Welke soort middelgrote hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Goldfishie, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ierse setters zijn echt leuk, wel hoog maar niet zo massief. En super vriendelijk.

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb daar net naar zitten zoeken op internet, ook wel mooie honden. Al weet ik niet of manlief dit ook vind. Hij wilt gewoon graag een berner sennen. Als die andere sennen soorten iets meer haar hadden gehad, had ik er gelijk 1 opgehaald! :) (bij wijze van spreken)

Iemand noemde ook een friese stabij, dat is inderdaad een formaat wat we zoeken en heeft iets minder veel haar dan de berner sennen. Alleen de friese stabij is toch een werkhond? We zoeken dan meer een soort huishond waar we 2 of 3 keer per dag mee naar het bos/hei kunnen.

Ik lees nog even de andere berichten door.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    De friese stabij is zeker een actieve hond. Een hond die het leuk vindt om met je op pad te gaan. Maar zoals je zegt 2 a 3x/dag naar de hei/bos is zeker genoeg hoor.
    Wij hebben er eentje, die wordt doorgaans 'normaal' uitgelaten en 1x per dag mag ie lekker los, rennen etc. Daarnaast probeer ik minstens 1x per week lekker met 'm te gaan rennen in het bos of op het strand. Vind ie helemaal geweldig. Maar meer is echt niet nodig als ie dagelijks zn 'ei' kwijt kan:)

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ja, het gaat onze eerste hond worden. Ik ben zelf opgegroeid met een drentse patrijs en later hadden mijn ouders teckels. Ook om de reden dat ze die andere tot te groot vonden. Die zwiepte met zijn start de kopjes van de salontafel en at van het aanrecht.

Toller retriever vinden we ook leuk, maar qua kleurstelling vinden we deze minder mooi dan de berner sennen.

We zijn op zoek naar een rustige en lieve hond waarmee we meerdere keren per dag naar het bos/hei kunnen. Vachtverzorging maakt me niet zoveel uit, ik vind het wel leuk om honden te borstelen.

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Collies en lassiehonden gaan het niet worden, te veel haar en heb in het verleden niet lieve honden van dit ras meegemaakt.

Weet iemand trouwens wat voor soort het hondje is uit de film benji?
    Dat is me altijd bijgebleven, maar kan het niet vinden. Of is dat een 'vuilnisbakje'?

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Labrador teefje zijn vaak wat kleiner dan reuen zou nooit meer anders willen :D

7. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Een zwarte labrador is leuk! Of een golden retriever.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dan heeft je man zeker nog niet gegoogled op gezondheidsproblemen en de gemiddelde levensverwachting van een Berner Sennen ;).

Veel honden zijn te plaatsen onder werkhonden, jachthonden, noem maar op. Berner Sennen is van oorsprong ook een werkhond.
    Stabij en Drentse Patrijs lijken mij ook leuke rassen, fijn formaatje ook, niet zo enorm, ook niet klein, mooie vacht.

9. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ik heb een zwarte labrador (liefste, slimste, trouwste ras ooit) en een chihuahua (super lief, ook slim en zooooo makkelijk!!)

Hou je er rekening mee dat geen enkele jonge hond rustig is? Mijn labrador was 1 grote stuiterbal. Echt een ongeleid projectiel. Nu is ze bijna drie en heel wat jacht- en behendigheidstrainingen verder en nu is het de liefste en best luisterende hond van de wereld. Kan overal los mee naar toe. Maar ik heb hier heeeel veel tijd in gestopt. En in het begin echt met mn handen in het haar gezeten.
    Maar als je in een hond (welk ras dan ook!!) tijd investeert, veel tijd, dan krijg je dit echt terug.
    Vind het altijd zo sneu als een hond geen discipline en consequentie wordt bijgebracht. Meestal zijn dat niet zulke leuke honden.

10. Within

Within Niet meer actief

Friese stabij is een jachthond, hij is gefokt voor het jagen op mollen. Het zijn hele lieve honden. Ik ben opgegroeid met herders, maar dat ging hier in huis niet. Toen kwam ik Mack tegen op marktplaats.
    Hij is wat druk, eigenwijs en in zijn geval ook een tikkeltje dominant en stofzuigen moet je sowieso elke dag. Maar hij is tegelijk zo lief, op z'n baas gericht, ontzettend goed met onze kat(ten) en Joshua! Je kan heerlijk met hem wandelen, spelen doet hij graag en een bot houd hem uren zoet. Hij kan zichzelf goed vermaken, maar houd ook van knuffelen. Daarnaast is hij waaks voor de hele roedel.

11. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    We hebben ook een friese stabij gehad. Ze is onlangs overleden helaas. Een super lief beest maar ook super eigenwijs. En vaak oost Indisch doof. Bij mn labje ging er een wereld voor me open haha! Vind het niet de makkelijkste honden maar met een goede opvoeding zijn ze echt top.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      43,9 KB
      Weergaven:
      49
  12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Als je een rashond zoekt, dan is het inderdaad verstandig eerst te bedenken wat je wilt doen met een hond en waaraan hij nog meer moet voldoen, bv hoge bijtdrempel (wel zo handig bij kinderen).
    Dan kun je kijken welke rassen je leuk vindt en dan zou ik je aanraden om persoonlijk kennis te gaan maken met enkele rassen, bv bij fokkers of praten met eigenaren op hondenshows. Op de Winner in de Rai is in november altijd een hondendorp, waarbij je kennis kunt maken met heel veel hondenrassen. Zo krijg je meer inzicht in hoe een hond echt is. Niet alle rassen/rasvertegenwoordigers zijn meer zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn. De labrador mag bv niet druk zijn, maar tegenwoordig is dat meer regel dan uitzondering en dan kom je van een koude kermis thuis.

Succes!

13. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben een (donker bruine) Labrador, en dat is echt een schat van een hond.
    Een hele lieve, betrouwbare en 'rustige' hond.
    Rustig tussen aanhalings tekens want als je binnenkomt hier thuis wil hij natuurlijk zijn aandacht en even bij het bezoek buurten of spelen, maar als ik thuis ben met de kindjes zonder bezoek, dan ligt meneer heerlijk rustig te slapen

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn ouders hebben een Grote Zwitserse Sennen. Mooie, lieve beesten. En geen lange haren zoals bij de Berner Sennen. Ben echt dol op het beest en de alle kleinkinderen van mn ouders ook. Dit is hun 2e en beide zijn/waren schoothondjes die in het verkeerde lijf zijn geboren zeg ik wel eens; het liefst kroop/kruipt ie bij je op schoot als je op de bank zit :D

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Australische Labradoodle en dan de middenmaat :)
    Fantastische gezinshonden, super slim, gek op kinderen en ze verharen niet:)

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...

Jaaaaaa zo'n lobbes heb ik hier ook!
    Is ook zó verschrikkelijk lief voor de kleine.
    Verder was ze goed te trainen en zal ze me zeker niet om ver lopen ;) Ze zijn wel erg sterk, mja trainen doet wonderen!;)

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben ook een friese staby gehad.. echt geweldige hond

18. ikvindjelief

ikvindjelief Actief lid

15 aug 2013
    324
    22
    18
    Vrouw
    Wij hebben een Engelse Bulldog. Hij is echt ontzettend lief ook zeker voor kinderen, maar soms wel een beetje lomp en sterk. Ik kan zelf ook altijd erg om hem lachen. Ik weet niet of je graag loopt of juist wat minder. Een Engelse Bulldog hoeft namelijk niet zulke lange wandelingen te maken.

Deel Deze Pagina