Ik heb een klein vraagje. Van het weekend kwam ik erachter dat ik te weinig melk in huis had. Ik gebruik nu de melk van het Albert Heijn fase 3 voor kindjes vanaf 1 jaar. Hij moest naa de creche en toen dacht ik "dan maar 1 middagje zonder melk". Op de creche stelde ze voor om hem gewone melk te geven. Dat mogen ze doen, maar daarna vroeg ik mij gelijk af, waarom er dan allemaal van die speciale melkpoedertjes zijn. Kijk naar Nutrilon enz. Is het niet gewoon mogelijk om mijn zoon vanaf nu gewone melk te geven i.p.v. de poedermelkjes? Hij is net 1 geworden en heeft tot nu toe nergens om gereageerd op eten.
Waarom die poedertjes er zijn? Om jou als moeder een goed gevoel te geven en geld afhandig te maken, dus om erop te verdienen? Je kleintje kan vanaf nu prima gewone (volle) melk drinken in plaats van die speciale poedertjes...
Opvolgmelk vanaf 1 jaar is gewoon commercie. Het speelt in op jouw gevoel van goed moederschap dat je het beste wilt doen voor je kindje. In een heel enkel geval is het handig om opvolgmelk te blijven geven maar als een kindje gewoon eet en drinkt dan is gewone koemelk eigenlijk gewoon het beste. Dat scheelt je ook weer een boel geld. Oja, je kunt volle melk geven (zit bomvol met goeie vetten voor je kindje) maar ook halfvolle melk is prima. Geef geen magere producten want die bevatten voor je kindje te weinig toegevoegde waarde. Oja, niet elk kind drinkt gelijk koemelk... en zeker niet koud. Probeer het eens en anders kan je even de kou er af halen (van de koelkast) door heel even te verwarmen. Echt warm hoeft het niet meer te zijn meestal.
Bedankt meiden, dat gevoel had ik al dat het gewoon commercie was. Dan ga ik maar lekker over op de gewone melk. Ik houd nog 1 pak poeder melk achter de had voor het geval hij het niet meteen opdrinkt (bedankt voor de tips Cygnet!!) Hij krijgt eigenlijk alleen nog maar pap 's ochtend en melk 's middags. Nu nog een flesje voor het slapen gaan, maar dat ben ik aan eht afbouwen. Dan kan hij bij het avondeten ook een glaasje melk krijgen.