Logeren 8 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilly1989, 13 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Onze baby is eind deze maand 8 maanden. Hij gaat 2 keer per week naar de opvang en 1 keer per week naar oma. Nu is het zo dat hij 1x uit logeren is geweest. Hier was ik nog helemaal niet aan toe maar wilde van het gezeur af zijn. Nu is het zo dat mijn schoonouders regelmatig vragen "zeuren" dat ie daar moet komen slapen en dan wordt er al gauw gezegd "laat hem is paar dagen bij ons logeren wordt onderhand tijd" ik wordt hier zo moe van en nu wil ik al helemaal niet dat hij daar gaat logeren. Heb ook geen goede start gehad in mijn kraamweek met mijn schoonouders ( baby zonder toestemming uit mijn bed gehaald in het ziekenhuis, niet terug willen geven, vervelende grappen maken, geobsedeerd gedrag en overal mee bemoeien ) als we op stap gaan hen ik een betrouwbare oppas aan huis. Hij gaat al 3 dagen in de week en soms 4 dagen naar oppas of oma. Ik wil gewoon dat hij savonds in z'n eigen bedje ligt om toch die stabiliteit te behouden. Meer mensen die er nog niet aan toe zijn of hoe gingen jullie ermee om?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Jij wilt het niet, dus het gebeurt niet, punt.
    Zo makkelijk is het :)

Je kleintje heeft er op deze leeftijd helemaal niks aan om al te gaan logeren, het zorgt waarschijnlijk alleen maar voor onrust bij hem, en jezelf.
    Als jij er zelf aan toe zou zijn en graag een avondje / nachtje lekker bij zou willen slapen of een feestje hebt, dan zou je kunnen overwegen, maar niet om oma & opa te pleasen!

Leg ze uit dat je logeren aan de orde is op het moment dat je kleintje er zelf om gaat vragen, of als jij / jullie er aan toe zijn, maar nu nog niet.
    Zijn ze het er niet mee eens, hun probleem, jouw kindje, jouw beslissingen en regels, zeker met zo'n voorgeschiedenis

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier gaan de kinderen alleen als ze er zelf om vragen of uit pure noodzaak

( man moet werken in de nacht en ik moet bijv een nacht in het ziekenhuis blijven, man probeert nacht te ruilen maar is soms niet haalbaar waardoor we vorig jaar een aantal keer tijdens zwangerschap ziekenhuisopname toch hebben moeten kiezen voor laten slapen zonder dat daar om gevraagd werd )

Hier vroeg onze zoon het voor het eerst toen hij net 4 was, en natuurlijk wou onze dochter van toen 2,5 mee, dus dacht mocht

Vorig jaar sliep onze toen nog 1,5 jarige dochter ook bij oma omdat als haar broer en zus gingen zij helemaal over de plaat ging en oma vond het geen probleem als ze mee ging

Onze jongste is nu 8 maand en heeft nog nergens geslapen, ook hij gaat alleen uit noodzaak of wanneer hij zelf aangeeft dat hij bij opa of oma wil slapen.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Als jij het niet wilt moet je her zeker niet doen. Het is jullie kind dus jullie bepalen. Al gaan ze op hun kop staan gewoon bij de standpunt blijven.

Ik wilde absoluut niet dat dochter voor ze 6maanden was ergens ging logeren en dat hebben we dus ook niet gedaan.
    Het werd wel elke keer gezegd en gevraagd maar ik zei gewoon eerlijk dat ik het nog niet wilde en dat ik wel liet weten wanneer ik een klaar voor was.
    Mijn vriend stond achter mij wat dat betreft dus dat scheelde wel.

5. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Onze zoon is ook nog niet uit logeren gegaan en tenzij echt noodzakelijk wil ik dat ook niet. Wat hierboven al gezegd werd: ik zie de toegevoegde waarde voor het kind op deze leeftijd niet. En al helemaal niet een paar dagen! Dat zou ik ook echt niet kunnen..

Gezien de geschiedenis snap ik ook je gevoel heel goed en zou dat voor mij des te meer reden zijn om er niet op in te gaan. Het is jouw kind en jij bepaalt wanneer het tijd is voor hem om te gaan logeren. Opa's en oma's horen aan de zijlijn.

Trek het je niet aan als ze dit blijven zeggen. Ik zou gewoon kort reageren met 'dat bepalen we zelf wel' en verdergaan.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Jij bent de ouder, dus als jij bepaalt dat het niet gebeurd, dan gebeurd het niet.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    een kind van 8 maanden stuur je naar mijn mening nog niet voor de lol uit logeren..
    oma/opa heeft er niks over te zeggen wanneer jullie kind mag komen logeren.
    dat bepalen jullie zelf wanneer dat kan/moet

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Om iemand te pleasen? Je moet je zelf pleasen en je eigen gezin daarna is het afgelopen met dat pleasen ...

9. Lilly1989

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga het ook lekker niet doen, ze bekijken het maar ;). Idd als hij er zelf om gaat vragen nu niet. Bij slapen kan ik , hij is geen nachtbraker en sliep al vroeg door , en als ik op stap ga hebben we een oppas aan huis. Voor mij dus ook geen reden dat hij moet gaan logeren.

