UV pakje, ben ik de enige?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alf, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Ik heb voor mijn zoon een UV pakje (shirtje en broek) voor in het zwembad. Het zit hem prima, zwembandjes erom en spartelen maar.
    Nu hebben we in de buurt een vrij groot en druk buitenzwembad en ik zie werkelijk niemand anders met zo'n pakje. Ook de allerkleinsten niet. Streker, men vraagt mij waarom hij in zijn kleren zwemt..
    Het is toch niet (meer) vreemd om een UV pakje aan te trekken? Ik dacht dat dat juist de laatste jaren sterk geadviseerd wordt. J houdt hem mooi aan trouwens! als je ziet hoe sterk het werkt tov de onbedekte delen van zijn lijfje :$

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik heb het nog niet gebruikt, we zijn sinds de aanschaf nog niet wezen zwemmen. Maar hier ook een uv pakje in huis. Gewoon bij de h.ema...als ze het daar hebben, is het zeker wel normaal;)

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik besprak dit laatst met mijn moeder en werd ook voor gek uitgemaakt. Onze zoon heeft rood haar en een spier witte huid dus leek het me wel wat voor onze vakantie.
    Mijn moeder vond dat ik hem gewoon een t-shirt kon aan doen op het strand ed. Maar daar gaat de zon zo door heen.

4. Alf

Alf Niet meer actief

Met die streepjes? Heb ik ook. Super ding!
    Ik voelde echt me een beetje bekeken net :(

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Als jij dat wil gebruiken moet je het gewoon doen.
    Zelf vind ik het echt niet nodig, maar goed dat is nu weer mijn mening. Gewoon je gezond verstand gebruiken denk ik.
    Maar ik smeer wel vlink met een goede zonnebrand.

Groetjes Janna

6. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook voor beide kindjes een uv pakje eigenlijk nog nooit opmerkingen over gekregen. In het buitenland is het volgens mij al wel "bekender" als hier daar zie je het veel meer

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb ze wel. We zijn op vakantie geweest naar zuid Frankrijk en vooral aan zee en op het heetst van de dag deed ik ze wel aan bij de kids.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja, wij hebben er ook geen, vind het niet nodig. Maar vind het wel bijzonder dat je zo raar werd aangekeken, zo'n vreemd verschijnsel is het ook weer niet.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier dragen alle kinderen UV pakjes, het zou als kindermishandeling gezien worden om het niet te doen. De zon is hier in Azië wel veel feller natuurlijk, maar toch zou ik het in NL óók doen ook al hebben mijn kinderen een licht getint huidje. Zeker voor blanke huidjes is zon echter niet goed en verbranden ronduit gevaarlijk. :)

10. Alf

Alf Niet meer actief

Klopt, vooral bij engelse kindjes.
    Wbt smeren, ik smeer evengoed. Maar in het zwembad wordt een dikke laag niet altijd op prijs gesteld ivm water. Vaak moet je eerst douchen.

11. Alf

Alf Niet meer actief

Ik woon tussen twee dorpen. En kom uit een stad(je)
    Je zag ze écht zo kijken van; heb je haar.. tss.. aanstelster. Terwijl, de berichten over de toename van huidkanker zijn niet misselijk.
    Ik verbaas me er alleen over. Waren zeker tweehonderd kinderen, en alleen mijn zoon droeg een shirtje. Wel lekker herkenbaar in het water ;)

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier lopen ze er ook de hele dag al mee aan. Zonder komen ze echt niet buiten nu

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij hebben ze ook niet en ben ook niet van plan te kopen. Ik smeer ze goed in en hou ze goed in de gaten qua zon uren.

14. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Baby en Dreumes

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier in het buitenland wel veel aangehad, maar in NL eigen niet of nauwelijks. Echter zijn ze wel bijna de gehele dag in de schaduw aan het spelen met zulk weer.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb ze ook niet en ben ook niet van plan het te kopen. Ze raden bij een "gewone" huid ook de factor 50 af en die pakjes zijn ook factor 50 of zelfs nog hoger? Een huid moet zonlicht krijgen.
    Leg je maar eens in je nakie neer in de zon, de plaats waar (zo goed als) nooit zonlicht op komt verbrand heel snel ondanks goede zonnecrème omdat die huid niks gewoon is. Dus als je altijd een uv pakje aan doet en je vergeet het eens verbranden ze sneller ondanks zonnecrème.

Wel even een toelichting, bovenstaande heb ik niet opgezocht, heb ik mezelf bedacht buiten de zonnecreme van factor 50 dus het is eigenlijk mijn mening en geen feit :p

Maar neen, ik kijk er niet raar van op als kindjes dat aanhebben en bij roodharige kindjes begrijp ik het zeker wel. Het zijn gewoon moeders met de beste bedoelingen maar met een andere mening als mij

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Heb niet alles gelezen, maar ik denk soms wel eens dat mensen nooit gehoord hebben van voortschrijdend inzicht. Mijn ouders vinden bijv. een zonnebrilletje belachelijk. Het moet niet gekker worden! Nee, we laten de kleine man lekker de hele dag met zn oogjes knijpen. :x

18. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft dochter vandaag ook een uv pakje aan gehad. Ze heeft ook blond tot rossig haar, maar verkleurd wel snel. Krijg vaak opmerkingen dat ze al zo bruin is. Mijn vriend en ik worden ook snel bruin. Ik vind een uv pakje soms wel handig, scheelt een hoop smeren op alle plekken, natuurlijk smeer ik nog wel maar vind het toch handiger.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb een stiefzoon van nu bijna 12, maar voor hem werkte het prima. En mijn stiefdochter van nu bijna 16 is een trouwe zonnebrand-smeerder. Ik heb hen echter wel aangeraden om wanneer dat kon met lagere factor te smeren. Huid moet ook de kans krijgen om pigment aan te maken. Verbranden voorkomen, maar helemaal geen zon laten binnenkomen leek me niet verstandig.

En nu las ik laatst dat de Kankerbescherming iets gewijzigd heeft in haar adviezen, in verband met vitamine D.
    Ze schrijven nu: "Ga niet uitgebreid zonnen tussen 12 en 15 uur. Een lunchwandeling van 15-30 minuten is juist wel gezond, voor de aanmaak van voldoende vitamine D".

Helemaal uit de zon en helemaal in de factor 50 is dus in ieder geval voor volwassenen niet gezond. Een beetje zon heb je echt nodig voor je gezondheid. Maar verbranden is en blijft gevaarlijk en dan lijkt zo'n shirtje me ideaal voor (kleine) kinderen.

20. gusto

gusto Niet meer actief

Ik vind het echt geen gezicht, zo'n pakje. Gewoon goed smeren met een goede zonnebrand, uit de zon tussen 12 en 3 en zoveel mogelijk in de schaduw spelen. Dochter is nog nooit verbrand, maar heeft wel een lekker kleurtje.

Hier loopt geen enkel kind in een uv pakje, heb het hier zelfs nog nooit gezien. Ik begrijp de angst voor huidkanker, maar ik denk dat we allemaal een beetje doorslaan.

Deel Deze Pagina