bijna 7 maand en wil geen groentenpap eten

Discussie in 'Voeding' gestart door annelore, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelore

annelore Lid

8 aug 2006
    81
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    Hey,

mijn dochter is nu bijna 7 maanden oud en weigert groentenpap te eten.
    Ze wurgt erop.

Heb al geprobeert met wortelen, spinazie,...
    Wat zou ik daar kunnen aan doen?

grts

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Even een weekje niets geven en niet aandringen en dan opnieuw proberen.
    Mijn kinderen weigerden absoluut alle gepureerde groente. Die gingen pas eten toen ik ze gewoon stukken gekookte groente gaf om te pakken en op te eten.

3. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Wij hebben precies hetzelfde gehad. Hij wilde niks eten. We hebben 2 weken geleden de fles van 16 uur eruit gehaald en kwamen daarmee op 3 flessen. Nu eet hij zijn groenten super goed! Waarschijnlijk had hij gewoon geen trek.

We hebben de eerste week alleen maar wortelen gegeven. Dat zit in kleine potjes. De laatste week had hij niet genoeg aan zo'n klein potje en dan gaven we hem steeds een andere smaak er achteraan. Nu eet hij heerlijk zijn groente op.
    We mochten ook beginnen met magere kwark en zelfs dat hapt hij lekker op!

We hebben wel steeds groente aangeboden en als hij 2 dagen niks wilde weer een weekje gestopt en opnieuw geprobeerd. Je kindje vindt het anders ook niet leuk meer. En vooral niet de lepel naar binnen "proppen". :D

Als ze er aan toe zijn, eten ze de groente wel op. Hier ook van de een op de andere dag.

Ik had wel het gevoel dat het nooit ging lukken, maar het is toch goed gekomen. :D

Deel Deze Pagina