Wanneer begonnen jullie met rijstebloem door de flesvoeding en deden jullie dit 's avonds of 's ochtends door de flesvoeding? Met hoeveel zijn jullie begonnen?
Met 5,5 tot 6 maanden ongeveer. In de eerste ochtendfles en in de laatste avondfles deed (en doe) ik 3 schepjes.
Wij zijn vroeg begonnen, al met 3 maanden. Toen met 2 theelepeltjes en nu zitten we op zo'n 5 schepjes (van de flesvoeding), in de avondfles!
Esmée krijgt sinds een week 's avonds een volle theelepel door haar laatste fles. Dat was al een heel geknoei omdat ze dat met een papspeen moest drinken! Het gaat nu al veel beter, dus we gaan dit weekend eens 2 theelepeltes proberen...
Ik ben met 4 maanden begonnen en 's avonds voor het slapen gaan in de laatste fles van 23:00, sliep hij net iets langer op door Ik weet niet meer precies hoeveel ... Ik dacht 3 eetlepels . Toen Joey 6 maanden was ben ik het 's morgens in de eerste fles gaan geven ipv in de laatste.
Lynn kreeg ook al vrij vroeg rijstebloem. Eerst een paar happen van de lepel, maar dit ging mevrouw niet snel genoeg, dus maar meteen de fles. Nu krijgt ze elke avond om 19.00u, 3 schepjes van de flesvoeding, in haar fles.
Esmee krijgt sinds een paar dagen ook al nutrix door de fles. Ik doe haar in de 1e, 2e en 3e fles (dus 7, 11, en 15 uur). Dit in overleg met het cb omdat ze twee uur na de fles alweer hongerig is. Ik geef haar dus in die drie flessen een volle theelepel, ze heeft nog nergens last van. Ze zeiden dat ze krampjes ervan kunnen krijgen. maar tot nu toe is de honger al iets minder...
O ja ik gebruik trouwens nog steeds de nummer 1 speen van difrax voor de fles met de nutrix, ze doet er dan nog een kwartier over. Dan heb ik toch geen papspeen nodig?
De rijstebloem is naast de normale hoeveelheid flesvoeding erbij? Lotte krijgt nu 5 flessen van 180/6. Is er toen bij jullie ook een fles vervallen? Wat is precies een papspeen? Kon hem niet vinden. Normaal gebruikt ze avnet nr. 2. Dit lukte niet met de risjtebloem en met de 3-standen speen ging het weer veel te snel. Misschien gelijk geven met een lepeltje?
Ik geef de rijstebloem extra erbij. Ze krijgt 5 flessen van 200 water en 6,5 schep en daardoor heen nog een theelepel nutrix. Dit heb ik een paar dagen geprobeerd en nog komt ze na 2,5 uur voor een fles. Maandag maar weer even naar het cb...
ik snap de verhouding niet helemaal, doe je 200ml water en dan 6,5 scheppen voeding? het gaat toch 1 schep per 30 ml? hoe meet je dan precies een halve?
Het is 6 scheppen op 180 ml water, dus 6,5 schep op 195 water. Maar ik doe er 200 in. Ik doe dit omdat 7 scheppen echt te veel is.
oh zo, ik heb voor elijah laatst ook een fles van 200 gegeven (dus 180) maar hij gaf best veel terug, houd esmee het wel allemaal binnen bij jou?
Ja alles blijft erin, volgens mij gaat er nog wel veel meer in als ik haar meer geef! Vandaag heeft ze 100 ml water gehad en een half uur later alweer 220 fles en alles bleef erin! Het lijkt wel of ze een megagrote maag heeft of een snelle stofwisseling... Ze is echt onverzadigbaar.