allergie en vakantie Frankrijk

Discussie in 'Voeding' gestart door joja, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn hier mensen die al eens op vakantie zijn geweest met een allergie of een kindje met allergie?
    Mijn zoontje heeft koemelk, en kippenei allergie en is gevoelig voor appel.
    Ben opzoek naar ervaringen en tips.
    Dacht zelf al om een vertaalde lijst mee te nemen met benamening en een paar kaartjes te plastificiteren waarop staat waar hij niet tegen kan.

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hoi, ik heb zelf koemelk allergie maar kan wel tegen geit. Ik weet dat frankrijk qua bootschappen doen vrij makkelijk is met een allergie: ze hebben hele grote winkels: de carrefour en ook andere, maar deze ken ik goed.
    Hier hebben ze in ieder geval soya yoghurt en soyamelk en dat soort dingen, van alpro.
    Uit eten is wel moeilijker, want ik weet neit of ze daar nog wel eens in roomboter bakken en leg dat maar eens uit. Je kunt er wel makkelijk pizza eten en salades en zo, maar ja met een kleintje is dat wel anders. In ieder geval is het wel goed boodschappen doen, dat is zeker.

3. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enig idee hoe het met Brood zit?
    En hoe is de allergie-informatie op de etiketten?

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Etiketten in de carrfour zijn soms in het nederlands, want sommige producten worden ook in de carrefour in belgie verkocht. maar denk niet op alle. Ingredienten staan wel overal op. Maar ja dan wel de franse benamingen leren!
    Qua brood weet ik dat er brood zonder melk bestaat in frankrijk, een vriendin van me is erg allergisch voor melk en kon wel het gewone stokbrood eten daar, want dat bevat geen melk of boter, maar ik weet niet welke het is, kun je wel vragen in de bakkerij natuurlijk, die zijn al vroeg open daar.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou sowieso een vertaalde lijst mee nemen. Daarnaast zou ik kijken om zoveel mogelijk vanuit hier mee te nemen. Bv afbakbroodjes, brood als je een vriezer ter beschikking hebt. Boter etc.

Wij zijn met ons zoontje gegaan toen hij 11 maanden was. We hebben er voor gekozen om hem die periode potjes warme voeding te geven en 's avonds dan nog wat mee laten eten met het eten van ons. Wij zijn naar Griekenland geweest en daar wordt brood niet met melk gemaakt. Dus het brood kon hij gewoon overal eten. Naast de potjes en boter namen wij ook nog pap mee en zijn poedermelk. Gezien we met het vliegtuig gingen heb ik dit wel van te voren door gegeven.
    Ik vond het goed te doen op vakantie.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb zelf een pinda-allergie en probeer elk jaar op vakantie te gaan. Frankrijk hebben we ook al gedaan, Normandië. Wij hebben meestal een hotel met half pension en ik neem dan altijd een vertaalde lijst mee van de dingen die ik niet mag eten. Elke keer opnieuw is dat goed bevallen. Ofwel sauzen apart, of een totaal ander voorgesteld menu. Heel erg tevreden!

Qua winkelen moet ik ook al altijd de etiketten lezen. Dus ik weet zo ongeveer wel wat kan en niet in het buitenland, maar zoals koekjes of chips voor 's avonds bij een drankje neem ik gewoon van thuis mee. En voor de heenreis neem ik altijd een lunchpakket mee zodat ik niet voor verrassingen kom te staan in een wegrestaurant.

Ik vind Groot-Britanië nog altijd het beste in het vermelden van mogelijke allergenen. Ben er nu 2x geweest (kortverblijf) maar zelf in een koffiebar staat er bij de muffins voor wie het niet geschikt is.

7. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Nederland weet je dat hij altijd frietjes mag eten. Is dat in Frankrijk ook zo? Dat zou al zo handig zijn dan weet je dat hij dat altijd mag. Ga inderdaad dingen meenemen en denk ik even de camping eigenaren mailen of zij het bij de bakker alvast na willen vragen.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat wij ook wel eens doen: mc donalds... Is overal hetzelfde normaal gezien, dus da's misschien al een oplossing? Hoewel ik denk dat frietjes toch gewoon overal frietjes zijn niet? Want hij heeft geen glutenallergie, dus lijkt het mij wel kunnen. Met gluten zou ik meer twijfelen ivm het frituurvet.

Ik merk wel dat de laatste jaren veel meer sympathie is gegroeid als je zegt dat je een allergie hebt.

Deel Deze Pagina