Aantal flessen per dag

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Rinskeeeeh, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo

Mijn dochtertje mag 5 x een fles van 180 cc per dag drinken
    De laatste fles is meestal tussen tien en elf maar vaak slaapt ze dan
    Nu maken we haar wakker voor haar laatste fles maar is het beter om haar door te laten slapen en die fles te laten voor wat het is? Of is het goef dat wij haar wakker maken voor de laatste fles?

2. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Je kan het eens proberen om de fles niet te geven en kijken hoe laat ze dan weer wakker wordt.
    Ligt er ook aan hoeveel ze nog van die fles drinkt.

Ik merkte met 4 maanden dat onze dochter steeds minder dronk van de 23:00 fles. Dus iets gaan schuiven en rond 20:00/21:00 fles gaan geven, toen werd te een tijdje rond 5:00 wakker, maar met speentje sliep ze tot half 7 ongeveer. En na een tijdje van half 8 tot half 8 ongeveer. (Nu helaas niet meer, maar 7:00 is ook netjes :) )

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    verplaatst naar 'flesvoeding'

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Drinkt ze de laatste fles leeg? ik zou eens proberen om niet wakker te maken en kijken hoe laat ze wakker wordt. Het kan zijn dat ze dan 's ochtends vroeg komt maar dan kan je een klein flesje geven of evt. proberen met een speentje te rekken.

Wij hebben zoonlief eigenijk nooit wakker gemaakt voor de laatste fles. Wel geprobeerd maar dronk dan 30-40 cc en kwam alsnog 2 x in de nacht. Hij krijgt om ca 7 uur de laatste fles en gaat dan de nacht in. In het begin kwam hij 2x, om een uur of 1 en 5 uur/half 6. Later werd dat 1 x om 3 uur. Nu slaapt hij meestal het klokje rond van 7 tot 7 uur. Heel soms komt hij eerder en krijgt dan een klein flesje van 60 cc en slaapt dan verder tot wij hem wakker maken om 7 uur (op werkdagen) of wordt zelf wakker rond 8 uur.

Hij krijgt dus nu 4 x 180/6 en soms een klein flesje van 60/2.

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik deed precies hetzelfde, als je het niet erg vindt om een tijdje nachtvoedingen te geven dan zou ik je kleine niet wakker maken en zelf laten komen! Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen.

6. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Nou, we hebben haar door laten slapen gisteravond.
    Vanmorgen kwam ze wel erg vroeg (4 uur/half 5) omdat ze honger had.
    Rekken met speentje werkte niet, ze wou echt eten.
    Als we haar wel wakker maken voor de laatste fles, drinkt ze hem altijd leeg en slaapt dan vaak de hele nacht door.
    Af en toe komt ze dan even omdat ze haar speentje kwijt is (slaapt nog ingebakerd) maar als ze die weer heeft, slaapt ze dan rustig verder.
    Vanmorgen na de fles wou ze niet meer slapen, zodra je haar neerlegde in bed, begon ze heel erg te huilen. Toen ze uiteindelijk rond 6.15 in slaap viel, was ze rond 6.45 uur weer klaarwakker en had ze genoeg geslapen. Waarschijnlijk omdat we haar de avond daarvoor hebben laten doorslapen.

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Bij ons ging de late avondfles er rond 4 maanden af. We hebben het gewoon geprobeerd en ze kwam een paar ochtenden rond 5 uur. We hebben toen de 4 flessen wat opgehoogd en nu slaapt ze van ongeveer 20 uur tot 7 uur.

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik zou het proberen om een 2 weken zo vol te houden, als het tijdstip dan niet verschuift dan werkt het niet. Bij mij duurde het ook even voordat hij doorsliep hiermee, maar hij was wel jonger. Hij kwam eerst rond 2.00 en dit verschoof langzaam naar 6.00 en toen gelukkig ook naar 7.00 :)!
    Misschien kunnen jullie om de beurt vroeg je bed in duiken en dan de nachtfles op je nemen..?

9. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Wij zijn nu ongeveer een kleine maand over op 4x180/6 ipv 5x150/5
    Ik merkt dat we hem voor zijn laatste fles rond 22u/half11 wakker moesten maken.
    Mijn vriendin gaf mij de tip om zijn vierde fles wat te rekken, 20u ipv 19u geven, en dan kijken hoelang hij door zou slapen.
    Hij sliep in een keer door tot 6u, en nu tot 8u als we beide niet vroeg op moeten om te werken.
    Nu komt hij heel af en toe 's nachts nog, maar dan is het eigenlijk altijd voor zijn speentje.

