Er worden hier genoeg voedingsschema's neergezet, maar toch ben ik benieuwd wat jouw kindje eet op een dag (de tijden hoeven niet hoor, maar gewoon hoeveel en wat). Onze dochter eet/ drinkt op een dag: +/- 550 cc aan opvolgmelk +/- 50 cc diksap 1.5 boterham met boter en beleg 2 stuks fruit (of heel 8 maanden potje) 2 kleine aardappelen, groente en vlees (bij elkaar zo'n 200 gr.) Is dit genoeg of kan er nog wat bij? (oja, melkproducten mogen hier nog niet ivm kma) Alvast bedankt! Groetjes shampoo
zoonlief had 06.00 pap 10.00 fruit 12.00 1 boterham 15.00 tussendoortje (liga,rijstwafel koekje soepstengel) 17.00 avondeten + yogurt 18.00 fles 150 cc over de hele dag dronk hij diksap, zoveel hij zelf maar wou.
Benthe is net zo oud als jullie kindje zo te zien ! Zij krijg op een dag -> - Fruit, vers, zoveel als ze lust, wat neerkomt op een hap of 8/9. - Groenten, vers, zoveel als ze lust, wat neerkomt op een hap of 10. - Rijst of pasta, zoveel ze wil, wat neerkomt op een hap of 2/3. - 6x per dag borstvoeding live aan de borst, geen idee hoeveel cc dus. - 2x per dag een flesje gekolfde borstvoeding, samen ong 250cc (evt is dit kv).
Met 10 maanden at en dronk mn zoontje: ca 365cc opvolgmelk 100-200 andere zuivelprodukten (zoals yoghurt/ karnemelk) 1,5 boterham 250 gram-300 gram warm eten incl vlees 1,5 stuk fruit ca200 ander drinken (thee, diksap) meestal 1 tussendoortje (broodkorst, stukje ontbijtkoek, nijntje koekje etc.) Nu zijn we 1,5 maand verder en is alles een beetje meer geworden!
Onze meid krijgt op een dag: 8.00: 1 boterham en 100 ml aardbeimelk (ze wil geen bv meer en fv weigerd ze) 9.00: 1 stuks fruit en ongeveer 100 ml water/thee 12.30: 2 boterhammen en yoghurt/danoontje 13.30: 1 stuks fruit 50/100 ml water/thee 14.30: koekje of rozijntjes en 50 ml water/thee 17.30: half potje groente en ongeveer 100 gram aan vers (we zijn nieuwe dingen aan het proberen want vers gaat er niet altijd soepel in) en yoghurt/danoontje 19.00: paar hapjes pap en voor het naar bed gaan 50/100 ml water. Hier heb ik een melkweigeraartje (fv) dus moet ik wat verzinnen en pap wil ze ook niet echt meer.
shampoo hoelang ga jij door met de opvolgmelk ivm de kma? ik heb gister naar nutricia gebeld die zeiden dat hypoallegeen in principe na 9 maanden niet meer hoeft en dat je over kunt stappen op de gewone opvolgmelk. welke gebruik jij? lars is 9maanden en een beetje dus iets jonger dan bij jou.
ik vergeet het schema hihi lars krijgt en we zijn nog een beetje zoekende omdat hij wat trager is dan gemiddeld. wij houden geen strak schema aan wij voeden op hoelaat hij wakker wordt op verzoek dus. tussen 7 en 9 uur s ochtends ( soms eerder) fles pap voor 7 uur van 200cc = 3 schepjes pyamapap.na 7 uur bordje pap met een lepel van 150cc met wisselijkend rijstebloem of granenpap. in de ochtend tuitbeker met water en drupje roosvicee. om te oefenen met een tuitbeker wat nog voor geen meter lukt. in de ochtend fruit een half potje met een halve tot hele liga naar gelang de honger. verkruimeld met stukjes om te oefenen. als hij vroeg wakker was nog een flesje roosvicee of appelsap van ongeveer 150 cc. wat soms wel soms niet opgaat. tussen 11 en 1 uur een fles van 200cc met 3 schepjes pyamapap. daarna slapen. als hij wakker wordt ligt ook weer aan het tijdstip sap. tussen 4 en 6 uur warm eten. wat neerkomt op een paar hapjes uit en potje. hij wil geen zelfgemaakt eten nog helaas. hij heeft nog steeds moeite met stukjes en stikt er zowat in. doodeng. als we 6 maanden potjes geven die glad zijn dus dan ongeveer een half potje. daarna nog de andere helft van het potje fruit van ochtends of anders 150 cc opvolgmelk. om 8 uur laatste fles 200cc met 3 schepjes pyamapap en slapen. ik hoop dat het duidelijk is. hij eet dus nog geen brood vanwege dat hij nog zowat stikt in de potjes van 8 maanden. ik durf het dus niet aan.
Ons zoontje is nu 10 maanden en eet het voglende: 7 uur 200cc 10.00 fruit 1 á 1,5 stuk 12.30 1,5 boterham met boter en beleg + water of waterige diksap 14.00/14.30 200cc 16.00 rijstwafeltje of soepstengel of stukje liga met drinken water 17.30 groente aardappel of rijst en soms vlees of vis 18.30 yoghurt of kwark naturel
Heej, Ik zie dat jullie kindjes best al veel eten.. Nu is mijn zoontje pas 8 maanden hoor een eet nu een halve boterham waarvan ik de laatste stukjes best in zijn mondje moet "proppen".. Gaat dit vanzelf meer worden? Vandaag geprobeerd gelijk melk er achteraan, maar dat wil hij echt niet.. Dus doe ik het meestal rond half 3/half 4..