Op aanraden van de arts van het CB wil ik nu Bambix fijne granen aan zijn laatste fles toe gaan voegen, maar het is me een gehannes om de juiste speen te vinden. Ik gebruik Difraxflessen en uit de S en M speen krijgt hij niks en de L speen is veel te groot. Hij had de fles in 2 min leeg, dronk heel onrustig en verslikte zich steeds. Een 123 speen heb ik ook geprobeerd, maar daar kreeg hij niks uit... Hij krijgt overigens Friso Extra (voor hongerige baby's), maar heeft hier nog steeds niet genoeg aan, vandaar het idee voor de Bambix. Rijstebloem en Nutriton kreeg hij al extra toegevoegd sinds hij 4 maanden is, maar daar heeft hij niet meer genoeg aan.
Wij geven sindskort bambix rijstebloem (4mnd). Wij doen dit met de Difrax S speen. Hij krijgt dan 2 schepjes (schepje die in fv poeder zit) in een fles van ongv 200 ml. Dit gaat heel goed. Hij drinkt wel heel gulzig. Wij probeerden het eerst ook me de L speen, maar idd binnen 2 tellen leeg. Je kan ook proberen de speen iets losser te draaien. Dit doen wij ook Succes
Hier altijd fijne granen gegeven met een L speen. M gaat het echt niet doorheen omdat die velletjes uit de pap blijven hangen.
Ja precies, rijstebloem gaat zonder problemen door een s speen, maar die granen blijven hangen. Maar verslikt hij zich dan niet? Het is zo'n enorm gat...
Hoeveel bambix doe je er in? Ik deed altijd een extra schepje bambix er door en dan de l speen. Of je geeft het in het bordje met lepel
Probeer anders een schepje meer bambix. Misschien dat het dan beter gaat. Tussen de m en de l speen zit best een groot verschil
Ik zie dat je kindje 6 maanden is. Kan je het niet in pap geven in een bordje ipv fles. Hier eet lucas al vanaf de 5 maanden pap uit een bordje van de bambix. In de fles gaat de melk met bambix granen ( 6+ maanden) en met de 1-2-3- speen gaat dit geweldig.Maar dan wel stand 2 ipv 3. Als je de fles in bordje geeft dan eet je kindje ook langzamer. Dus probeer je kindje in de eetstoel te zetten en happen maar. Wij deden in het begin 2 opgerolde theedoeken elk aan 1 kant van zijn beentjes. Succes