Zindelijk plas maar poep niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Appel28, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 Appel28, 24 sep 2015
    Laatst bewerkt: 24 sep 2015
    Sinds een week plast mijn dochter van 2,5 op de wc. Super trots natuurlijk. Ze geeft het zelf aan.

Echter als ze moet poepen niet. Dit doet ze gewoon in haar onderbroekje en loopt daar dan vrolijk mee rond. Ik zet haar na het verschonen altijd op het potje maar dan doet ze niks meer. Het lijkt of ze dit miet voelt aankomen?

Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Niet...komt vanzelf goed. Kinderen zijn over het algemeen niet direct plas- én poepzindelijk... helaas :) en zeker wanneer je er teveel aandacht aan besteed, dan wel er te veel druk oplegt... dan loop je het risico dat het te beladen wordt en dat ze dan juist weer onzindelijk worden.

Onze oudste was overdag schoon en droog, maar heeft nog zeker anderhalf jaar snachts een luier gedragen omdat ze snachts geen aandrang voelde.
    De jongste is pas sinds anderhalf jaar schoon en droog...maar ook zij wilde de eerste periode niet op de wc/potje poepen. Dat heeft best een poosje geduurd. In tegenstelling tot haar oudere zus was zij kort na het overdag zindelijk worden ook snachts al snel droog.

Ze moeten het zelf aangeven :D

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon zo laten. Ze zou elke dag meer kunnen ophouden.
    Hier duurde het maand of 1.5-2 als ze thuis was ging ze poepen maar buiten in broek.
    Ze wil ook niet in andere wc enkel thuis poepen.. Ze zegy dat za moet maar doet niets op wc ergens buiten huis. En 5 min later poept ze in broek;)) Ik nam altijd zakje, wc doekje en onderbroek mee toen

Nu weet ik dat ze 1x altijd poept per dag dan proberr ik timen het thuis. Ik zeg vaak: ok ga poepen als je wil dan gaan we nu naar kdv/buiten. Is extra signal ook al hoeft ze niet direct misschien maar ze weet dat ze beter thuis kan dan in broek)).
    Als ze niet poept thuis dus setje mee en laatst heeft ze dat ze zegt buiten in bos of zo dat ze naar wc moet plassen maar poept dus wild:/ ik heb gelukkig honden zakjes altijd bij...

Maar nu dus in 99% gevallen poept ze thuis en kan ophouden langer dat.
    Dus ik zou gewoon zo laten niets doen en afwachten. Geen druk opleggen en op potje/wc nadat ze gepoept heeft hoeft ook niet denk ik. Ze vinden het zelf al meestaal erg genoeg.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook nog in de broek hoor. Hij vraagt ook weleens een luier om te poepen want vind het heel vies in de broek en ik doe vaak 's ochtends een luier broekje aan en na de poep de onderbroek aan. Maar vandaag was het ook weer in de onderbroek, jakkie zei hij. Als het echt heel heel vies is gooi ik het onderbroekje weg, als ik de drol er vrij makkelijk uit kan gooien en het broekje in een emmertje biotex gooi is het meestal ook opgelost.

Bij mn dochter duurde het ook maanden, maar die poepte 's avonds in bed in dr slaap luier dus dat was makkelijk!

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier hetzelfde. Alleen houdt hij het op dus doe hem 2x per dag een luier aan. S'ochtends en s'avonds omdat hij op 1 van die 2 momenten altijd poept. Anders houdt hij het echt op, is ook zo zielig.
    plas kan hij ook heel lang ophouden. Hij plast maar een paar keer per dag en dan ook veel ineens.

6. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties.

Inderdaad meteen zo'n vieze bende als ze gepoept heeft in haar onderbroek. Heb ook echt het idee dat ze het niet voelt masr ze vindt het ook niet vies want ze speelt gewoon door 😁

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoon voelde het ook echt niet hoor, het moment dat de poep eruit komt roept hij nu wel ik heb poep! maar aankomen voelt hij niet.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Mijn dochter wil alleen maar in een luier poepen. Plassen wel op de wc. Het komt vast wel goed.

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    En hier ook hetzelfde. Inmiddels zijn we een paar weken verder en poept ze ook gewoon op de wc! Alleen bij de gastouder nog niet. Maar ook dat komt vanzelf denk ik.
    Positief blijven!

Deel Deze Pagina