Overstappen van BV naar Fv

Discussie in 'Voeding' gestart door Tanja20, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik zit te denken om over te stappen van bv naar fv.

    Wil graag weten hoe jullie dat hebben aangepakt...
    En mischien nog wat tips en goede info hebben...
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben aan t 'afbouwen' met de bv. Eergisteren en gisteren kreeg Justin nog 2x fv en 2 a 3x bv en vandaag 3 a 4x fv en 1x bv. Morgen en overmorgen idem dito. Daarna is mn bv (denk ik) op en krijgt hij volledige fv.
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
  4. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    hoi tanja

    ik ben ook overgestapt naar de fles,ik ben overgestapt zonder af te bouwen,het is ff doorbijten vanwege de stuwing.maar dat is al snel afgenomen,want als je iedere x gaat kolven wordt er gelijk nieuwe voeding aangemaakt.
    zo heb ik het dus gedaan succes
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Op deze manier heb ik het ook gedaan (nu heb ik ook maar 2 weken bv gegeven). Die stuwing is echt verschrikkelijk maar met een dag of 3-4 was het helemaal over..
     
  6. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Is het niet slecht voor je kindje op zomaar ineens over te stappen?
    Hebben jullie niet eerst gecombineert?

    Worden ze dan niet ziek, last van krampjes?
     
  7. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Elk kind krijgt last van krampjes ongeachte het soort voeding. Ik kan me voorstellen als je maanden bv hebt gegeven dat de overgang dan wat lastiger is. Lotte kreeg sowieso vanaf het begin al de combi flesvoeding/bv en daardoor is het mss wat makkelijker gegaan..
     
  8. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb gemiddeld elke dag een voeding afgebouwd.
    Doordat ik zoveel voeding had (voorraad voor een tweeling werd aangemaakt natuurlijk) heb ik wel een paar dagen af en toe de druk eraf gekolfd.
    Dus geen flesje vol maar gewoon een paar 'pompjes'.

    Verder goed eventuele bulten wegmasseren om borstonsteking te voorkomen.
     
  9. Wen

    Wen Actief lid

    hoi hoi,

    Ik ben ook aan het afbouwen. Ik vervang per week 1 bv voor fv. Dit om te erge stuwing te voorkomen. Ik zit nu op 4 x fv en 3 x bv. Ik geef 's ochtends en 's avonds en 's nachts nog bv.

    Je kan ook sneller afbouwen, het is maar net wat je zelf (en je borsten :)) prettig vindt
     
  10. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Is hetecht nodig dan om af te bouwen?
    Kan je niet gewoon overstappen ? :oops:
     
  11. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Het lijkt mij niet heel verstandig om in 1x te stoppen. Je zal dan flink stuwing krijgen en hebt dan kans op een borstontsteking. En geloof me dat wil je niet hebben ;)

    Ik ben gewoon even nieuwsgierig hoor: gaat de bv niet lekker ofzo ? Omdat je wilt overstappen ?
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja, de 1 heeft er meer 'last' van als n ander.. Ik denk dat t bij mij nog zo'n 2 dagen duurt.
     
  13. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik wilde ook geleidelijk aan afbouwen en overstappen, maar na 1 dag stuwing was mijn bv helemaal foetsie! Dus ik ben eigenlijk in een keer overgestapt. Ja, Elena heeft wel last van krampjes en moeite met poepen, maar dat schijnt er bij te horen..

    Ze doet het verder prima op de kv en ik voel me ook een stuk beter erdoor. Bv gaf mij alleen maar stress, omdat ik niet zeker wist of ze wel genoeg binnenkreeg..

    Succes met het overstappen!
     
  14. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Nee. Mn kleintje heeft spruw en ik ook een infectie.
    Hierdoor besmetten we elkaar steeds weer , drinkt zij minder aan de borst,
    weet ik niet hoeveel ze binnen krijgt en het doet ontsettend veel pijn!

    Kolven doet ook zeer , heb kloofjes tot bloedens toe...
    Het neemt stress met zich mee waardoor mn voeding terug loopt... :(
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Wat vervelend. Heb zelf geen spruw gehad maar schijnt echt hardnekkig en pijnlijk te zijn.
    Ik zie een :cry: staan betekent dat dat je het eigenlijk jammer vind dat het niet zo goed wil ?
    In het begin is het echt oefenen/klooien. Ik weet niet of je al contact gehad met een lactatiekundige ? Heb ik in het begin ook vaak contact mee gehad en die kunnen je vaak goed helpen.

    Nouja wat je ook doet, veel succes !
     
  16. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zo doe ik het ook.
    Ik zit nu op 2 x flesvoeding en 3 tot 4 x borstvoeding.
    Ik heb weinig last van mijn borsten en wat ik nog belangrijker vind: mijn mannetje doet het prima tot nu toe, weinig verandering merkbaar, alleen zijn poep is iets dikker.
     
  17. Wen

    Wen Actief lid

    @anakin
    Dat is wel prettig dat je niet veel last heb van stuwing. ik helaas wel, echt hele harde pijnlijke plekken. Maar gelukkig is dat vooral de 1e 2 a 3 dagen.
    bij mijn kereltje wordt de poep niet dikker, blijft eigenlijk gelijk of wordt eerder dunner?

    Groetjes, wendy
     
  18. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Je kunt wel ineens stoppen, maar als je dan stuwing krijgt, zal dat wel zeer doen. Maar goed, dan besmet je elkaar tenminste niet meer. Bij mij hielp, tegen de stuwing, het ook om na het douchen of onder de douch je borsten een beetje masseren. Dan loopt er ook voeding uit en kun je hopelijk een borstontsteking voorkomen..... Overigens viel het bij mij erg mee hoor, die stuwing. Ik heb 1 keer nog een beetje afgekolfd en 1 keer na het douchen het eruit laten druppelen en toen was ik er van af.....'
    Succes.
    x Linda
     

Deel Deze Pagina