weet niet goed, wat te doen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shadowtje, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowtje

shadowtje Lid

23 feb 2008
    39
    0
    0
    Even jullie advies
    Ons dochtertje is nu 11 weken en al snel gaven we haar het speentje ivm veel zuigbehoefte.
    ,s nachts sliep ze met 6 weken al door maar nu sinds een aantal nachten wordt ze wakker om 3-4-5 en dan is ze haar speen kwijt.
    Wat vinden jullie, zal ik haar voortaan het speentje niet meer geven? Ik ben ook weer aan het werk en er , snachts 3 keer uit moeten is erg vermoeiend.
    Ik weet niet goed wat ik moet doen? hoop op jullie advies

2. Dushi

Dushi Niet meer actief

Zo gauw ze slaapt kun je het speentje uit haar mond halen en haar mondje sluiten.

Misschien dat dit helpt. Anders gewoon telkens een speentje geven. Wij hebben die periode hier inderdaad ook gehad.
    Op dit moment zou ik er voor willen tekenen, alleen af en toe een speentje geven ;)

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn is nu 20 maanden en we moeten er soms nog steeds uit snachts! Ja wat doe je eraan...Het zijn kleine kindjes!

Jouw meisje is pas 11 weekjes, die heeft behoefte aan mama! Ik snap je wel hoor, wij hebben ook tijden gehad dat we 6 keer per nacht eruit moesten en de volgende morgen weer werken moesten! Doodvermoeiend!

Toen Tijn 1,5 was zijn we begonnen met laten huilen, daarvoor hebben we dat eigenlijk nooit gedaan. We hebben er maar gewoon aan toegegeven en gedacht: het is niet anders!

suc6 en sterkte!

kus miek

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou zeggen afleren die speen. Het zal waarschijnlijk niet makkelijk gaan maar ik hoor vaak dat het met een paar dagen tot een week over is.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, nooit speen gehad hier.

Veel succes!

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij zo'n kleintje kun je het niet afleren mischien dat ie z'n eigeb duim vindt maar dan nog willen ze de speen erbij

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Een kindje kan leren om zonder zuigen in slaap te vallen (dus ook zonder duim) de vraag is of je dat reëel vindt als ze nog heel jong zijn. (tot 2 jaar bestaat er een zuigbehoefte.. die trouwens wel steeds minder wordt). Hier halen we de speen er altijd uit (als hij het niet zelf gedaan heeft) vlak voordat hij is slaap valt. Nooit problemen 's nachts

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    oo, wat was ik blij toen de meiden zelf hun speen in de mond konden doen..

nu alleen nog het probleem dat ze de speen uit bed gooien. En ze hebben er al 2 in bed liggen.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Misschien een grote tutdoek o.i.d. aan de speen vastmaken, ze zal hem nu nog niet zelf kunnen pakken maar over een paar weekjes vast wel. En met zo'n groot ding eraan valt hij ook niet zo makkelijk uit het bedje.

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja ok ik dacht dat ze bedoelde dat ze de speen helemaal moest afleren

verder heb ik er geen ervaring mee als dice slaapt valt de speen vanzelf uit z'n mond en wil m pas tegen 10 uur weer als hij wakker wordt sochtens

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat bedoelde ik ook eigenlijk (helemaal afleren), maar ik zei er ook bij dat ik er geen ervaring mee heb. Ik heb misschien makkelijk praten, mijn zoontje snapte het principe speen niet. Hij spuugde het direct uit. Na 1 week aanbieden hebben we het niet meer geprobeerd (achteraf zeer blij om). Uiteraard heeft hij een zuigbehoefte zoals alle babies, maar als je nooit een speen hebt gehad weet je ook niet dat je erom kan vragen/huilen. Hij klakt veel met zijn tong of neemt 2 vingers in zijn mond, maar niet tijdens het slapen overigens. Hij wordt er ook nooit onrustig van.
    Maar wat ElleNY zegt vind is ook een goede. Eruit halen voordat ze inslaap vallen.

11. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Hoi! Wij hadden hetzelfde probleem! Ons dochtertje had ook veel zuigbehoefte en kon niet zonder speen in slaap vallen. Een paar weken geleden begon ze snachts wakker te worden en was ze haar speentje kwijt. We gingen er dan meteen uit om het speentje weer in te doen. Op een gegeven moment hiermee gestopt; zo vermoeiend! Nu wachten we even. Vaak ligt ze ook gewoon wat te kletsen en valt ze daarna vanzelf in slaap. Ook als ze even moet huilen slaapt ze daarna weer verder. Een enkele keer is het echt huilen, en dan gaan we wel even kijken.

We hebben een knuffeltje en daar knuppen we het speentje aan, nu kan ze de speen goed zelf in doen. Bij prenatal zag ik van die speciale knuffels hiervoor, die had meegedaan met het beste idee van nederland (TV programma)

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Tja, ik zou het speentje gewoon niet meer geven. Wij hebben de speen altijd alleen overdag gegeven als de meisjes onrustig waren of kramp hadden. Nu wil Nina al geen speen meer, Sofie al 1,5 jaar niet meer. Ik heb echter makkelijk praten, heb geen sabbelkindertjes.

13. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag

Die heb ik een tijd terug aangeschaft, en werkelijkwaar ik zweer bij dat ding! ahahaha superhandig

En dochtertjelief vind het ook geweldig, ze knuffelt er regelmatig mee!

Deel Deze Pagina