Ik hoor veel over droomvoeding. Mijn dochter slaapt de laatste tijd in de avond goed ( deed ze voorheen niet), maar nu moeten we haar wel wakker maken voor de fles van 23:00. Ik lees en hoor veel over droomvoeding. Is dit voor elk kindje weggelegt? Onze dochter kan soms na een voeding spugen. Niet altijd dus maarja dit weet je niet van te voren.... Ik maak onze dochter dus wakker. Na de fles geef ik ook nog een schone luier. Hoe doen jullie dit?
Mijn zoon heeft vreselijke reflux maar kan een droomvoeding aan Hij spuugt overdag erg veel maar die late voeding niet. We halen hem uit bed, slapend, geven de fles en laten hem dan nog even liggen als die op is. Hij wordt nooit wakker. Na een kwartier leggen we hem terug. Het gaat altijd goed terwijl dit overdag dus heel anders is. Gek hè! Ik zou het gewoon proberen. Luier verschonen we niet. Dat doe ik wel voordat hij gaat slapen in de avond.
Ik had er eerst ook nooit van gehoord maar het is volgens mij dat je kindje tijdens de laatste voeding gewoon slaapt of in ieder geval niet super wakker is. Dus beetje wakker, fles geven en daarna weer slapen. Sommige geven zelf de fles als de baby gewoon nog ligt in het bedje.
Toen ik het bij mijn zoontje deed nu bijna 2.5 jaar geleden was er toen nog veel commentaar over. Maar ook hier zwaar verborgen reflux kindje en deze ging goed en zo heb ik hem tot 1 jaar een late fles kunnen geven. Anders wilde hij de laatste ( uiteindelijk 19 uur) niet.
Hier ook geprobeerd maar die van mij wordt er echt wel wakker van. . Dus om 22 uur luier verschonen, flesje drinken in bed en dan verder slapen. Gelukkig slaapt ze ook makkelijk weer in
Maar je moet je kindje toch wel een beetje wakker maken voordat je de fles erin kunt stoppen? Ik zie die voedingen dan voor me zoals de nachtvoedingen van onze kleine nu, wordt wakker en kreunt dan wat (huilt nog niet meestal). Dan is het meestal wel tijd voor de voeding en dan verschoon ik haar en geef de fles. Ze drinkt met de ogen dicht en daarna leg ik haar weer in bed. Kan ze nog wel wat kreunen en steunen voordat ze weer slaapt. Man wat maken pasgeboren baby's eigenlijk een herrie
Ja dat lijkt mij ook. Als mijn dochter slaapt, dan kan ik er echt geen fles in stoppen hoor. Gister gewoon uit bedje gehaald en fles gegeven, na de fles valt ze weer in slaap maar dan moet de luier nog. Vooraf is geen optie want dan gaat ze brullen. Achteraf dan maar, maar wordt ze ook chagrijnig van. Daarna gaat ze wel weer verder slapen. Dus ik vraag me af wat beter is, als ze na de fles weer slaapt gewoon terug in bed zonder luier te verschonen of evengoed luier verschonen. Dat laatste lijkt me frisser....
Luier verschonen in het bedje! Heb ik nu al een paar keer gedaan (anders moet ik met haar naar een andere kamer) en dat gaat super! Nou heeft mijn dochter Nog nooit geplast terwijl haar luier af was. Kan me voorstellen dat dat verschil maakt
Luier verschonen in bed snap ik nog wel, worden ze ook ietsjes wakker alvast. Maar het boeren dan? Dan moet je ze toch echt even tegen je aanhouden....