt ze normaal haar laatste fles).

Om 24.00uur kwam ze weer, huilen huilen huilen speen gegeven kalmerend gepraat aai over haar bolletje genuffeld maar niks anders hielp als de fles.
    En dit ging weer zo om 03.30uur (dit is de laatste 2 weken standaard), ook niks anders helpt als het flesje dan slaapt ze eigenlijk ook weer verder.
    Nu vindt ik dit ook niet erg dat ze wakker wordt maar dat huilen en dan de flessen. Ze heeft wel last van haar tandjes, zou ze daarom zo ontroostbaar zijn?
    Ik (we) weten eigenlijk niet meer zo goed wat we moeten, ik ben zo bang dat ze teveel voeding krijgt. Ik vraag me af hoe we ooit zo op die 3 voedingen moeten komen!

Het gaat dus hoofdzakelijk om die nachtvoedingen.
    Ik zou graag willen weten weten hoe ga jij hiermee om als ze 's nachts huilend en ontroostbaar wakker worden? Zijn er tips die ik kan proberen.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal :) :rolleyes:

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Lastig meid..

Ik heb er ook niet veel verstand van, maar misschien snachts een beetje water laten drinken?
    Kan best door de tandjes komen hoor! Xavier heeft nu sinds 2 weken ook tandjes en heeft hier ook erg veel last van gehad..

Succes!

Liefs Kiss

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoeveel flesvoeding krijgt ze nu dan nog? Inclusief die nachtvoedingen?
    Ze mogen niet meer dan 30 schepjes (1 liter) op een dag en soms mogen ze daar best wel een keer overheen komen.
    En op het CB vertelden ze me dat sommige kindjes met 10 maanden nog wel op 5 flesvoedingen zitten, inclusief groente/fruithapje.

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Zo ongeveer ziet het er normaal uit:

07.00uur 180/6
    10.00uur fruit hapje
    11.00uur 180/6
    15.00uur 180/6
    17.00uur groenten + slokje water
    19.00uur 180/6

3.30uur 90/3

Alleen afgelopen nacht had ze i.p.v die laatste 90/3 in totaal 180/6 gehad 's nachts.
    Enwel om 24.00uur 90/3 en om 3.30uur 90/3. Dus toen zat ze nog net onder de 1lt.

We weten ons gewoon echt geen raad hoe we haar anders rustig kunnen krijgen.
    Morgen ga ik maar eens naar het inloop uurtje op het cb en mijn vraag daar eens neer leggen.

Mar voor die tijd iemand nog tips :rolleyes: de nacht moet nog komen

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Moeilijk he meid!

Ik zou haar snachts idd een beetje water geven. Een van de meiden die ik van hier ken heeft dit laatst ook een tijdje met haar zoontje gehad, was gewoon een fase en na een week sliep hij snachts weer door en kwam hij niet meer voor een voeding.

Succes!

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Af en toe een 5e fles kan geen kwaad hoor! Heeft Kian destijds ook gehad.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle had dat ook ineens op die leeftijd.. Elke nacht tussen 3 en 4 was het raak... Na 3 nachten hebben tobben met een speentje enz, hebben we hem een fles gegeven 180/6 en tot mijn verbazing sliep hij meteen weer in. Ik denk dat ze op die leeftijd ook even een groeispurtje maken ofzo, en ze dan even wat meer energie nodig hebben. Ik heb er maar gewoon aan toe gegeven, en na anderhlave week sliep hij weer door zonder fles.

O ja, Jelle heeft nog wel tot een maand of 9 een fles om 23.00 gehad en dan nog kwam hij zoms om 3-4 uur 's nachts...

8. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ben "blij"dat het niet alleen hier gebeurd ;) maar water heb ik ook al geprobeerd. Dronk ze ook wel totdat ze merkte dat het geen melk was!

Vannacht heeft ze geslapen tot 3.30uur. Ik wilde eerst nog een klein flesje geven om 22.00uur maar heb dit achterwege gelaten.
    Ze sliep dus vanaf 19.30uur tot 3.30uur. Heb haar een klein flesje van 90/3 gegeven en toen heeft ze geslapen tot 6.30uur.
    Dus opzich ging het vannacht wel in totaal heeft ze dan een kleine 900cc gehad, met de schepjes erbij.

Geef ik haar nu wel nog om 22.30uur iets, slaapt ze nog maar tot 3.30uur.

Dus maar hopen dat het snel voorbij is.

Deel Deze Pagina