Onze Jesper krijgt nu 's avonds een papfles: Bambix 4+ rijstebloem. Nu vraag ik me af als hij straks 6 maanden is, of ik dan andere soort pap moet gaan geven en zo ja welke? Wa doen jullie/hebben jullie gedaan? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, MissX
Ik ben 's avonds nooit iets anders gaan geven. Dat bleef gewoon melk met een beetje rijstebloem (later zonder rijstebloem toen hij gewoon een warme maaltijd at). Er zijn wel mensen die 's avonds een papfles (met vezels) geven omdat hun kindje nog niet doorslaapt bijvoorbeeld maar ik vind het zelf een beetje vreemd: dat is een maaltijd na de avondmaaltijd.. beetje teveel vind ik zelf. Ik ben met 6 maanden wel in de ochtend bambix gaan geven als een echt ontbijt en om te wennen aan vezels voordat ik aan brood begon. (gewoon Bambix 6 maanden groei ontbijt heet het geloof ik)
Ik geef mijn zoontje ook bambix groei ontbijt fijne granen, hij vind het heerlijk. s'avonds geef ik hem soms wat rijstebloem door zijn fles en heel af en toe een pyjamapapje voor het lekkere. Hij heeft het niet nodig om door te slapen maar ik vind het best een lange tijd die overbrugd moet worden dus vandaar dat ik het erbij doe. Je hebt heel veel verschillende soorten pap ik zou een keer gaan kijken in de winkel en dan gewoon uitproberen. Ik wil binnenkort ook een pap met een smaakje gaan halen bijv appel of pruim. Groetjes Kim
Goed kijken op de verpakking: sommige papjes bevatten ongelofelijk veel suiker (1/3!!) en dat moet je wel willen.
heb je helemaal gelijk in, daarom geef ik hem die pyjama papjes ook maar incidenteel hoor ) als het 1 keer in de week is is het veel ) Ik geloof dat aan die bambix pappen geen suiker is toegevoegd en ook die zijn voor de afwisseling. Ik let er idd op dat het niet te gek word, maar helemaal uitsluiten kan je het ook niet.
Bij 6 maanden hebben we de rijstebloem (of bambix4+) uit de avondfles gelaten, dus gewoon pure melk. In plaats daarvan in de ochtend fles Bambix 6+ (fijne granen). (of destijds ook molenaar kindermeel, maar dat is uit de schappen verdwenen)
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik denk dat we dan idd de laatste fles straks gewoon melk gaan geven en dan 's ochtends Bambix pap 6+. Vanaf 7 maanden hoef je geloof ik pas met brood te beginnen toch? Groetjes, MissX
Het mag vanaf 6 maanden, maar het doorsnee advies is 7 maanden inderdaad. En dan vanaf 6 maanden wennen door die pap en een korstje tussendoor.
Maar geef je je kindje dat het kortse gewoon in de hand? Kan het zich daar niet in verslikken als het een te groot stuk binnenkrijgt of als het te hard is? Groetjes!
Ik heb nooit korstjes gegeven, gewoon kleine stukjes brood (met het korstje er nog aan). Bruin brood wat 1 -2 dagen oud is. En heel belangrijk: zelf ontspannen. Je kindje neemt jouw emoties ook makkelijk over!!
Die korstjes is het standaard advies. Ik ben ivm erge honger bij 6,5 maand gewoon begonnen met een hele boterham (in stukjes van 1,5 bij 1,5 cm). En mijn jochie at zo die hele boterham weg. Moet zeggen dat hij dat stukjes eten wel snel onder de knie had. Dat ligt ook een beetje aan je kind. Maar met korstjes (en andere groter eten) moeten ze leren dat ze het niet tever in hun mond steken, na een paar keer kokhalzen krijgen ze dat wel door. En omdat de kokhalsreflex nog redelijk voor in de mond ligt, kan het meestal weinig kwaad. Alleen lijkt het wel heel eng. Kwestie van proberen, en niet te panisch worden als ze een keer kokhalzen.
Bambix fijne granen is hier geen succes, wij geven Nutrilon melkpap, dat is smullen! Ze eet nu ondertussen een hele boterham en ik geef haar altijd een korstje in het knuisje...
Ben ik weer! Hihi, ben even naar de winkel geweest en heb vast een pak Bambix Fijne granen Groei ontbijt gehaald. Nu lees ik op het pak dat je het moet mengen met Bambix 2 opvolgmelk. Er staat wel bij dat de keuze van de soort melk afhankelijk is van de leeftijd van je kind. Maar betekent dat dat ik ook gewoon Nutrilon Standaard 2 kan geven en daar de granen doorheen kan doen? Of moet het persé van Bambix zijn? En.. kan het ook uit de fles gegeven worden? of is het zo dik dat het alleen van een lepeltje gegeten kan worden... Onze knul is namelijk nog niet zo'n held met het eten van een lepeltje en ik heb zo het idee dat dat ook nog wel even gaat duren... Groetjes!
Je kunt het met elke melksoort geven die je wilt (kunstvoeding en later gewone melk) Je kunt de bambix ook (in een mindere verhouding) ook in een fles geven. Het is vaak even zoeken welke speen het beste werkt (wij hadden Avent met een 3 standenspeen). Dan begin je met 2 schepjes en dat voer je een beetje op. Weet je wat je kunt doen als je kindje de pap lekker vindt? Dan lepel je daarna de fles nog even uit. Op die manier kan je kindje wennen aan het lepeltje met iets wat hij lekker vindt.
Ze zetten er bambix op, zodat ze meer verkopen. Maar het kan met elke melk. Dus gewoon je eigen soort gebruiken. In de fles kan prima, hebben wij ook in periodes gedaan. Gewoon iets minder schepjes, en een papspeen of 1-2-3 speen gebruiken. Gaat prima.