Onze dochter van bijna 4 (in juni) plast sinds een week of 3 weer in haar bed, na zeker een half jaar al dag en nacht zindelijk te zijn geweest. Ik denk dat ik wel weet waar het mee te maken heeft: ik ben zwanger en heb in de eerste 14 weken HG gehad, waardoor ik meerdere malen opgenomen ben geweest. Ogenschijnlijk had ze daar weinig moeite mee maar ze hangt wel erg aan me en ik zie dit toch ook als een soort van aanleiding voor de terugval. Overdag gaat het overigens wel gewoon goed. Ze draagt nu 's nachts weer een luierbroekje maar de laatste 2 avonden is ze daar ook doorheen gelekt. Ik snap het niet zo goed: ze krijgt niets meer te drinken na het avondeten (rond 18.00, ze gaat een uur of wat later naar bed), plast nog voor het naar bed gaan en gister was ze om 22.00 uur alweer drijfnat. Buiten dat het een gedoe is en ik het voor haar zo sneu vind (ze baalt er echt van), is er een ander vervelend bijeffect: ze wil daarna niet meer in haar eigen bed slapen. Ze slaapt nu dus al weken bij ons in bed. Op zich gaat het wel maar ik merk dat we allemaal gewoon niet de rust krijgen die we nodig hebben, je ligt toch niet heel comfortabel. Tot nu ben ik ervan uit gegaan dat het met een paar dagen wel over zou zijn, maar nee dus...Ik zie erg op tegen de strijd aangaan 's nachts. Wie heeft tips?
Een Tena lady in het luierbroekje plakken hield mijn dochter droog. Zij was anders ook elke nacht kleddernat. Wat je ook kan proberen, als ze nog even ligt te spelen voor ze in slaap valt, Is haar een half uurtje nadat ze erin ligt nog even laten plassen. Mijn dochter roept in ieder geval vaak als ze er net in ligt dat ze moet plassen, ook al heeft ze dat net gedaan, en dan komt er ook echt wat. Al loop jij dan natuurlijk weer het risico dat ze dan niet meer haar bed in wil.