Tja de titel zegt het al .... welk junior achterzitje hebben jullie? Ben een beetje aan het rondkijken op internet en ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus ik wil ervaringen horen! Daar kan ik wat mee! De volgende zitjes zijn er zoal: - bobike junior - yepp junior - qibbel junior - polisport guppy junior - gmg 911 De laatste is een oud model en niet meer in de winkel te verkrijgen. Alleen via marktplaats. Wat ik belangrijke punten vind: - zitcomfort - makkelijke bevestiging - veilige voetsteuntjes Kom maar op met jullie ervaringen!!!
yepp. Vanwege het model wat me meteen aan stond, de 5puntsgordel en het sluitsysteem wat een klein kind met geen mogelijkheid los kan krijgen.
Polisport guppy. We wilden met beenbeschermers. Eerst zouden we bobike doen, net als het voorzitje. Maar met extra bevestiging voor tweede fiets werd dat erg duur. Dus nu hebben we voor minder twee polisport stoelen gekocht. Allebei 1 op de fiets.
Wij hebben bij de oudste een tweedehands voorzitje gehad van bobike. Daar waren we absoluut niet tevreden over. Onze zoon heeft zich tot twee keer toe in een driftige bui uit dat stoeltje laten vallen, omdat hij de gordels gewoon lostrok. Gelukkig heb ik hem beide keren kunnen vangen! De eerste leer maakten mensen mij wijs dat ik de gordels gewoon niet goed vastgemaakt had. Tweede keer had ik gelukkig een getuige! Toen is dat ding direct de container in gegaan. We wilden wel een fietsstoeltje dat meer dan twee kinderen mee zou kunnen, dus bobike viel wat dat betreft bij ons gewoon af. Sowieso wilden we na deze ervaring liever een stoeltje met vijfpuntsgordel hebben. Dan houd je alleen Yepp en Tipp over (beide van GMG). Vanwege de prijs hebben we voor Tipp gekozen. Prima stoeltje. Vijfpuntsgordel die echt goed sluit (twee handen nodig om hem te openen) Voetbakjes met gelijk een scherm ernaast om te voorkomen dat de voetjes tussen de spaken komen. Goede service ook. Door een ongelukkig val (zonder kind, gelukkig) was één klem,etje van het voetbakje gebarsten. Het ging nog wel, maar zat niet echt stevig meer. GMG gemaild, tegenverzendkosten stuurden ze me twee nieuwe voetenbakjes.
Bedankt voor de reacties. Ik denk alleen dat jullie het nu vooral over stoeltjes hebben tot 22 kilo. HEt gaat mij juist om de stoeltjes die daarna komen. Dus die geschikt zijn tot 35 kilo.
Ik wil een bobike junior omdat deze op de framebuis vastgemaakt wordt, gmg/ yepp junior gaat op bagagedrager en dat trekt mijn fiets niet