Welke soorten fruit geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Charos, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik ben groente en fruit tegelijk aan gaan bieden, als ik nieuwe groente aanbied, dan 's avonds bekend fruit en andersom. mathijs vindt het de eerste keer meestal niet echt lekker maar vanaf de tweede dag gaat het over het algemeen goed, zowel bij fruit als groente

2. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    he jessicad, onze kids zijn even oud, is je dochter ook op 23 november geboren?

ik denk dat ik morgen met de groentehap ga beginnen.
    De kinderarts belt morgen voor een telefonische controle en dan ga ik gelijk die vraag stellen, hoeveel en wat hij het beste kan gaan eten met het begin!

Heb wel alvast een broccoli en bloemkool hapje gemaakt (we aten dit toevallig vd week, en hadden over) en heb er dus ook wat aardappel doorheen gedaan.
    Maar wil van hem ook wat info heirover weten.
    En op welke opvolgmelk ik het beste over kan gaan,
    hij heeft nl ivm zijn dysmaturiteit en vroeggeboorte 6 maanden lang Nutrilon Nenatal gehad (soort dieetvoeidng) en vraag me af, of ik nu perse op Nutrilon moet afgaan.
    Maakt mij niet zoveel uit hoor, maar wil wel het beste voor ons zoontje!

Dus morgen zal ik ff opschrijven wat de arts heeft gezegd over de hapjes

3. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Kijk eens op het bijvoedingsforum. Daar hebben ze een mooie lijst met alle voedingsmiddelen en wanneer je ze kan aanbieden. Juist voor kinderen met aanleg voor allergie.
    Succes

4. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja hoor lekker die kinder arts, hij zou bellen tussen 11 en 12, nu is het al half drie en nog steeds geen kinderarts die gebeld heeft.
    Ik bel hem zelf wel! lafaard ;)

5. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Nou ik heb inmidels contact gekregen met de Kinder-arts.
    Hij belde pas om half 4.
    Hij bood gelukkig wel zijn excuses aan.
    Ik mocht volgens hem al aan de groenten beginnen, had het al eerder mogen doen zei die, maar is geen ramp dat het nu pas gebeurd.

Dus ik ga vanavond de eerste keer een echt bakje groentenhap geven. (straks als meneertje wakker wordt)
    Op het menu van vandaag staat: sperzieboontjes gepureerd, met 2 kleine stukjes aardappel.
    Kijken wat hij ervan vind!

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Aardbei en kiwi daar zijn sommigen allergisch voor. Citrusvruchten mag wel, maar het werkt wel op de darmen, dus het kan dat je kindje daar dun van gaat poepen. Bij ons krijgt ze citrusfruit omdat ze slecht kan poepen, en dat werkt goed. Wat betreft het eczeem: ons dochtertje heeft ook eczeem. Ik werd juist aangeraden haar eerder fruit te geven (met 4 maanden) omdat de darmpjes dan sneller op gang komen en dat kan eczeem verminderen. Het heeft wel gewerkt. Ook een beetje Yakult erdoor gooien helpt (geen heel flesje natuurlijk). Eczeem heeft namelijk vaak met je darmwerking te maken. (heb het zelf ook)

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Bij ons zijn ze er veel strenger op blijkbaar :-s Wij hebben echt maar een heel beperkt aantal fruit dat we mogen geven vanaf 4 maand en dan vanaf 6 maanden komt daar een deel bij en dan vanaf 12 maanden mag pas alles. Ik maak zijn fruitpapje met een stukje appel, banaan, vers geperst sinaasappelsap en een halve glutevrije koek. Ook krijgt hij sinds enkele dagen groentenpap en dat vind hij echt lekker!

Grtz x

8. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Hoi Danili, ja Inge is ook van 23 november, was een mooie dag he? ;)
    En hoe vond Ferron het groentenhapje?
    Ik geef Inge deze week denk ik nog gewoon alleen groenten en dan vanaf komend weekend of daarna ook fruit. Maar dat is meer, omdat dat beter uitkomt, haha. En ik geef borstvoeding, dus dan heeft ze het nog minder hard nodig.

9. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja was zeker een mooie dag, maar wel een verrassende dag, haha....

Ik heb gister het eerste groentehapje gegeven. Wij aten zelf sperzieboontjes, dus dat kwam mooi uit, we hadden over, en heb daar van tevoren zonder zout en andere kruiden een hapje voor Ferron van gemaakt. Sperzieboontjes, 1 aardappeltje en wat water gepureerd.
    Van de KA moesten we eerst een half eierdopje gaan proberen, en dit langzaam per dag opbouwen.
    maar ik weet dat ons ventje een behoorlijk grote eter is (fruithap kan hij veel van op, dan wil hij zelfs nog meer)
    En hij heeft gister ruim een half half bakje op gehad.
    Keek wel even raar bij de eerste hapjes, maar is wennen. Hij spuugde het niet uit.
    Vanavnd maar weer de sperzieboontjes die ik gister ingevroren heb.
    En voor morgen en overmorgen heb ik worteltjes in de aanbieding!

Ferron vind met name de fruithap lekker waar ik verse perzik en appel in doe. daar smult hij van.
    Tip!

Deel Deze Pagina