Hoi dames, Ik moest gisteren voor ml even een herhalingsrecept bij de apotheek langsbrengen. Nu was ik er pas na 10 uur, dus was ik ervan uitgegaan dat het pas de volgende dag klaar zou zijn. Het was immers zo dat voor 10 uur brengen na 16.00 klaar. Maar ze hebben de regels verandert. Voor 10 uur brengen klaar na 2 werkdagen Na 10 uur brengen klaar na 3 werkdagen Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het wel absurd lang. Maar goed, ik ben geen apothekersassistente.....misschien hebben ze die 2/3 werkdagen echt wel nodig.
Nou, vind dit echt belachelijk! Snap echt niet dat het bij de apotheek altijd zo lang moet duren. Ik werk bij een dierenarspraktijk en in de tijd dat de mensen van de spreekkamer naar de balie lopen hebben wij de medicijnen al klaarstaan en kunnen ze die gelijk meenemen. Heb me er ook regelmatig over verbaasd dat je zo 20 minuten staat te wachten op een kant en klaar zalfje....
Ja hier ook. Ik dacht ook even voor het weekend nieuwe medicijnen te bestellen, dat was op donderdag.. Kon het maandag pas afhalen. Ze zullen het wel druk hebben met andere dingen.
Hier is het zo dat als je voor 15 uur besteld je medicijnen de volgende dag na 15 uur op kunt halen.... Dat herinnert mij eraan dat ik zelf ook weer moet bestellen voor mijn dochter, bedankt dus
hier is het volgens mij voor 10 uur smiddags en erna de volgende dag. of zoiets. maar ik had toenertijd friso pep en dat duurde soms wel 2 of 3 dagen.
Als ik voor 12 uur bij de huisarts bestel ( kan ook online) ligt het dezelfde dag na 4 uur in de apotheek klaar. Huisarts geeft het door aan de apotheek. Huisarts geeft wel aan voor 12 uur besteld is volgende dag afhalen maar apotheek verwerkt het gelijk. En als je met recept langs gaat maken ze het gelijk klaar, al duurt dat wel wat langer. Service in jouw apotheek is wel echt slecht!
Wat is er vervelend aan? gewoon op tijd bestellen dan maakt het toch niet uit of het nou na 2 of 3 dagen ophalen is? Hier hebben ze precies de zelfde regel, als ik gewoon op tijd bestel is er niets aan de hand.
Acute medicatie, antibiotica, pijnstillers en dergelijke kun je hier ten alle tijde op wachten. Chronische medicatie duurt 2-3 dagen want dat wordt tegenwoordig niet meer in de eigen apotheek klaar gemaakt maar gaat via ene grote organisatie omdat de zorgverzekeraar dat goedkoper vind . Daarnaast zie ik het probleem niet zo ik gebruik bepaalde medicatie al 8 jaar lang elke dag dus breng mijn recept gewoon ruim oo tijd weg vaak een week van te voren geef door wanneer ik het nodig ben en haal het dna op. Scheelt iedereen ergenis.
Hier heeft de apotheek de vervelende gewoonte om de stickers niet op de doosjes te plakken maar op de tubes/potjes. Daardoor kan je nooit herhalingsrecepten aanvragen, want die stickers zijn er niet af te krijgen. Moet je eerst weer de assistente bellen en de hele boel weer uitleggen.
Hier is het zo, als je herhaalrecepten besteld, dat als je ze voor 17u besteld ze de andere dag na 14u klaarliggen. Behalve op zaterdag/zondag, dan liggen ze pas op dinsdag klaar. Ik heb een reminder in mijn telefoon, zodat ik altijd optijd bestel.
Hier is het ook, voor 11 uur bestellen kun je het pas na 2 werkdagen ophalen. Na 11 uur, na 3 werkdagen. Schijt irritant, maarja niks aan te veranderen.
Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk en wanneer je bij ons voor 10 uur besteld ligt het de andere dag na 16 uur klaar. Bestel je na 10 uur dan ligt het 2 dagen later klaar.
Maar het stickertje is ook niet het recept, hè? Als het goed is staat bij de apotheek in de computer of iets een herhaalrecept is of niet. Het eerste kun je gewoon via de apotheek bestellen (Ik krijg bijvoorbeeld een mail van de apotheek wanneer het weer tijd is om mijn Nuvaring af te bestellen. Dan log ik in op de website en klik op bestel en de volgende dag kan ik hem ophalen) De tweede moet idd via de huisarts aangevraagd worden.
Ik heb het nog makkelijker apotheek belt mij eens per maand voor mijn herhaal recepten, vraag bij apotheek om herhaal service. Is makkelijker en ze brengen het nog thuis ook als ik het vraag. Ook hier komen de meeste medicijnen van een centrale punt in de stad. Via robot.s.
Hier hoeven we niets langs te brengen We hebben een code op de medicatie staan deze voor je in op de internetsite. Dit ligd dan de volgende werkdag om 14 uur klaar om op te halen. 3 dagen vind in echt lang
3 dagen vind ik ook heel lang en eigenlijk niet kunnen... je zou het maar heel hard nodig hebben ook al is het niet levensbedreigend ofzo. hier kan ik het gewoon online doorgeven en dan is het er de volgende dag eigenlijk altijd, ook al geef ik het pas smiddags door...
Dit heeft te maken met het preferentiebeleid. Ipv de apothekers bepalen de zorgverzekeraars nu welk merk je van een medicijn krijgt. Het gevolg is dat apothekers nu veel meer medicijnen van verschillende merken moeten leveren. Dit gaat voorraadtechnisch gezien zeer lastig. Daarom zijn er veel medicijnen niet op voorraad, maar moeten besteld worden bij de centrale organisatie. Afhankelijk van die organisatie (administratie, voorraad, levering), heb je het medicijn sneller of minder snel. Overigens ben je niet verplicht om bij die apotheek te blijven. Het is net een winkel: je mag shoppen waar je wilt. Wel is het handig om zoveel mogelijk bij dezelfde te blijven, want dan hebben ze al je medicijnen in het systeem staan.