Groene thee of Zonnatura thee, zonder theine dus, er schijnt ook kinderthee te koop te zijn, maar daar weet ik het fijne niet van.
Is hier vorige week nog een topic over geweest. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=74435 Ik geef Annique rooibosthee kan je kopen bij kruidvat en trekpleister. Is theinevrij en looizuurarm en baby's mogen er ook van drinken.
op het cb zeiden ze dat alle thee mocht dus geef hier gewoon de thee die wij ook drinken. net heeft hij wintergloed op hij vond het heerlijk!
Echt? Ik drink zelf niet echt thee maar mij is verteld van niet, hmm nou ik neem bij deze dan mijn woorden terug.
Ik had hier ook een topic over geopend, maar ik kan het zo gauw niet vinden.. Heb nu even geen tijd om te zoeken.. Ik vond nog 2 zakjes gewone rooibos thee in mijn theedoos (wij drinken zelden thee, zijn echte koffieleuten) en Jelle vind hem erg lekker... Ik had ook wel de Rooibos pyramides van Pickwick maar daar zit weer kaneel in en ik meen me te herinneren dat dat niet zo goed is voor een baby, maar dat weet ik niet zeker..
Onze kleine drinkt gewoon slappe zwarte thee, zonder suiker. Hij vindt het lekker! Cafeine/theine? Daar maak ik me niet druk om, prematuur geboren baby's krijgen in de couveuse het immers ook!
@bluesky, volgensmij is (enorm veel) kaneel niet goed als je zwanger bent. @combomlu, , je bedoelt vast venkelthee tegen krampjes? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze prematuurtjes zwarte thee geven, bij mijn dochtertjes toendertijd nooit van gehoord i.e.g
euhm, misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik ben alles nog maar aan het leren enzo. hoezo zou je een baby thee geven? alleen venkelthee heb ik van gehoord tegen de darmkrampjes
Vanaf een halfjaar (mag ook vanaf 4 mnd, wat je zelf wilt) kan je je kindje bijvoeden/drinken, ik geef mijn zoon van 10 maanden nu een paar maanden thee (zonder suiker),diksap of water te drinken bij zijn brood. In de zomer kan je je baby vanaf 4 maanden ook wel thee of water (of diksap) geven vanwege de warmte.
Vanaf een halfjaar (mag ook vanaf 4 mnd, wat je zelf wilt) kan je je kindje bijvoeden/drinken, ik geef mijn zoon van 10 maanden nu een paar maanden thee (zonder suiker),diksap of water te drinken bij zijn brood. In de zomer kan je je baby vanaf 4 maanden ook wel thee of water (of diksap) geven vanwege de warmte.
Maar de laatste jaren wordt venkelthee ten strengste afgeraden voor babies i.v.m. de toxiciteit. (Zie site van Voedingscentrum).
Dirksmama en mamadeluxe: hahaha, ik had het niet over thee, maar over caffeine, dat krijgen die ukkies toch echt al hoor!
Om medische redenen ja, dus als medicatie. Dat is al een extra reden om het niet aan een gezond kind te geven.