Nutrilon pepti

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door limili, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hallo dames,

Mijn dochter is ruim 7 maanden oud. Ze heeft refluxklachten en daarvoor krijgt ze Nexium. Door een aantal andere signalen denkt de kinderarts nu aan koemelkallergie. Ze krijgt borstvoeding uit de fles gekolfd en het duurt een paar dagen voordat alles uit mijn melk is dus gaan we tijdelijk over naar Pepti. Nu alleen het geval mijn dochter wil het niet echt goed drinken (drinkt maar max 70 cc) en spuugt daarna meer als bij de borstvoeding. ook hebben wij het vermoeden dat ze wat misselijk is.

Kan dit?

Groeten,

Lisette

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

Goed dat je contact opneemt over de voeding van je dochter. Borstvoeding is en blijft de beste voeding. Aangezien je dochter gewend is om al die tijd borstvoeding te drinken kan het zijn dat ze aan de smaak en de samenstelling van de Nutrilon Pepti 2 moet wennen. Hierdoor kan het zijn dat ze wat minder drinkt per voeding. In het geval dat ze veel spuugt kan het helpen om aan de voeding een schepje Nutrilon Nutriton toe te voegen. Dit is johannesbroodpitmeel wat ervoor zorgt dat de voeding ingedikt wordt in haar maagje en wat het spugen tegengaat. Bespreek het gebruik van Nutrilon Nutriton wel vooraf met de huisarts of kinderarts. Hopelijk kan je snel weer volledig borstvoeding aan haar geven.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

3. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Bedankt voor de reactie...nutriton is geen optie ivm verstopping en daarom zijn we nu aan de pepti..en denkt de kinderarts ook aan koemelkallergie. We zullen het blijven aanbieden...en zijn benieuwd of ze het gaat drinken.

Deel Deze Pagina