Uitbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Guzy, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guzy

Guzy Lid

17 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn zoontje is 5 maanden en heel bewegelijk in bed. Hij slaapt al 4 maanden ingebakerd maar wringt zicb er elke ochtend rond 5 uit en dan weer een ramp om hem in slaap te krijgen met gevolg dat ook zn broer wakker wordt :(
    Ik ben al een tijdje bezig om hem te laten wennen door eerst 1 armpje eruit, heb een matrozenbedje gemaakt maar niks helpt. Zn armpjes maaien nog in het rond..hij sliep voorheen altijd tot 7 dus hij kan het wel en ik merk dat hij nog moe is om 5!
    Wie heeft tips om dit wellicht anders aan te pakken?

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Misschien een 'belachelijk' advies hoor, maar wij hebben toevallig net onze dochter volledig uitgebakerd. Ze sliep niet heel lang ingebakerd, zo'n 1,5 maand, maar toch...

We hebben haar overdag laten wennen aan haar slaapzak. En zonder deken... Gewoon even de gekkigheid, beweeglijkheid en wiebels eruit rollen/draaien/trappelen in bed. Zo leerde ze de nieuwe begrenzingen van haar slaapplek kennen... En die is nu eenmaal groter dan de doek die strak om je heen gepakt zit.
    Overdag sliep ze dus ook amper... was veel te druk met acrobaten. De eerste nacht was ze ook geregeld wakker, door losse armen die dan venijnig je tut uit je mond slaan. Toen de volgende dag in iedere hand een tutpopje/doek gegeven ( ze had er maar een ) en het ging al beter.
    De derde nacht verliep eigenlijk gewoon goed. Ze blijft redelijk op een plek liggen. We moeten er soms uit voor haar speentje, maar dat was met de doeken ook zo.
    En verrassend genoeg wordt ze 's ochtends gezellig kletsen en spelend met haar tutpopjes wakker, waar ze eerst moest jammeren dat ze er uit wilde omdat ze enkel naar het plafond kon staren.

En anders misschien in een losse zak ( puckababy e.d. ) met beide armen voor je er een arm uit haalt?

Lastig! Ik hoop dat jullie vlug een passende manier voor jullie zoontje vinden en hij lekker verder slaapt!

Deel Deze Pagina