Ik zou zoals Mira75 zegt, even nog zo volhouden, dan komt het vast goed, ze moet er ook weer wennen aan de verandering.

10. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Dus nog even volhouden en het beste is om haar door te slapen als ze eigenlijk tussen 21.30 - 22.30 uur de fles mag?
    Als ze dan nog wel wakker is, krijgt ze de fles natuurlijk wel

11. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor de fles van 23.00, ik nam de nachtvoeding op de koop toe. Vooral omdat ik het zo sneu vond om hem uit zijn vaste slaap te halen.

Ik zou dus haar laten slapen en incalculeren dat je de komende weken even wat nachtvoedingen hebt. Ik heb de eerdere fles altijd rond 1830/19.00 gegeven afhankelijk van hoe moe hij was.

Succes, hopelijk pikt ze dit ritme snel op.

12. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik heb ze ook nooit wakker gemaakt. Ja één keer maar fff wat een gedoe. Schone luier, drinken, weer inbakeren. Nee hoor! Laatste fles om 19.30, naar bed rond 20.30 (3 maanden) en dan werd ze ergens rond 5u wakker. Moest ik werken dan ging ik nog terug en om 5.45 er uit. Dochter werd er dan om 6.15 uitgehaald en ging om 6.40 naar werk. Dan ging ze om 7u weer naar bed en kreeg ze om 8.00 weer een fles. Rommelig maar op een gegeven moment sliep ze niet meer om 7uur, kreeg om 8.00 de fles en sliep dan tot 9.30.

13. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn dochter was vanmorgen weer om 4.30 uur wakker voor de fles.
    Erg vroeg, daarna heeft ze nog geslapen tot 6.45 uur. 8.30 uur de 2e fles, en nu ligt ze weer even te slapen.
    Maar zo krijg ik wel dat ze haar laatste fles al rond 20.30 uur heeft mits ze wakker is. En daarna moet ze dan de nacht in.
    En als ze slaapt, zit ze op de 4 flessen ipv 5. Is dit niet te weinig?

14. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland

Ons zoontje was ongeveer net drie maanden toen we over gingen op vier flessen van 180cc ipv vijf van 150cc. In verhouding iets minder over over de dag, maar hij doet het er prima op.
    Ik moest hem elke keer wakker maken voor zijn fles, en na een week vond ik dat zo sneu voor hem, dat ik zijn vierde fles ben gaan rekken tot 20u en sliep toen gelijk door tot 7 a 8 uur s ochtends.
    Nu is hij zo gewend dat hij als hij wakker is niet direct een flesje wil, dan kletst hij nog even in bed, en kan ik gaan douchen etc.
    Als hij toch een keertje extra honger heeft geef ik een extra flesjes van 60cc of 90cc.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij geven nu ook al een tijd 4 flessen (210) en de laatste dagen 3 flessen. ze drinkt ze helemaal leeg en krijgt de laatste fles meestal tussen 1900-20 00 uur en dan zien we wel wanneer ze wakker word. Meestal niet voor 7 :D een enkele keer slaapt ze uit tot 9/10 uur.

16. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Vanmorgen meldde ze zich om 4.00 uur, speentje geven en het was weer goed..
    Daarna sliep ze door totdat wij haar moesten wakker maken ivm werken. Dat was zo ongeveer 6.30 uur.
    Daarna is ze de hele dag bij oma geweest (die past elke vrijdag op). Daar was ze nogal huilerig overdag en wou ze alleen aandacht.
    Andere dingen waren niet goed voor haar. Uiteindelijk daar in bed in slaap gevallen na een kwartiertje huilen. Toen mijn moeder me kwam ophalen met haar achterin de auto, was ze ook wakker.
    Ze had heel weinig geslapen. Thuis aangekomen, is ze rond 17.30 uur naar bed gegaan om te slapen. En we hebben haar nu net, 21.00 uur, maar even wakker gemaakt voor de derde fles.
    Als ze zometeen weer naar bed gaat, laten we haar doorslapen en zien we wel of ze nog een vierde fles wil. Ze doet het nu al een paar dagen niet meer op 5 flessen van 180 cc, 200 water/6 schepjes, maar 4 flessen 180 cc, 200 water/6 schepjes. Ik merk niet dat ze extra honger heeft verder. Dus ik neem aan dat ze niet speciaal 5 flessen nodig heeft en MOET hebben om genoeg eten binnen te krijgen?

Deel Deze Pagina