Ik weet het niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door helma85, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Onze dochter, net 2 maanden, heeft vanaf begin al moeite met inslapen.
    De sinds gisteren lukt het haar helemaal niet meer! Ze is super moe, maar ze komt maar niet in slaap!
    Heb haar in draagdoek genomen, slaapt dan even 20 minuten er is dan weer wakker.
    Ze heeft niet meer geslapen sinds deze ochtend half 9!
    Ze licht nu te huilen in bed omdat ik het niet meer weer.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    En slaapt ze wel in de wandelwagen? Als Liam niet wilde slapen ging ik flink wandelen, sliep hij altijd.

3. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    word daar gauw wakker in

4. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    En lekker wandelen in de draagdoek?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je een vast ritme en regelmaat? Niet per definitie op de klok.

Heeft ze veel last van prikkels? Heb je dat al geprobeerd te minimaliseren?

6. Tessssssy

Tessssssy Lid

30 jun 2015
    5
    0
    0
    Ik herken het helemaal, en dan wil ik je niet ontmoedigen maar het heeft bij ons tot 11 maanden geduurd. Hij had daarvoor nooit overdag geslapen (op af en toe 10 min in de draagdoek na).
    Slaapt ze in de nacht wel goed? Ons mannetje ook niet de eerste 3 maanden, tot ik helemaal op was. Toen als tip gekregen om 7 uur naar bed (met vast ritueel) 1 min laten huilen en dan terug om te troosten, dit 2 dagen vol houden en dan 2 min. Zo steeds opbouwen. Naar 2 weken sliep meneer eindelijk gewoon in zonder te huilen en sliep de nachten redelijk. Pas met 11 maanden vond hij ineens dat hij wel overdag moest slapen, overigens maar 1 slaapje en dat doet hij nu nog steeds (2,5 jaar) ik heb het dus ook al die tijd vol gehouden om hem steeds toch in bed te leggen met vast ritme en regelmaat.
    In ieder geval succes, ik weet hoe zwaar het kan zijn

7. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    's Nachts slaaptze door sinds ze 4 weken is gelukkig. Wel had ze moeite om in slaap te komen. Rituelen doe k op zelfde manier.
    Middagslaapje deed ze tot vorige week goed. Nu slaapt ze sinds maandag niet merr in de middag.
    K denk zelf dat k te veel met haar doe en bezich ben.
    K ga t proberen weer op te pakken maar vind niet normaal dat een baby overdag maar n uur slaapt

8. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Net flink stuk gewandeld in wandelwagen. Sliep meteen!! Ongeveer 3 kwartier. Kwamen we thuis begon ze weer te jengelen en balde vuisten, legde haar op bed, krijssen. Haar even laten doen, daarna ieder 2 minuten dat ze huilde haar getroost en sliep na een half uur!! nu slaapt ze 3 kwartier weer. T is niet veel maar beter iets dan helemaal niets

9. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook een mannetje dat nooit wil toegeven aan zn slaap, vooral eind van de dag is moeilijk, we zijn inmiddels bijna 10 maanden verder en hoop nog steeds dat het ooit beter wordt! Wie tips heeft....

10. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    zalig! Ze slaapt sinds kwart over 5!! Ze heeft zich overgegeven aan.
    de slaap! Ook moeders voelt zich beter en rustiger

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Je geeft zelf al aan dat je misschien teveel met d'r doet... Ik zou proberen echt eens een week rust in te bouwen.
    Toen mijn zoontje ongeveer 2 maanden was heb ik me een week opgesloten in huis ongeveer.
    Hij sliep ook erg slecht en het was altijd een gedoe.
    Ik heb toen gekozen voor 1 aanpak en die steeds volgehouden.
    Hier hield dat in:
    Bij vermoeidheidssignalen naar bed, ik kwam er wel achter dat ik hem beter wat later naar bed kon brengen, als hij echt goed moe was dan dat ik hem wat te vroeg naar bed bracht. Dan kon hij de slaap nog niet vatten en werd boos.
    Legde hem dan in bed met z'n speentje en een muziekje aan en zodra hij ging huilen ging ik terug. Als hij niet te troosten was in bed, nam ik hem bij me.
    Meestal liep ik dan een rondje door de slaapkamer of ging met hem in de schommelstoel zitten. Hij viel dan bij mij in slaap en zodra hij sliep legde ik hem over in zijn eigen bedje.
    Hier sliep hij ook vaak maar 3 kwartier, maar dat maakte op zich niet uit toen hij eenmaal in slaap kon komen.
    Na die week ging het in slaap vallen al stukken beter, wist toen ook goed hoe lang hij ongeveer wakker kon zijn en kon daar met een uitstapje rekening mee houden. Ik zorgde altijd dat ik weer op tijd thuis was zodat hij in z'n bedje kon slapen, daar sliep hij namelijk het beste.
    Ook heb ik tot een maand of 6 een maximum van 1 uitstapje per dag aangehouden (al zal dat met 1 kindje makkelijker zijn dan met 2 natuurlijk...)

Trouwens... Wat fijn dat ze nu toch al zo'n poos ligt te slapen! Wie weet had ze gewoon even ergens last van en zijn jullie nu weer op de goede weg!

12. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ze is nu net wakker, dus schone luier, slaapzak aan en lekker nog even naar beneden tot de eerst signalen komen van vermoeidheid. Ze ziet er nu al stukken beter uit! Geen dikke ogen meer, heeft meer kleur, voelt niet meer warm aan ( had geen koorts oid) en is rustiger!

De komende week(en) gaan we het rustiger aan doen. Afgelopen weken moesten we naar ziekenhuizen ivm nierafwijking wat overigens heel er mee blijkt te vallen ( dubbel systeem rechter nier).

13. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Herkenbaar.
    Mijn dochter doet ook echt hazenslaapjes in de ochtend en middag variƫrend van 10 min / 45 min.
    In de avond en nacht slaapt ze wel goed. In de avond even huilen maar daarna slaapt ze als een roosje.
    Ik heb ook van alles geprobeerd naar heb het nu maar geaccepteerd dat ze gewoon korte slaapjes doet want werd er gefrustreerd van. Ze vind alles veel te interessant en leuk en daarentegen was ze altijd actief in mijn buik... aard van het kindje zullen we maar zeggen..

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Anders kan je ook eens "baby in een droomritme" lezen.

Deel Deze Pagina