10. Gember

Gember Niet meer actief

Goed zo! :) Hier een dochter van 10 maanden en ook nog niet uit logeren. Krijg ook regelmatig "aanbiedingen" van de opa's en oma's, maar ga daar gewoon niet echt op in. Tegen m'n eigen ouders heb ik wel vaag gezegd dat ze pas uit logeren gaat als m'n dochter daar zelf behoefte aan heeft, oftewel het zelf aangeeft te willen. M'n schoonouders laat ik lekker vragen, maar ga er niet op in. :p Ik denk dat zoals de rest hier zei, het vooral vermoeiend is voor zo'n uk en het vooral is om de opa's en oma's te pleasen!

11. Zigby

Zigby Lid

24 mei 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij het niet wilt, gebeurt het niet. Klaar.
    Zou het niet doen om van het "gezeur" af te zijn want kom je niet verder mee. Geef je hun dr zin en waar komen ze daarna dan weer mee.
    Hier m'n zoon voor eerst uit logeren met 11mnd maar dit was ivm zkh opname van mezelf dus was niet anders. Nu gaat hij heel soms een nachtje uit logeren maar echt alleen als functioneel is en alleen bij mijn ouders. Dus 1 vaste plek. Als ze zo jong zijn is het nog niet voor de leuk logeren voor een jong kind. Dus verder wachten wij met hem ergens anders laten slapen tot hij er zelf om vraagt (en dan nog kiezen wij of we dit willen bij die persoon ja of nee)
    Dus lekker thuis laten slapen en als ze kleinkind willen zien moeten ze overdag maar komen spelen. Is ok leuker dan een slapend kind in bed 😛😉

12. Nijntjepluis88

Nijntjepluis88 Actief lid

15 apr 2015
    115
    14
    18
    Hier gaan/ gingen de kindjes pas uit logeren vanaf 1 jaar.
    Gewoon eerlijk gezegd! Er is nog tijd zat om vaak te logeren!!

13. Veera

Veera Niet meer actief

Onze dochter gaat pas uit logeren als ze 2 is, eerder niet.
    Sz die oppaste vond het wel eens praktischer als dochter een nachtje bleef (toen 4/5 mnd oud). Dat zag ik niet zitten en heb ik eerlijk gezegd. Het is ook een buikslaper en ik vond dat geen prettig gevoel.
    Kleine kinderen hoeven niet te logeren bij anderen, heeft geen enkele meerwaarde

14. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter gaat ook echt niet logeren, daar ben ik nog helemaal niet aan toe. Als het echt noodzakelijk is dan heb ik er geen moeite mee, bijv. Tijdens de bevalling van de 2de. Maar niet om iemand te pleasen.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    U schoonouders moeten zich niet moeien, tis jouw kind :)

Voor dochter 1 jaar was, kwamen de grootouders hier 's avonds babysitten, als wij eens wegwilden.
    Sinds ze 1 jaar is is ze 2x gaan logeren

De grootouders hebben hier nooit om gezeurd, ze hebben gewacht tot wij hier klaar voor waren. Nu vragen ze er ook nooit achter...

16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Dochter is volgende week 11 maand en gaat dan voor het eerst logeren. Zie het absoluut niet zitten, maar wij gaan naar een concert in Adam (voor ons erg ver weg) incl hotelovernachting dus het is een beetje noodzaak :)
    Dus snap heel goed dat je het liever niet hebt!! Als het aan mij lag had ik er liever ook nog even mee gewacht. Maar niet doen dus als het niet goed voelt. Zeker niet om anderen te pleasen!

17. Lilly1989

Mooi haha ik ben niet de enigste zo te lezen. Vriendin van mij laat hun kleintje regelmatig logeren en mijn schoonouders kennen die ouders. Voel me dan af en toe z'n zeikerd door steeds te zeggen nee dat wil ik niet. Mijn vriend staat gelukkig achter me! Denk ook eerder dat ik hem liever straks bij mijn ouders laat slapen dan bij mijn schoonouders. Mijn schoonvader heeft overal schijf aan en doet wat ie zelf wil, zooooo irritant! Gaat gewoon tegen mijn regels in.

18. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn kinderen zijn nog nooit gaan logeren en min oudste wordt bijna 4. Mijn schoonmoeder heeft ook een tijdje erom gevraagd maar dat is al heel lang geleden ;). Antwoord blijft nee. Zolang ze niet zelf wil ( en ze wil nu niet) gebeurd het niet.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Uk is in april 2 geworden en ondanks dat vooral oma roept kom maar logeren hebben we dat nooit gedaan. Als baby had hij verborgen reflux en was uren per nacht wakker en vond het niet fijn om dan ergens anders onder te brengen.

Niemand heeft een traphekje dus zonder dat gaat hij niet slapen. Mijn familie woont aan de andere kant van het land dus kan ook niet even op en neer.

Zo lang hij het niet aan geeft blijft hij niet logeren.

20. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier gaan ze af en toe uit logeren, maar alleen omdat het dan praktisch is.. met 4 weken ging de jongste voor het eerst. Ik heb er totaal geen problemen mee. Maar je schoonouders hebben daar niets over te zeggen, je bepaald zelf en idd meerwaarde heeft het niet voor de kleintjes!

Deel Deze Pagina